Glazen bol klok/horloge (swiss made)

Beste forumleden,

Ik heb dergelijke klokken, horloges al eens vaker op foto gezien maar nog nooit in het echt. Nu heb ik er plots zelf één maar ik kan er eigenlijk weinig info over vinden. Wie weet wat dit is, En weet iemand ook hoe je zo’n ding open krijgt?

Hierbij de foto’s

2 likes

Aan beide zijden tegen elkaar in draaien. Ik heb een soortgelijke echter niet met Swiss Made opdruk.

1 like

Het glas draaien of de metalen delen? Ik krijg nu nog weinig beweging in beide trouwens :see_no_evil:

Aan beide zijden het glas in tegenovergestelde richtingen draaien, althans zo heb ik de mijne geopend om batterijen te vervangen!

Beide delen gaan los van elkaar open

Deze loopt niet op batterijen. Hierin zit de overbekende Chinese gestandaardiseerde geskeletteerde handopwinder.

2 likes

Openingsmechanisme/ wijze van openen is volgens mij niet verschillend.

Heb gelijk maar batterij vervangen :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:

Mag ik vragen hoe u ziet dat het Chinees is? Ik snap dat “swiss made” niet altijd iets betekend maar hoe ziet u het verschil?

Als er Swiss made op de wijzerplaat staat verandert dat niets aan het uurwerk. Ik heb diverse horloges met dit Chinese standaard uurwerk en ze ook gerepareerd. Op zich werkt dit uurwerk goed.

1 like

Ik vermoed dat er in China een fabriek staat met de naam Swiss.

2 likes

Bedankt! Leuk stuk om te lezen :grinning:

Inderdaad het China Standard Movement. Je hebt ze zelfs ook met de naam Omega op de wijzerplaat. Kompleet Chinees en toch Swiss made op de wijzerplaat. Zouden ze dat expres doen :sunglasses::joy:

2 likes

Prachtig!!!