Glycine Airman of Bulova Astronaut

Ik heb al een Glycine Combat uit 1967, in een waanzinnig mooie staat.

Nu worden mij twee toppers uit datzelfde jaar aangeboden, met een min of meer zelfde prijs.

Glycine Airman

en
Bulova Astronaut

De Airman lijkt helemaal origineel en kloppend voor de periode. Het hacking pennetje voor de seconde wijzer doet het ook nog. Is in een iets meer vintage staat. Maar de onderhoudsgeschiedenis is onbekend.

De Astronaut is compleet gereviseerd en echt in topstaat en ziet er bijna nieuw uit. Komt van een zeer goed bekend staande liefhebber met veel kennis.

Allebei iconen met een zeer interessante geschiedenis.
Waar zouden jullie voor kiezen?

2 likes

Airman!! Altijd! Want een echt icoon uit die tijd!

2 likes

Airman: zonder aarzelen.

1 like

Airman, wat een gaaf ding. :thumbsup:
En zeer mooie Glycine die je al in bezit hebt trouwens!

1 like

De Bulova. De Astronaut in het bijzonder is een heel fraai horloge.

1 like

Heb een Airman 2000 en een (moderne) astronaut… Zeker weten de Airman. Fantastisch horloge!

1 like

Interessant! Vrijwel iedereen neigt naar de Airman.
Samen met mijn vintage Combat en mijn 2017 Combat zou ik dan ineens bijna een thema in de collectie hebben :sunglasses:
Maar ik moet zeggen dat ik de techniek en historie van de Astronaut ook wel iets vind hebben…

1 like

De Astronaut is natuurlijk prachtig, maar de Glycine Airman…dat is een icoon! Ik had er ooit een uit 1959 met een champagne plaat (of misschien was het zelfs wel wit met patina) … en verkocht hem op de Rikketik (zo’n 15 jaar geleden) aan een ouder echtpaar. Ik gunde het die man heel erg…maar ik heb achteraf heel veel spijt gehad, omdat het een heel bijzonder horloge was :relaxed:

Dus: ik zou voor de Airman gaan! :sunglasses:

1 like

No Brainer: Airman.

2 likes

Airman :rocket: :airplane: :helicopter: :airplane_small: :airplane_arriving: :airplane_departure:

1 like

Glycine…maar dat zal na alle voorgaande reacties geen verrassing meer zijn…

1 like

Haha nee de trend is wel duidelijk!

Mocht iemand anders interesse hebben ên dyslexie hebben, dan heb ik ook nog een Airman in de aanbieding:

1 like

Tegen de trend in: Bulova, schitterende klok!:+1:

1 like

Wasrom de Bulova? Vanwege de looks of techniek? Of iets anders?

1 like

De looks en mijn zwak voor Bulova😊
De Glycine is ook een topklok trouwens!
Goed jaar 1967👍
Ben benieuwd welke het wordt, succes met de keuze!

1 like

De Airman.

Omdat ik als het een accutron moest zijn (en die zijn natuurlijk wel heel gaaf) het dan een Snorkel zou zijn voor mij.

2 likes

Goed argument, misschien wel het beste om voor de Airman te kiezen👏

2 likes

Zéker wel ! :sunglasses:

2 likes