Goede dag ik ben sinds kort lid hier mijn naam is vince

Ik ben dus een beetje besmet met het zakhorloge virus vind alles mooi lopend of niet lopen opgepoetst of niet vind alles leuk ook als ze gegraveerd zijn met iemand zijn naam b.v de geschiedenis van het zakhorloge het verleden er van van wie die was vind ik al iets hebben haha maar goed ben nu eigenaar van mijn eerste snek zak horloge doet het helaas niet maar heb een vraag er is mij gezegt dat hier geen ketting in hoort maat zie overal wel snek met ketting hier wat foto’s hij is Engels

17 likes

Welkom hier. Dat is een heel mooi zakhorloge.
Volgens mij wordt een snek horloge altijd aangedreven door een ketting (tussen snek en veerton), dus er hoort een ketting in te zitten.

Het is al weer een tijdje geleden, maar @koen heeft jaren geleden een verslag gemaakt over de reparatie van een Engels snek zakhorloge. Echt geweldig om te zien en lezen, maar helaas zijn de foto’s niet meer beschikbaar. Mogelijk dat ie deze ooit eens opnieuw kan toevoegen, want dit soort topics zijn prachtige naslagwerken.

1 like

Beste lassale bedankt voor uw bericht ben ook blij met dit zakhorloge ook als loopt het nog niet maar het is mooi van uurwerk en lekker zwaar zak horloge in de hand ook
Fijne dag verder

1 like

b309c3556e7284e2afe5ebfaa37866d9

Welkom👍

Hallo Vince :slightly_smiling_face:

Welkom!

Welkom Vince !!

Welkom !

Vince, van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Welkom.:tumbler_glass: We zien te weinig zakhorloges hier.

Hallo Vince,

Van harte welkom op het enige échte Horlogeforum van de wereld… van Nederland! :+1::sunglasses:

Zoals mijn naamgenoot @lassale al aangeeft: in zo’n Snek (ook wel Fusee horloge) hoort een ketting (misschien bestaan er toch uitzonderingen…). Maar inderdaad is @koen hier de zakhorloge expert, dus wellicht dat hij jou een nuttig advies kan geven over wat te doen met die Snek.

Ik wens je nog heel veel plezier hier en heel veel mooie horloges toe! :wink:

1 like

Welkom

Interpunctie. Gebruik het.

Welkom!

1 like

Lijkt wel pizza delivery…

Aan TS : welkom!

1 like

download

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en veel plezier op het forum!

Bedankt voor het warme welkom alle maal ik zou hier zeker vaker rond hangen echt top dit forum :+1:

1 like

Welkom, Vince en nog heel veel plezier op ons mooie forum.