Koperpoets (Brasso) werkt prima. Voor nog fijner neem je Zillvo zilverpoets. De koepel van zweefvliegtuig heb ik meestal eerst met Brasso gedaan. Ook de gele smurrie waarmee verweerde autolak wordt gedaan is goed.
Ja, Commandant, zilverpoets, koperpoets, werkt allemaal (spreek uit ervaring).
Ik heb ook al met dit product gewerkt,zowel plexi als metaal, het is een heel fijn schuurmiddel goedkoop 4.95 euro , daarna met polywatch.
Pas op, Commandant heb je in verscchillende groften.
Voor diepe krassen ga je beginnen met een grover middel, en dan terug naar eindigen op zilverpoets, dat het minst slijpt. Als het heel erg is begin je met watervast schuurpapier.
Top tip!!!
Ik heb 3 (!) uur op mijn glaasje van de vintage Seiko 5 gepoetst met verschillende producten (Commandant 4, Polywatch, tandpasta) maar het resultaat is minimaal. Ja ik heb geduld gehad en draaiende bewegingen gemaakt. Dremels geloof ik niet in, de boel mag niet te heet worden en smelten. Wat doe ik fout…
Wellicht krassen te diep?
Geen plexi maar hardlex?
Is het geen saffier?
Dat zou helemaal een stunt zijn
Dat is zeer goed mogelijk ja. Wat een taai spul is dat man. Krassen zitten er snel in, maar ze zijn niet snel weer weg Vervanging kan, ook voor saffier, maar ik geef de voorkeur aan zoveel mogelijk originaliteit.
(nog) niet
Ook saffier is zelf te polijsten, wel een beetje geduld en doorzettingsvermogen hebben😀! (Let daarbij op coatings)
Nee valt mee maar zal in de praktijk wel het geval zijn. Urenlang boenen moet toch resultaat geven (tenzij het Hardlex blijkt te zijn, maar maakten ze dat al in 1973?).
Volgens mij niet. Saffier of mineraal of plexi. Sterkte in ieder geval
neem een naald en probeer krasje te maken, lukt dat niet dan is het geen plexi
Lukt het wel dan mag je poetsen…
Hardlex en saffier kun je eigenlijk alleen machinaal polijsten. Hou er rekening mee dat het uurwerk dan echt uit de kast moet in verband met de warmte ontwikkeling.