Goede voornemens, stand 2 februari 2018

Ik had me voorgenomen om een stapel horloges te verkopen en er een Explorer 2 voor terug te kopen maar omdat bijna iedereen het liet afweten van mijn mede HF’ers (ook al was iedereen super geïnteresseerd en serieus, laatste keer dat ik iets voor iemand reserveer) ben ik nog niet zoveel verder.

:frowning:

1 like

Sodeju wat een mooie

2 likes

Dank je. :+1:
Binnenkort op het blauwe gedeelte. :wink:

2 likes

Aangezien ik momenteel toch wel zeer tevreden met mijn 9delige horlogecollectie en ik geen flipperaar ben zullen er alleen maar horloges bijkomen.
Voor mijn volgende aankopen, wellicht dit jaar had ik gedacht aan iets “vintage”. Mijn oog is hier gevallen op de Omega Speedmaster 125 en de Omega Seamaster Polaris chrono XL automatic. Zullen zien of we die kunnen toevoegen. De Polaris is niet de meest populaire, maar aangezien ik horloges koop voor mezelf laat ik die mindere populariteit aan me voorbij gaan.
En dan is er nog een groot hiaat in mijn collectie, vind ik namelijk zelf…heb geen enkel horloge met een “display caseback”.
Verder ben ik aan het lezen in de catalogus Omegamania (op de kop getikt op 2dehands) en moet toch wel zeggen, wat hebben ze bij Omega mooie horloges gemaakt in het verleden.

1 like

Ik ben toch heel blij hoor met mn Enicar Sherpa :smile:

1 like

Na één maand is de tussenstand vrij nihilistisch: er is niks bijgekomen of weggegaan. M’n enige voornemen voor dit jaar is om een Steinhart Ocean One aan te schaffen, maar ik heb voldoende tijd om de markt af te speuren. Wellicht gaat dit dan ten koste van de Deep Blue hoewel die laatste de ideale toolwatch is.

1 like

Mijn voornemen was om zo langzamerhand wat horloges te gaan verkopen. Niets van terechtgekomen. Aanwinsten waren een canvas band van Ko en een Sinn Rubberband met vouwsluiting. Best tevreden over de voortgang.

1 like

De Alexander Shorokhoff was de eerste nieuwe aanwinst dit jaar. Over een week of 2 komt de volgende. :grin:

Dan zit de collectie op 20 stuks, dit probeer ik vast te houden…:roll_eyes:

1 like

Jammer van de ervaringen maar houdt vol, de aanhouder wint!:facepunch:

Ik heb je trouwens niet geliked omdat ik het een vrolijk verhaal vind maar omdat je reageert, leuk en dank je wel.:+1:

Rust vinden, vooral.

In januari is er vooral veel onrust.

Ja nogal. Ik denk er over na om de Chronoris te flipperen. Ik wilde graag een Sinn 104 aan de collectie toevoegen. Maar ik mis mijn Squale 1521. Ik hield van mijn 1521. Ik weet niet of ik een klik krijg met de Sinn. En nu heb ik ook nog de Damasko DS30 in mijn hoofd zitten.

Volgende maand de Squale bestellen :rofl: De Chronoris flipperen en de Damasko bestellen. Kijken of de Damasko een blijvertje is, en zoniet toch maar de Sinn proberen.

Dat bovenstaande is trouwens mijn horlogebudget. Ik heb ook nog een potje speelbudget. Dat is eigenlijk voor bekeuringen ( ja, ik maak veel verkeersovertredingen :zipper_mouth_face: ) en kloot ik wat aan met bitcoins en bekostig daar wat andere hobby’s van.

Ik neig om dat potje leeg te maken, me netjes te gedragen in het verkeer, de bitcoin wallet te legen, en dan een Archimede outdoor protect te kopen. Gewoon omdat het kan. En dan met dat horloge beginnen te heen-en-weer flipperen in het +/- 500 euro segment om reviews te maken.

Rust. In mijn graf wellicht. :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

:scream: bevalt hij minder dan verwacht? Ik zie het wel passeren, hij staat nog steeds op mijn lijstje :smiley:

2 likes

Nee dat niet, maar meer van: afgevinkt, en weer door. Er valt nog zoveel te proberen.

2 likes