Goede voornemens, stand 2 februari 2018

Beste mede forummers,

Ik heb niet in beeld hoeveel leden goede voornemens voor 2018 hebben gemaakt mbt hun aankoopgedrag van horloges?
Ik neem aan dat deze en gene zich toch wel hebben voorgenomen hun flipperitus wat te temperen, het aantal horloges in de box terug te brengen, naar hun grail te streven, enz.

Nu lijkt het me aardig om behalve het delen van onze goede voornemens in december, ook eens te volgen wat daarvan terecht komt in de loop van het volgende jaar (in dit geval te beginnen met januari 2018)

En voila, hier het draadje om dat, geheel vrijwillig, te delen met mede liefhebbers, te evalueren, elkaar te steunen, adviezen te geven en ter harte te nemenā€¦:nerd_face:

Het lijstje:
Wat was het voornemen?
Wat is er in januari van terecht gekomen?
Stroken deze met elkaar?
Als dat niet zo is, wat gaan we eraan doen?
Uiteraard fotoā€™s van evt NAā€™s

Het doel is uiteraard positieve begeleiding van elkaar, kameraadschap in de hobby en ondersteuning van het volhouden van onze eigen goede voornemensā€¦:stuck_out_tongue_winking_eye:

Als dit draadje zinvol blijkt te zijn, zal ik het maandelijks vernieuwen zodat iedereen de nieuwe standen weer kan updaten.

Ik trap af:
Mijn voornemens waren afbouwen van de waarde van mā€™n verzameling en evt overstappen naar Quartz.

Ik heb in januari 2 Quartz horloges gekocht.

Dat klopt met (een deel van mijnšŸ˜Ž) goede voornemens.

Ik hoef daar dus niets aan te doen.:+1:

Nu het afbouwen nogā€¦:wink::cold_sweat:

18 likes

Mijn voornemen was om mijn mooie 16610 te vervangen door een LV en daarna wellicht een datejust. De LV is binnen! De datejust zou zo maar een explorer kunnen worden :slight_smile:ļø

12 likes

Mijn voornemens waren deel van de collectie te verkopen en voor de Rolex te gaan in Q1 2018 en om de Seiko chronorgaaf serie compleet te maken.

De plannen voor de Rolex zijn wat naar de achtergrond geschoven evenals de Seiko chronograaf serie. Denk ik omdat dat beide vooral gingen om de heb, het gehad hebben van. In plaats daarvan heb ik de collectie wat uitgebreid met een paar leuke Seiko chronoā€™s

8 likes

Even off topic:
Uit betrouwbare bron weet ik dat de 16610 momenteel een nieuwe eigenaar heeft, waar hij vermoedelijk niet meer vertrekt.
Heel goed, hulde!:medal_sports:

5 likes

Na 3 onverwachte aanwinsten in december had ik mezelf voorgenomen om het hier voorlopig bij te laten.
Een vliegert

Een duikert

En een ondekkert

Wat heeft een mens nog meer nodig ???

Amper 1 maand hebben er al weer twee plaats moeten maken voor een GMT.

En ben ik me aan het oriƫnteren op een nieuwe nummer 3

P.S.

Al een maandje niet meer gerookt :smile::+1:

33 likes

Niets maar dan ook helemaal niets van terecht gekomen :joy::joy::joy::joy::joy::joy:
De lijst is in 1 maand zowat al langer dan heel 2017 :sunglasses:

14 likes

Heren, heren, wilt u een ticket voor het binnenkort te openen ā€œEHBO draadjeā€?:mask::joy:

5 likes

Horloge 2 en horloge 4 never meer wegdoen ! Hulde!!

1 like

Leuk draadje, ik had ook goede voornemens voor 2018 op horlogegebied:

Terugbrengen van de verzameling met 1 tot 2 grails, aangevuld met 1 tot 2 beaters

Stand van zaken? Ik heb sinds 2 weken mijn long time-grail, dankzij @boetje! :smiley::smiley:

De rest is nog een rommeltje eerlijk gezegd. De ultieme Seiko mod laat op zich wachten qua onderdelen, er is wel een mooie Quartz onderweg, net als de EMG HFLE. De 2e grail laat wel nog wel even op zich wachten, die lat ligt hoog. Is dat erg? NEE, grail 1 maakt voorlopig alles goed :heart_eyes:

10 likes

U mijnheer bent heel goed bezig.:ok_hand:

3 likes

Mijn goede voornemen was: minder kopen, meer projecten afmaken.

Ik heb in januari 1 project afgemaakt:

En eentje erbij gekocht:

Niks opgeschoten dusā€¦ :confused::confused::innocent:

9 likes

Dat is nog eens andere koek, grote klasse en gefeliciteerd Ben!:medal_sports::+1:

8 likes

Leuke vraag :smiley:. Mijn doel was om mijn vintage collectie verder op te bouwen en verfijnen, waarbij ik van mezelf niet meer dan 10 horloges mocht hebben. Eigenlijk gaat het best goed :+1:: twee fantastische aanwinsten en daar staat de verkoop van de Timor tegenover.

3 likes

Helemaal mee eens! Dat zijn de betere voornemens, meer frisse lucht en het geld kan je weer in een andere hobby steken!

6 likes

Chapau @Boetjeā€¦ dat is karakter , hou vol dit. Gezondheid is belangrijker dan een grail op horlogegebied

6 likes

Tsjaā€¦ ik zou niet weten waar het naartoe moet qua collectie. Mijn voornemen was om een Explorer te kopen ergens in 2018, dat is inmiddels al vrij vlot gelukt.


Helaas heb ik hiervoor wel een offer moeten brengen omdat ik toch niet te veel :moneybag: in de hobby wil steken
image
Nu begint het toch weer te kriebelen om een echte duiker om de pols te hebbenšŸ˜¬ en zo is het natuurlijk altijd wat met deze hobby en al dat moois wat hier voorbij komt.
Wat er dus voor de komende tijd hopelijk in de box zit:
-De Explorer
-Een Seiko beater (of 2 of 3)
-Een echte dikke duiker (die moet er nog komen)
:+1:
Volgende maand eens kijken wat er van de plannen terecht is gekomenšŸ˜‰

6 likes

Het zakhorloge is wel erg leuk , heb je ook een foto van de voorzijde? groet

2 likes

Voornemens doe ik niet aan maar dit jaar zijn er al 6 vertrokken uit de collectie en 3 erbij gekomen. Ik zit ruimschoots voor op schema.
Waaronder hetzelfde quartzbroertje als jij, alleen de grotere.

2 likes

Ik vind het een bijzonder fijn horloge, gefeliciteerd met de jouwe!:+1:

1 like

Mooi! Mooie bandjes ook! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?!

2 likes