Grand Seiko vragen?

Maak niet dezelfde fout die ik heb gemaakt idd…

Op welk niveau de kwaliteit en afwerking van GS zich bevindt ten opzichte van andere merken (natuurlijk Rolex).

Wat denk je dat hij zal zeggen? :joy: Toe even, doe eens een gokje.

2 likes

Misschien wil je aangeven dat ik als Brand Ambassador beschikbaar ben voor Grand Seiko? Ben fotogeniek en representatief voor de doelgroep. Reizen geen probleem en ik hou zowel van dressy als sportief.

6 likes

Ik stel voor dat we pas na bevestiging, hier op HF er een onderzoekje over doen? Zal ik in dat geval het nieuwe topic dan maar openen?

nou en of ik vragen heb (al zijn ze wel een beetje nerdish):

  • met de komst van een aparte grand seiko us entiteit, gaat dit ook gevolgen hebben voor de EU (krijgt die ook een eigen entiteit), krijgen we dan ook EU modellen? ;
  • wat is de marketing propositie geworden, ik had nml het idee dat grand seiko een ‘showcase’ voor seiko japan was om aan de wereld te kunnen laten zien wat ze konden, misschien zelfs wel verlies maakte in de zoektocht naar het perfecte horloge, maar het lijkt erop alsof ze met de komst van een ‘eigen’ grand seiko naam ook een andere weg in gaan slaan? krijgen ze ook eigen boutiques? indien niet, gaan ze wat doen om de beleving (het hipster mode woord) anders te maken dan een glazen kastje ergens achter weggestopt in een seiko boutique? gaan ze de zwitsers volgen in hun ‘horloge as lifestyle’ benadering (wil je ook net zo een tenniser als Federer zijn, dan moet je wel een daytona om!) in hun reclame uitingen, of houden ze het juist low key?
  • wat is de ratio van machinaal fabricage t.o.v. handafwerking in vergelijking tussen grand seiko en seiko? hoeveel uur handenarbeid zit er gemiddeld in een GS (stel, bijvoorbeeld in een sbgh264);
  • wie ziet grand seiko zelf als zijn concurrent? rolex/patek/citizen?
  • (gejat van Tim Ferriss) als hij een billboard langs de a10 zou huren voor Grand Seiko, best wel zeker dat ze dat tot op heden niet hebben gedaan omdat de filosofie meer “fluisteren, niet schreeuwen” was, wat zou hij daar dan opzetten?
  • gaan ze ook een andere benadering voor Credor uitvoeren?

er zijn nog een miljard vragen die bij mij naar boven komen, maar dan zou het meer een sollicitatiegesprek worden, ben in ieder geval erg benieuwd naar de nieuwe visie voor Grand Seiko!

zie ook: Waan van de dag?

2 likes

M.i. de meest interessante vraag. Ik ben benieuwd naar wat (in de ogen van GS) hun doelgroep is. Ik zie het merk persoonlijk als anti-pretentieus maar deze bescheidenheid maakt (en allicht houdt) het merk niche.

Waarom? Dat is toch al lang geen vraag meer? Macrolensje d’r op en al uw twijfels verdwijnen als sneeuw. In de zon. :slight_smile:

@hendrik, ofschoon ik er niet bij ga zijn ben ik benieuwd naar twee dingen:

  • Gaan ze eindelijk de producten die gewoon op de Japanse website staan vrijelijk verkopen in de overige territoria?

  • Gaan ze eindelijk die rare website van ze ietsepietsjes aantrekkelijker maken met hier en daar een live foto van een horloge in plaats van die vermaledijde renders en wellicht ook een interface met filtertjes zoals de japanse website al heeft?

En met die rare website bedoel ik grand-seiko.de, want wij hebben er geen. Op die Duitse site staan dit soort dingen:

Ik bedoel, serieus, gast, wie heeft dat soort domme en lelijke shizzle een jaar na dato nog op een website staan met dan ALLEEN MAAR renders van de ouwe modellen er bij?

Kortom, leuk dat ze in de VS dingen gaan doen, maar wanneer kunnen wij eens een fatsoenlijke internet presence in EMEA tegemoet zien?

1 like

Vergist u zich niet heer Batossai, @hendrik is zelf ook een grote jongen in zakelijk Nederland. Dus daar hoort een navenant netwerk bij. :sunglasses:

Da’s heel andere koek dan dat gepeupel dat adviseurtjes als @Fate_Amenable_To_Change en ik tot onze vrienden- en kennissenkring mogen rekenen.

2 likes

Oh, dan wil ik ook nog even weten of de heren directeuren vinden dat de afschaffing van de dividentbelasting nou wel zo verschrikkelijk goed is voor het vestigingsklimaat in dit land. :slight_smile:

Allemaal dingen waar ik me als Brand Ambassador hard voor zal maken :facepunch:

1 like

Even rustaaaaghh Chris…

1 like

Dan moeten ze die ouwe meuk uit de lucht halen. :slight_smile:

1 like

Heb uw vragen uitgeprint, en zal zien wat daarop de antwoorden zijn.
Vanaf nu ben ik niet meer online. Moet soep koken en broodjes smeren voor ruim 30 man :innocent:
Het wordt gezellig!

8 likes

Neem je mijn voorstel ook mee? :+1:

1 like

Zonder foto kansloos :sunglasses:

Je bent denk ik in de war met Kukident…

2 likes

Veel plezier, heb uitnodiging gemist denk ik.

Kukidentbelasting, dat zou een leuke zijn om m’n moeder over de pies te krijgen. 81, maar nog steeds een kwade jonge man, als het ware.

2 likes

En met jouw moeder half HF. De gemiddelde leeftijd is hier ruim boven de zestig. :upside_down_face:

1 like