Grappig die prijzen in 2003

:laughing:
Deel van de strip van vandaag (toevallig)
Ik denk dat ze eerst ergens anders langs moeten zo te lezen om wat horloges op te pikken.
Misschien kunnen ze jouw verzoek ook nog wel inwillegen.
@RoVaGo @Mckip

On topic:
Grappig om de verschillen te zien in waardestijgingen.

7 likes

ga ik een biertje drinken :wink:

2 likes

Poeh, jij begint vroeg zeg.
Ik heb m’n ontbijt nog niet eens op :flushed:

1 like

Zeg dat wel! :scream: :smile:

1 like

Was maar ‘bij wijze van spreken’ :wink:.

Overigens, niet alleen bij horloges is het leuk om oude advertenties en prijzen te zien, ook op het gebied van computers is het lachen geblazen :grin:

1 like

Met deze prijzen kan zelfs @W.E een horloge kopen! :wink:

2 likes

Zoek de bubbel Bello, ZOEK! ZOEK!

6 likes

Dat had ik door, ik zat maar wat te auwehoeren :smile: :+1:

Dat geloof ik graag, er is veel veranderd de afgelopen jaren :sweat_smile:

1 like

Je overschat mijn liquiditeit. :smirk:

Mooi hoe ik impliceer dat mijn solvabiliteit beter is hè? Maar ik zeg het niet letterlijk, dus technisch gezien was het geen leugen. :innocent:

1 like

T is wel dramatisch zeg, die prijzen :fearful:
Ik was in die tijd nog maar een klein kind maar had ik toen maar de kennis die ik nu heb & het geld. Dan had ik mezelf alvast een cadeau gekocht voor de huidige ‘ik’ :joy:

Bizar, vooral die GMT voor 2750 euro😬

1 like

Speedy Pro voor 1350, zie ik dat goed…? De mijne ook in dit tijdperk gekocht, ook jong pre-owned, zelfde prijsklasse. :relaxed:

Maar die GMT inderdaad, en die AP…! Maar goed, ik heb ooit ook nog 's een leuke pagina geplaatst, zet de dingen nog verder in perspectief… :no_mouth:

Even naar boven scrollen in de post…

2 likes

Tsja, tijden zijn wel veranderd. Merken als Omega hebben continu de afgelopen 2 decennia de prijzen omhoog geschoeft. Elke keer als ik denk dat de markt het echt niet meer kan hebben komt er weer wat bij. Zoals afgelopen mei, waar de meeste modellen, hop, nog zo’n 200 euro duurder werden.

Om bij het voorbeeld Omega te blijven, zij hebben het gevoel dat zij qua naamsbekendheid, geschiedenis, kwaliteit van het product en vernieuwing in de horologie grotere premiums kunnen vangen. En daar blijken zij vooralsnog gelijk in te hebben.

De standaard Speedmaster Professional met hesalite zag ik onlangs nog doodleuk voor iets van 4700 euro in de vitrine. De eerste keer dat ik er overwoog een te kopen, en dat is helemaal niet zo lang geleden, waren ze nog 3000 nieuw bij de dealer en rond de 2000-2500 in goede staat tweedehands en bij grijze dealers.

Het is gewoon bijzonder lucratief om je merk op die manier te positioneren en daar enorme premiums voor te kunnen vangen. Het is niet voor niets dat merken zo zichtbaar strijden om te worden gezien als upper-tier luxe binnen de horloge markt. Het is vooral die perceptie waar je flink op kan cashen. Want ook toen ze werden verkocht voor 30% van de huidige prijs zat er een winstmarge op waar de producent en iedere andere partij in de keten van kon leven.

Die overige 70% op een model dat volledig ongewijzigd is gebleven, die vertegenwoordigen natuurlijk niet enkel de toegenomen productiekosten. Weet wel waar je voor betaald.

1 like

bah bah

1 like

Hendrik zijn IWC Porsche design stond toen al te koop… :thinking:

2 likes

Die Speedmaster is in verhouding wel goedkoop zeg.

6 a 7 jaar geleden kocht je ook nog een nette Speedmaster pro voor rond de 1500€

Het is vooral de afgelopen jaren hard gegaan.

1 like

We worden steeds rijker, dus meer luxegoederen, horloges zijn hip nu en geld is gratis/rendeert niet meer op spaarrekening/beurs/obligaties…

Hieraan kunnen we niet voldoen om te voorkomen dat er een tijd paradox ontstaat en de boel ontploft.

Waar we wel rijk mee kunnen worden @Mckip is, alle voorraad Rolex opkopen in het verleden en hier op het forum verhandelen als NOS anders bij @AmsterdamVintageWatches.

Dan zijn wij de oorzaak ervan dat hij beroemd wordt en Amerikaanse sterren over de vloer krijgt. (dit is dus al gebeurd dus de tijdmachine bestaat echt.)

3 likes

:joy::+1:

Zeker. Ik heb er één 6 jaar geleden gekocht voor 1150 compleet met doos en papieren.
Van de eerste eigenaar. Verkocht m niet veel later voor iets daar boven.
Die GMT is wel heel opvallend. Ik kan me trouwens ook nog tijden naar boven halen waarin
een ‘‘Kermit’’ wegging voor 3-3,5k. Compleet.