GS gmt quartz ervaringen

Zo, nu hebben we alle toekomstige haat alvast gehad! :wink:

Er is absoluut niks met GS Quartz! Het is een lekker precies en handgemaakt uurwerk. Ik zeg doen, de meningen van andere mensen boeien niet… :+1:

5 likes

Het is een uurwerk dat te servicen is en dus geen wegwerp uurwerk is wat imho het grootste nadeel van veel quartzen is. Dus met het grootste nadeel uit de weg, waarom niet he :grimacing:

2 likes

:joy: :joy: :joy: … hahaha, je ziet hem al van verre aankomen hè!
Goed dat we dit vast hebben gehad. :sunglasses:

Ik ook. Veel beter ga je ze niet krijgen @Danny85 en deze GMT is ook nog eens een mooie uitvoering, vind ik. Kopen dat ding!

7 likes

Als voormalig groot GS Quartz bezitter en nu de trotse eigenaar van 2 van die dingen kan ik alleen maar zeggen: fijner wordt 't niet.

3 likes

Het 9F uurwerk is echt wel een top uurwerk hoor. Mijne loopt al 23 jaar ‘spot on’ binnen de specs van +/-10sec. per jaar.

1 like

Ik kan over de GMT niet oordelen. Nu ben ik niet zo schaamteloos dat ik links ga plaatsen naar mijn twee GS quartz reviews/NA’s maar ik ben zeer content met mijn exemplaren. :+1:

Eén vriend van me in Denemarken heeft wat milde OCD, zo bleek. Hij kocht de blauwe GMT en dacht dat de secondenwijzer niet goed op de markeringen tikte. Na veel om en om met de winkel en Seiko Denemarken hebben ze een camera loodrecht boven dat horloge gespannen waaruit bleek dat dat ding prima op de indices tikte met een zeer kleine afwijking onderaan tussen de 27 en 31 seconden. Het was perspectief.

Hij heeft 'm verkocht. Het is jammer dat ik het geld voor een derde niet had, anders was m’n doos nog een klap voller geweest. :slight_smile:

2 likes

@Selie is volgens mij erg blij met die van hem.

1 like

Is er met een Quartz uurwerk te leven?

Als je precisie wilt, en af en toe een paar dagen wat anders wilt dragen zonder dat je horloge dan stil komt te staan, wel.

2 likes

De 2e keer dat ik @Zulu er vandaag bij moet halen ivm zijn GS!

Oh wacht!

Erg mooi kan ik zeggen!

2 likes

image

Heel mooi! Maar het leeft wat minder dan een mechanisch horloge. Als je je daar overheen kan zetten dan is dit echt een belachelijk vet horloge. Hij glimt harder dan je misschien verwacht van een toolwatch.
Hij is heerlijk licht en door het bescheiden formaat is hij erg prettig te dragen.

6 likes

Ja man. Mooi ding. Mijn tweede GMT uit deze lijn.

Waarom?

5 likes

Ja ik denk omdat het een Quartz is en ik meteen twijfels krijg. Slaat helemaal nergens op en is eigenlijk stom, maar laat me dan toch een beetje beïnvloeden door het stigma wat op Quartz rust. Nou is dit natuurlijk niet zomaar een Quartz. Het is een serieus uurwerk waar veel aandacht en tijd in zit. Ik moet het gewoon zelf ervaren denk en schijt hebben aan de general opinion

2 likes

Volgens mij geef je zelf het antwoord al:

en

2 likes

Touche

:joy::joy::joy:

Ik zeg doen beter gaat het niet worden. Waarom zou je 2 x zoveel betalen voor een explorer II die het by faaaaar niet haalt qua afwerking etc😜

3 likes

Kijk maar eens op youtube met een batterij wissel. Ziet er gewoon geweldig uit het uurwerk. En de secondewijzer tikt 1 keer voor hij een seconde volmaakt.

2 likes

Dat heeft mijn GS ook, tussen 20 en 45 seconden gaat hij net iets voorbij de markers.
Zou met de speling van de tandwielen te maken hebben. Die speling zou nodig zijn voor het tweetraps mechanisme.

Heb hem eens op zijn kop om de pols gedaan, en toen was het tussen 20 en 15. Het komt dus inderdaad door de speling.

2 likes

2x

1 like

Gewoon doen. Ik heb er een zwarte band opgezet en pak m geregeld.

3 likes

Of deze. :blush:

3 likes