HanDavinci's hersenspinsels over het modden van goedkope en dure horloges.

die zag ik even niet aankomen

5 likes

Waarom gooi jij toch alles openbaar?

Je kunt iemand private berichten hè…

2 likes

Dat klopt! En hier op HF sta je op negeren.

Desalniettemin krijg ik een overload aan je door je topics en hoef ik het op instagram niet te zien. It’s not you, it’s me.

Just kidding, it’s you.

12 likes

Oké duudelijk. Jammer want kan je pagina en je mod concepten erg waarderen.

1 like

stond al in het begin van zn post tussen neus en schaamlippen geschreven.
Of zeg ik nu iets teveel…

1 like

Ik bedoelde de oer-Speedmaster. Maar dat ding komt uit een andere tijd, ‘in house’ was toen bijvoorbeeld nog helemaal geen dingetje. De gelijkenis is dan ook veel ouder dan het gebruik van het woord hommage.

1 like

Geslaagde Rolex mods van dat bedrijf/atelier. Echter zou ik het zelf niet aandurven om de crownguards weg te (laten) slijpen etc. Maar voor de liefhebber met geld die wat anders wil is het wellicht een leuk en uniek alternatief.

Sja, ik vind heel veel verbazingwekkend als ik eerlijk ben in de horlogewereld als ik eerlijk ben.

De een zijn mod, is de ander zijn hommage en weer een ander vind het een replica.

Een mod is in mijn optiek een uiterlijke aanpassing aan een horloge. Een hommage, is een mod of zelfbouw naar een bestaand ontwerp, maar met iets afwijkend zodat het toch duidelijk niet het origineel is. Een replica is een zo exact mogelijk uiterlijk, al dan niet met een ander innerlijk.

In de vintage computerwereld is het makkelijker, je hebt origineel, emulatie en replica’s. Origineel is origineel, emulatie is een softwarematige kopie en replica een apparaat waar je mee kan wat je met het origineel ook kan. Replica’s en emulaties zijn daar gaaf, omdat ze het gevoel en liefde in stand houden, zelfs als het origineel er niet meer is.

Ik heb dus een dubbel gevoel bij het woord replica. Bij horloges is het not done, want je probeert mensen te bedotten. Bij computers, gaaf.

3 likes

Nee hoor die grens is al overschreden, of als het door de atelier zelf gebeurd geen mod? :face_with_monocle:

Origneel:

Mod:

7 likes

Wat ze bij Magrette doen, vind ik ook wel een toevoeging op de horloges zelf. Ik weet niet of het echt onder “modden” valt gezien het hun eigen horloges zijn, maar het ziet er wel gaaf uit.

3 likes

Privé berichten genereren geen aandacht hé

3 likes

Vind ik ook tof. Modden is het niet, want het is het design van de fabrikant.

Dit daarentegen mag je best een mod noemen:

2 likes

Ik vind het in beide gevallen knap gemaakt, maar niet mijn kop thee :slight_smile:.

Ik ben toch meer van het minimalistische werk.

1 like

Killer, die 24u insert. :wink:

6 likes

Geweldig topic dit!
Dat modden Van de seiko,s. Zijn de onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar?

Vraag dat maar aan @flowert. Langere wachttijd dan de meeste rolexen!

2 likes

Geweldige Seiko :grinning:

1 like

Die submariners vind ik niet echt een mod, eerder een homage. Laat je je fantasie niet op los maar reproduceer je een bestaand iets.
Een mod zie ik meer in een Explorer 1 een blauwe plaat plaatsen, een witte meteoriet dial op de polar plaatsen, gepolijste of geborstelde stukken aan toe voegen,…

1 like

Klopt, maar in mijn geval hadden ze bij Seiko de onderdelenkraan van een Limited Edition model plots dichtgedraaid.

Heb ik gisteren gephotoshopped.

Edit: had @cdg al gepost om mijn likes te stelen.

10 likes