Komt hier het ontwerp van de Speedmaster vandaan..?

Ik vond deze Rodania Geometer op het web. Ik ben geen grote fan van kopieën met een ander naampje (De Bagelsports e.v.a.), maar het altijd wel goed om je te realiseren, en ik heb het i.i.g. tegen mezelf, dat originaliteit in design altijd betrekkelijk is. Mijn waardering voor de Speedmaster zal er in elk geval niet onder leiden.

Check die wijzerplaat. Het font van de subdials. De indices, ja ook die op 12 uur :slight_smile:
De Rodania Geometer is van 1954!

En de 2915 in 1957:

40 likes

Zo een Geometer is grail-materiaal :heart_eyes:

2 likes

De gelijkenis is inderdaad wel erg treffend :astonished:

Hoor ik graag de Omega - clan over :sunglasses:

4 likes

Ik snap dat mensen nu graag hun hommage speedmaster kwijt willen dus ik ben bereid €300 te bieden op een jonge full set :joy:

45 likes
4 likes

Denk gewoon zelfde leverancier, Singer geloof ik. Vandaar dat de Carrera en Daytona wijzerplaten ook praktisch gelijk zijn.

3 likes

Ah, niet gezien, verrassend weinig respons in die draad als je bedenkt hoeveel discussie er over het algemeen over originaliteit wordt gevoerd (om het H woord maar niet te gebruiken). Ik kwam er overigens op via een WUS draad en omdat ik er hier niets over vond wilde ik het hier even delen.

1 like

Interessant leesvoer!
Altijd goed :+1:

Interesting, leuk om alles te lezen!

Verdorie dus de Speedmaster is een hommage aan de Rodania…
Nou ja dan hoef ik me in elk geval nu helemáál niet meer te generen voor mijn Steinhart en Ginault

14 likes

Soms is de hommage gewoon beter dan het origineel.

7 likes

Zoals hier al vermeld waren er in die dagen slechts enkele grote fabrikanten van wijzerplaten. Dat wijzerplaten van eenzelfde fabrikant gelijkaardig waren, interesseerde niemand op dat ogenblik. Maakt ze geen ‘hommages’ of wat dan ook. Of zijn alle ronde horloges hommages van het eerste ronde horloge?

3 likes

Hebbie gelijk in

3 likes

Nee

1 like

Leuk artikel ook, bedankt voor het delen :thumbsup:

1 like

en waarschijnlijk komt dat doordat je het origineel niet kende…

1 like

De Rodania bedoel je? Of de Dylan versie van All Along The Watchtower? Want in beide gevallen is je vermoeden onjuist :wink:

Ik heb -volgens mij op dit forum- van iemand gelezen die beweerde dat het meest kostbare van een Omega het logo en de naam op de wijzerplaat was en de rest slim gejat.

Don’t shoot me…:man_shrugging:t3:

Oeps, ere wie ere toe komt; Rodanoa dus…