HanDavinci's Mix&Match Rolex Day-Date 1803

:point_down: (Aanklikken voor topic-ambiance) :point_down:


Eindelijk ben ik compleet. Ik wil toch even de Day-Date laten zien nu hij af is.
Ik heb lang lopen dubben over wat ik nu eigenlijk wil. Sowieso goud, fluted bezel en er moest een kroon op staan. Ik heb even gezocht naar een rose 1601, maar dat bleek toch iets te ver weg te staan. Zoeken naar een puik exemplaar is zoeken tot je een ons weegt.

Uit het NA-topic van mijn Datejust:

Ik ben teruggekomen bij mijn oorspronkelijke gameplan en godsamme, wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Een Day-Date naast de DJ is een echte toevoeging. Het bleek iets sneller te gaan dan twee jaar, want mijn eerste Rolex heb ik in juli vorig jaar gekocht.

Er is voor mij geen horloge in de wereld die het zou kunnen winnen van mijn Datejust. Mijn eerste Rolex, gekocht voor mijn dertigste en hij staat bij mij symbool voor een hoop. Ik verkoop nog eerder de Day-Date en mijzelf voordat ik eraan denk ik om de DJ te verkopen :sunglasses:.

Gekocht met een champagne plaat:

En geupgrade naar een blauwe plaat:

Afijn, deze kennen jullie wel. Nu is het tijd voor de Day-Date.

@hornet vroeg aan mij of ik er wel blij mee was, hij dacht onrust te bespeuren met alle veranderingen. Dat was verkeerd opgevat, ik ben over de moon blij mee.

Ik ben alleen niet van het ‘Ohh hij is mega, maar…’. Het zijn teveel schmoneetjes om ook maar één “maar” te hebben.

In een leuke deal zo gekocht van @Ramone:

Heel erg cool, heerlijk klassiek, maar… hij is nog niet helemaal ik. Ik vind hem niet sprekend genoeg. Ik mag van @SwedishChef niet meer zeggen dat ik hem zo te serieus en te volwassen vind voor mijn karakter, maar ik vind hem te serieus en te volwassen voor mijn karakter.


(Foto van @Rolopalooza)

Voordat ik de Day-Date uberhaupt gezien had had ik er al een linnen plaat voor gekocht:

Ik kwam meer en meer bij het einddoel.

Maar… en dit is de laatste maar, de president band begon mij toch dwars te zitten. Ik heb er nooit echt op lopen kwijlen, wel op de jubilee met de verborgen sluiting. Het zit niet in mijn karakter om iets te accepteren waar ik toch mijn twijfels nog over heb, dus de keus was snel gemaakt.

Op zoek gegaan en binen no-time kreeg ik bericht op Instagram van een maatje in Parijs dat hij een 8386 jubilee voor me had met de verborgen sluiting. Toegeslagen en binnen 22 uur lag hij bij het DHL servicepunt.

Ik klikte gisteren de jubilee dicht en dat was het. 100% te-fucking-vreden. Eindelijk.

En voor de mensen die zeggen dat de President band bij de DD hoort, dat het niet klopt, dat het waardeverminderend is…

bg17-picsay

Ik heb er echt geen boodschap aan.

Me being me krijg ik alles verkocht wanneer ik mijn zinnen erop zet en dit…is…echt het einde :drooling_face:

En nu? Ben ik nu klaar? Ik heb geen idee eigenlijk. Ik ben wel verzadigd, het voelt erg goed. De president band gaat sowieso de deur uit, dus ik heb nog iets over waar ik wat leuks mee mag doen.

Misschien toch op zoek naar een Onyx plaat of anders een JLC Reverso proberen, maar dat komt tzt wel een keer. Of misschien een head only 1600 gouden DJ erbij kopen, aangezien ik de band nu al heb. Jullie lezen het, klaar zullen we nooit zijn. :sunglasses:

Toch voelt het nu alsof alles wat hierna gaat komen extra is. Leuk voor erbij, maar ik zit toch al geramd voor het leven met deze twee. Er zal voor mij nooit iets boven de 36mm fluted bezels gaan, daar heb ik mijzelf bij neergelegd :revolving_hearts:

Ik wil nog wel ooit een Tiger Eye TT GMT-Master bezitten, maar aan de andere kant denk ik dat ik ze het geld niet meer waard vind, gezien de huidige prijzen van 10000+. Maar wie weet, 5k op rood is 10k in de tuk op een goede dag. :game_die: We laten alle opties open.

Bedankt voor het lezen en ik sluit weer af met een retorische vraag :man_cartwheeling:

STIJLTJE HÈ NEEF?!

188 likes

Hahaha nice :+1:t2:

Gewoon goed toch als je er zelf blij mee bent.

5 likes

Een Day-Date hoort op President :wink:
Jubilee is cool, maar maakt 'm Datejust-ig. En volgens mij is dat ok voor jou.

Mooi stukje tekst, enjoy Han! Happy hunting.

4 likes

Haha, mooi Han! Geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Nice Han! Geweldig setje heb je. Altijd mooi om te zien dat iemand precies weet wat ie wil, zich niet drukmaakt om andere meningen en gewoon doorzet. Ook dat is ‘stijltje’ :sunglasses:

1 like

De Day-Date is zo veeeeeeul beter op die jubilee Nooit gedacht dat ik jubilee mooi zou vinden

1 like

Vergeet de rest van mijn quote niet.

Je lijkt wel een homo in ontkenningsfase.

OT: beestachtig gaaf horloge. Ik kan niet wachten tot hij een week komt logeren. :slight_smile:

6 likes

Leuk ja

3 likes

Super, niks meer aan doen en alleen genieten :ok_hand:

Jan Hammer :+1:

1 like

Ik vind hem suuupergaaf zo met die jubilee! :+1:

1 like

Het enthousiasme spat er vanaf. Draag hem in goede gezondheid!

1 like

Mooi om te lezen hoe jij het ervaar Han. Zou voor mij wel iets anders zijn denk ik. De DD is behoorlijk dominant t.o.v. de DJ. Alsof je een C350 en een C63 AMG hebt. Ik zou gewoon niet snel meer in de 350 rijden denk ik. (Bij voorbaat excuus aan alle auto dan wel Mercedes-haters)

Daarnaast geldt; Als jij niet op jacht bent is het meteen een stuk stiller hier op het forum. Gewoon af en toe een paar tientjes in de pot mikken en doorgaan is het devies 🥴

Enjoy!!!

3 likes

Hee Han, heel erg prachtig man!!! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Gemeend en van harte gefeliciteerd met dit gewenste resultaat, goed verhaal ook! :+1:t3:
(Ik zet wel mijn zonnebril op als ik door Enschede loop - je weet immers nooit waar het Twentse zonlicht op weerkaatst🌞)

2 likes

Mooi duo, een tevreden mens telt voor (die) twee!!!

1 like

Dit verdient een stukje vlaai

3 likes

Kekke combi! Zonde dat je de President eruit gooit maar wellicht is er iemand met een head only dd die het als een geschenk uit de hemel ziet! Veel geluk ermee!

2 likes

Ja man, stijltje :call_me_hand:

Maar die president…

2 likes

Gooi m op croco niffo !

1 like

Leuk verhaal! Het verschil in jubilee en president voel ik niet zo, maar misschien moet ik ze beide eens in het echt zien.

De zilveren dial is perfect. Vooral op dit plaatje:


Zo mooi… Echt een superfoto ook. Maar jij bent insta-influencer, dus waarschijnlijk vind ik een linen dial volgend jaar ook mooier.

Geniet van je aankoop!
Over je volgende doel: de sbdx017 vind je te groot, toch? Wel eens gepast?

4 likes