Hebben jullie nog lol met de hobby?

Beach zeker mee eens. Boardroom mwah nee niet echt , zelfs de cellini niet is mijn mening dan hĆØ :wink:

Vind na vele jaren horlogehobbie er niet veel variatie meer inzitten en soms worden modellen en concepten enorm uitgemolken, zoals b.v. de Omega Speedmaster

Komt misschien omdat gross wat te verkrijgen is bij mij de revue al heeft gepasseerd, wat niet weg neemt dat ik af en toe nog wel eens aangenaam word verrast

Maar voor het overgrote deel nuh

1 like

:joy:
Wel fijn dat jij dat kan. :slightly_smiling_face: Ik kon dat niet op jouw leeftijd, want hypotheek, auto, vrouw, etcetera.

Op dit moment ben ik in een post-aankoop dip. Ik heb een mooie OP34 met zwarte wijzerplaat en ik ben voor het eerst eens volledig voldaan met een aankoop, vooralsnog gaat die het nest dus zeker niet verlaten zoals de DJ dat wel deed.

Ik kijk wel naar wat er nog aan zou kunnen komen, op dit moment een chrono of diver, maar het vuur dat op de hobby zat om het dagelijks af te speuren is verdwenen.

De narrative is dus wat anders, in mijn geval een positieve aanleiding om even ā€˜geen lol met de hobby te hebbenā€™, maar desalniettemin lijkt hij er voor nu echt even vanaf!

1 like

Ik ben nog steeds met deze hobby actief.
De lol zit er bij mij nog in.
Waarom? Ik draag elke dag een horloge, en dat doet het um.

Het komt ook door een bepaalde drang en bewondering.

De drogreden van veel mensen die zeggen dat door de elektronische apparaten die de tijd kunnen aangeven, horloges overbodig zijn.
Dan is het tijd om dwars te zijn, en mooie horloges te gaan dragen.
Daarnaast heb ik de tijd nodig op mijn werk, omdat het zeer nauw luistert welke bestelling, op welk tijdstip af moet. Vlug inschatten doe ik het liefste op mijn horloge, dan dat ik mijn telefoon pak, want dat scheelt seconden.
Ik werk niet als ambulance medewerker. Voor deze arbeiders is tijd zeer belangrijk. Daarom horloges.
Haast en prestaties neerzetten, dat is nodig.

In de vrije tijd gaat een luxe horloge om. Even in een andere modus.

De markt, dat is soms wel een probleem. Een kwestie van goede ervaringen van andere horloge liefhebbers vernemen, en je koopt je horloge bij een betrouwbare partij.
Soms is een risico nemen wel lekker, zeker als blijkt dat het allemaal wel mee viel, of die veel te dure horloge toch elke euro waard blijkt te zijn.

1 like

Ik zou zeker voor de SMC 300 gaan :wink:

1 like

Oef, dit zegt veel hoor.

Of bedoel je ā€œIk vind de blauwe mooier en die heb ik al.ā€?

Zeldzaam is namelijk niet hetzelfde als mooi. Dan snap ik ook dat je er geen lol meer in hebt.

5 likes

Zeer zeker nog voldoende plezier met deze Hobby, of meer een verslaving. Je kunt de zoektocht naar een Rolex ook als een uitdaging zien. Niet opgeven en blijven zoeken, ook naar andere merken kijken. Langsgaan bij juweliers, je laten voorlichten etc., dat maakt het mijns inziens zo leuk. Helaas zelf te weinig tijd om dit te doen.

2 likes

Beste Quantore,
Ik ben dol op de SMC 300.
Gek genoeg vind de 300 lijn mooier dan de planet ocean lijn.

En het is een plicht een horloge te hebben met een silicon spring.

1 like

Hier ben ik het helemaal mee eens.

1 like

Gewoon eens verder kijken dan je kroon lang is.

6 likes

Je

Moet je volgen :wink:

2 likes

Nee was gewoon een grapje.

De OP is echt super maar er mist voor mij gewoon iets.

Dus nu opzoek naar eem koper en dan echt goed gaan passen en kijken.

Als je voor 6 of 7 duizend euro geen mooi horloge kan vinden, zou ik inderdaad een andere hobby gaan zoeken.

Ik denk dat er nog veel prachtigs te kiezen is in die klasse, juist ook met smallere polsen. Een Zenith EP 38mm bijvoorbeeld. Of een Black Bay 58. Of een Nomos Orion 35m.

Sterkte :wink::+1:

12 likes

De meeste eitjes zijn hier zachtgekookt, Henk. Da wittegij ook. :hugs: Dat geouweneel over lijstjes en afschrijvingā€¦ Pfffff.

3 likes

Neuh. Je hebt nog nooit gefeest met de hoofdmeester, anders zou je weten dat de knip niet dik hoeft.

2 likes

Horloges zijn zo onbelangrijk!

Zoā€™n jas zou jou het hele jaar door wel staan, Chris

This is fucking awesome

2 likes

Valt mij op dat iedereen die loopt te klagen in dit topic het heeft over issues met Rolex :joy:

Ik heb zelf echt niets met dat merk en vind het een hele leuke hobby! Heb een mooie afwisselende collectie opgebouwd die ik voor een goede prijs heb kunnen kopen, en ben iedere dag nog super tevreden met wat ik heb :slight_smile: Een uitbreiding van de collectie is geen gedoe met wachtlijsten en boven list kopen, gewoon kwestie van zoeken en onderhandelen voor een scherpe prijs :slight_smile:

3 likes

8 likes

Dat kan toch nog steedsā€¦ :stuck_out_tongue_winking_eye:

image

6 likes