Hi mede horlogefanaten,
Ik ben nu ongeveer een jaartje semi-actief op dit forum en het horlogevirus heeft mij echt flink gebeten. Echter een heel groot budget heb ik helaas niet voor mijn hobby, dus dan begin je al snel wat andere kanten op te kijken. En zo zijn vintage horloges mij toch best gaan trekken, vooral de wat goedkopere handwinders uit de jaren 70/80. Ik heb hier en daar een beetje de horlogemarkt afgespeurd, maar daar kom je toch wat meer high-end vintage horloges tegen, dus ik begon hier en daar wat Marktplaats af te speuren. Nu ben ik sowieso wel wat terughoudend als het aankomt op aankopen doen op marktplaats, aangezien je niet echt een lekkere manier hebt om de reputatie van de verkoper na te gaan.
Goed, een lang verhaal kort: Na wat rondstruinen op marktplaats kwam ik hier en daar wat advertenties tegen van mensen die vintage horloges aanbieden voor een niet te gekke prijs. Echter zou ik mijn god niet weten waar ik nou precies op moet letten. Het is niet mijn directe intentie om veel winst te maken of iets dergelijks, maar mocht het nou mogelijk zijn, zou ik dat ook zeker niet erg vinden Zijn hier een paar doorgewinterde veteranen die mij op weg zouden kunnen helpen en misschien wat tips en tricks kunnen geven als het aankomt op het kopen van vintage horloges?
Hieronder een voorbeeld van een advertentie die mijn interesse trok, maar waar ik toch niet direct de knoop durfde door te hakken omdat ik bang was voor een miskoop: https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m1202508454-lot-partij-verzameling-vintage-horloges.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e
Alvast bedankt!
Bart