HELP - Mijn Anonimo zoekt een goede horlogemaker

Beste medeforumers,

Mijn Anonimo Militare Chrono moet met spoed naar een horlogemaker, en wel om de volgende twee redenen (zie ook foto’s)

  • De crown-guard mist twee schroefjes, ik denk door trillingen losgeraakt? (zie foto 1). Het werkt allemaal nog wel maar de crown-guard gaat niet meer so soepeltjes open en dicht.
  • Het kleine lusje van de lederen band is gescheurd, deze heb ik tijdelijk vervangen door een tire-rib (zie foto 2). De tire-rib doet wel wat 'ie hoort te doen maar het hoort gewoon niet. De lederen band heeft ook een barst aan de binnenkant waardoor misschien met het op de toekomst, dat slimmer is on de band in zijn geheel te vervangen.

Via de website van Anonimo zelf ben ik bij hun officieel service-dealer terechtgekomen, Vintage Corner EURL in Frankrijk (iemand ervaringen hiermee?). Ik heb contact met ze gehad en ik kan eventueel het horloge opsturen maar dan ben ik pas halvervggen september aan de beurt?!?!

Mijn concrete vraag is:
Weet iemand ook een andere oplossing zodat ik het horloge niet naar Frankrijk hoef op te sturen (best wel een gedoe, duurt te lang enz.)
Kan iemand mij een horlogemaker in NL aanbevelen waar ik ook eventueel terecht zou kunnen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Adrian

Hopelijk is er genoeg Animo!

Ps. In welke omgeving? Of maakt dat niet uit?

8 likes

Ik heb geen concreet antwoord voor je, maar dit is altijd een handige link, kan je ook bij jou in de buurt zoeken. Ik vertrouw mijn horloges tegenwoordig toe aan Hub (@Hub_Hannemann) van blanche watches

1 like

Foto’s missen… Ben vooral benieuwd naar de “tire-rib” :flushed:

Edit: ah, daar zijn de foto’s.

Maakt niks uit, alles is dichterbij dan Zuid-Frankrijk waar die Anonimo-dealer zit

1 like

Ok.

Nou @Ko-Banden kan wel een bandje voor je maken.
En wat @JochemvD zegt… @Hub_Hannemann is goed.
Die kon zelfs aan een helium ventiel komen voor mijn PO.
Daarnaast Wesselink en Vreeker kunnen ook een hoop.
Zou die beiden contacten als ik jou was. :+1:

1 like

Precies, een lokale horlogemaker in Utrecht kwam na een maand tot de conclusie dat hij mijn HFLE17 niet kon repareren, bij Hub lag hij binnen een week na versturen weer werkend op de mat :wink:

1 like

Weer een nieuwe schrijfwijze! Nooit eerder gezien, dank voor de toevoeging.

2 likes