Hub Hanneman, de horlogemaker!

Beste horloge vrienden,

Jaren geleden kocht ik een Cartier (Santos) in Geneve. Voor mij nog altijd een prachtig horloge. Echter, vorig jaar, kon ik mijn horloge niet meer verstellen.
Navraag bij de juwelier leerde dat de reparatie ca. 760 euro zou gaan kosten!
Dit vindt ik iets teveel van het goede. Heb toen bij Hub geinformeerd en mijn klokje ter inspectie opgestuurd. Schaderapport: Het raderwerk van de wijzer verstel inrichting is moeilijk gangbaar door oxidatie , met als gevolg dat de lagering van de “opwindstift” lees wijzerverstelstift aan z’n zwakste punt afgebroken is door zijdelingse belasting. Herstel werkzaamheden:

Opwindstift , raderwerk voor wijzer verstelling vernieuwd , opfrissen van de kast en band , batt vernieuwd ! totaal revisie van het uurwerk ( de en monteren raderwerk reinigen en smeren )
Het horloge testen op waterdichtheid tot 10 mtr.ok

:~Kosten 75 Euro
moet ik nog meer vertellen?:~

Voortaan dus altijd naar Hub!!!

7 likes

Na een oproep op het forum een reactie van Hub, hij bood me aan te kunnen helpen en vertelde dat het vervangen van mijn kroon (doorgedraaide schroefdraad) waarschijnlijk niet meer dan 25 a 30 euro zou kosten.

De juwelier had dit horloge reeds opgestuurd maar hij kon me niet helpen.
Nadat ik het horloge had opgestuurd was het binnen de kortste keren klaar, de kosten waren goed ingeschat en het kwam op 25 euro, ik heb er 30 van gemaakt voor het verzenden en ik kreeg na een tijd de klok netjes thuis, super snel van zijn kant echter langzaam van mijn kant, in de zomermaanden in de bootverhuur veel drukte dus minder tijd voor zulke “onzin” echter geen enkel berichtje ontvangen en na de betaling de klok gewoon een dag later op de mat.
Helemaal top!

Hulde voor Hub!

Een aantal maanden geleden heb ik een posting op het voor mij onbekende horlogeforum geplaatst om mijn Hermes Cape Cod horloge te laten maken. Ik had het 2 maal eerder laten maken en bleef ondanks de hoge kosten via de officiĂ«le Hermes reparateur een probleemvol horloge houden. Toen het horloge er voor de zoveelste keer mee stopte heb ik besloten om te kijken of ik een goedkopere en betere referentie kon vinden op dit forum. Na enige tijd, ik was mijn posting al weer vergeten, reageerde Hub Hannemann uit Kerkrade. Na mijn gesprek door de telefoon met hem begreep ik dat hij een een ‘gecertificeerd hobby horloge maker’ is. Hij bood aan om mijn horloge vrijblijvend te onderzoeken. Best gek om je horloge zo maar naar Limburg te versturen maar ben achteraf zeer blij dat ik mijn horloge aan Hub heb toevertrouwd. Hij zag direct na binnenkomst wat er mis was gegaan bij eerdere reparaties en heeft mijn horloge gepolijst en geserviced en weer als vrijwel nieuw retour gestuurd. Ondanks dat ik hem nu pas binnen heb, vertrouw ik volledig op zijn horloge makers kunst. Zeer deskundig en je merkt dat er iemand met liefde voor de haute horlogerie naar je uurwerk kijkt. Hij heeft zelfs geheel vrijblijvend een speciaal nieuw bandje aan het horloge gezet om het horloge weer als ‘nieuw’ af te leveren dus wat wil je nog meer.

Binnenkort ga ik wellicht de Jaeger-LeCoultre van mijn vrouw naar Hub versturen voor een service beurt en kan dan ook aan iedereen dit adres van deze hobby horloge maker aanraden. Soms zijn hobbyisten beter dan opgeleide professionals. In het geval van Hub is dat zeker zo.(tu)

1 like

Ik kan dat alleen maar bevestigen.
Heb inmiddels al wat doosjes naar Kerkrade afgestuurd, Hub is super!
Vakkundig en gedetailleerd in zijn communicatie.
Daarnaast is het een hele aardige vent die super met zijn hobby bezig is.
Zeer aan te bevelen.

Ik ben sinds vorige week via dit forum in contact gekomen met Hub Hanneman, daar ik niet wist waar ik met onze behoorlijk veroeste Bulova terecht moest. Hub heeft mij aangeboden om kosteloos eens naar het horloge te kijken, enigszins verbaasd kreeg ik een aantal dagen later de Bulova terug in splinternieuw staat :~
Ik weet het zeker, mijn volgende reparatie gaat ook zo snel mogelijk richting Hub! Ow en de kosten
 laten we zeggen ik hoop dat Hub een normale baan ernaast heeft :smiley:

Getekend een zeer tevreden forumlid

Voor en na:

[

1 like

Mijn ervaring met Hub Hanneman.

Helemaal geweldig eerst word er diagnose gesteld zonder kosten.

En daarna krijg je een goed advies voor reparatie en wat het ongeveer gaat kosten.

Nou was mijn horloge aardig gemolesteerd maar ook dit was geen probleem en loopt weer als een trein.

Het kost me slechts 25 euro en hij stuurde het horloge al voor de betaling en waar vind je dat vertrouwen nog.

Nou bij Hub Hanneman dus de beste horlogemaker op dit forum en dat is mijn mening nou wil ik alle andere specialisten zeker niet naar beneden halen.

Hub helemaal TOP :slight_smile:

Ik sluit me graag aan bij de vorige posters.
Hub stuurt me kosteloos en zonder vooruitbetaling een klokje op zodat ik kan kijken of het past/bevalt. Daarna nog veelvuldig mailcontact gehad over het verstellen van de stalen band. Helaas was ik niet in de gelegenheid Hub op een christelijk tijdstip te bellen want anders had ik ook nog telefonische bijstand gekregen;)
Als ik weer eens down under ben dan zou ik zeker eens langs Hub en zijn winkel willen. Hub Bedankt voor je hulp(tu)(tu)
groet,
Gijs

Doet ie ook Seiko en Fortis? :slight_smile: Heb twee leuke modellen die nagekeken moeten worden. Zijn wel vintage. En hoe kun je hem contacteren?

Alvast bedankt,

Mvg Jelle

Ik sluit mij geheel aan bij de bovenstaande (lovende) reacties over Hub, er is geen woord aan overdreven!

Onlangs mijn Datejust en Omega seamaster (beiden jaren 60) teruggekregen van een servicebeurt.

Uitstekende (en verhelderende) communicatie, een uiterst schappelijke prijs en (dat is natuurlijk het belangrijkste) echt vakwerk!

Je horloge is bij Hub in prima handen, dat is mij nu duidelijk geworden.

P.S. (met betrekking tot bovenstaande post) volgens mij kun je Hub prima via dit forum contacteren (PM).

hoe kom ik met deze meneer in contact .

gr cor

Uit diverse reacties krijg ik de indruk dat ik voor een goede reparatie uitstekend terecht kan bij Hub Hannemann. Daarom zou ik graag met hem in contact komen. Ik heb een Titus horloge uit de jaren 50/60 schat ik, zonder verdere type aanduiding, dat niet meer loopt.

Ben ook geĂŻnteresseerd in hoe in contact te komen met dhr Hannemann

Gewoon via het horlogeforum, als je bij alle forumleden kijkt staat Hub Hanneman er tussen. Goede service trouwens (tu)

Mvg Jelle

Oproep aan Hub Hannemann,

Geachte heer Hannemann,
Gaarne wil ik met u in contact komen ivm de mogelijke reparatie van een Titus horloge uit de jaren 50/60.
Graag hoor ik iets van u.

Omdat mijn Oceanpro wat service nodig had dacht ik: ik vul het pakketje naar Hub aan met mijn Tissot visodate. Dit erfstuk van mijn grootvader was ooit onvakkundig behandeld ( oftewel: vakkundig gemold) door de opwindstift/kroon en alles er uit te forceren.

Aan Hub gevraagd of hij hier wat mee kon.

Nou en of! Na demontage van 3/4 van het klokje kon hij bij de tiretteschroef. Gebroken dus!
Zijn voorstel: nu ik toch zo ver met demonteren ben, zal ik 'm maar gelijk een grote beurt geven? enne
helaas zijn de tiretteschroefjes voor dit caliber niet meer te krijgen dus daar zal ik een nieuwe voor moeten maken. Klinkt logisch toch?
Nou als je weet hoe klein zo’n schroefje is dan wordt het toch een ander verhaal.
Kort en goed: Hub heeft fantastisch werk verricht. De Tissot is mooier dan mooi geworden. Nieuw glaasje erin, nieuw bandje eraan ( mooier dan ikzelf er ooit aan heb gezien) en volledig geserviced.
Ik draag 'm nu al twee dagen ( houdt perfect tijd) terwijl ik niet zo’n dresswatch type ben. Maar goh, wat ben ik blij!
En uiteraard geldt voor Hub: prettig contact, heldere communicatie, vertrouwen over en weer. En wat de rekening betreft, hoe zal ik dat nou eens zeggen
“comfortabel”?
Chapeau voor deze vakman!

Een paar maanden geleden een Omega Seamaster chrono overgenomen van een particulier.
Het horloge zag er aan de buitenkant prima uit, alleen liep het niet meer zo goed.
Had ongeveer 3 jaar stil gelegen in de kast dus ik en de verkoper dachten dat dit de oorzaak zou zijn

De prijs was dermate laag dat er wel een servicebeurt was ingecalculeerd door mij.
Dus het horloge ging naar Hub voor een beurt, toen mijn horloge aan de beurt was (Hub heeft het druk) mailde Hub mij wat foto’s en vroeg om even contact op te nemen met hem. Hij is een perfectionist en schrok van het binnenwerk, hier was iemand bezig geweest die zich geen horlogemaker mocht noemen.
Het horloge was erg smerig van binnen volgens Hub.
Degene waarvan ik het horloge had overgenomen, dacht dat degene waar hij het horloge een keer een beurt had laten geven kundig was, niet dus.
Inmiddels heb ik het horloge terug van Hub en loopt het weer als een zonnetje, net zo nauwkeurig als mijn nieuw aangeschafte Speedmaster.
Alleen weet ik dat het binnenwerk niet meer zo mooi eruit ziet, wat krasjes op de schroeven etc.
Nu maakt dat niets uit voor de werking van het horloge en mij boeit het ook niet zo, er zit toch geen zicht bodem in :wink:
Hier even wat foto’s;

De vorige “horlogemaker” dacht zelf een veer te buigen


Hub heeft er even een juiste ingezet;
Hier de foute;

En hier de juiste;

Keertje uitgeschoten met de schroevendraaier?

Verkeerde olie?

En toen in de “wasmachine”

arjanmaas uploaded this image to

En klaar was het horloge;

Via dit forum ben ik gelukkig ook bij Hub terecht gekomen.
Heeft voor mij een Jeager Lecoultre master compressor alarm schoon gemaakt.
Dit is zeer goed gedaan en weer keurig waterdicht afgeleverd. Dus voor zo’n high end horloge draait hij niet om.

Heb toen ook maar drie andere vintage horloges afgeleverd voor revisie, check en wijzers te vervangen.

Hub Hannemann is (tu)

Begin dit jaar met mijn horloge (Tag Heuer Aquaracer 2000 Automatic) achter mijn achterklep blijven hangen (yep, dom). Kroon en wat andere onderdelen er af geslagen en kwijt. Ik vreesde het ergste. Ik heb mijn horloge van een particulier gekocht, geen idee dus welke juwelier ik kon vertrouwen met mijn horloge zonder een poot uitgedraaid te worden.

Toen ik hier echter de hoeveelheid uitstekende reviews las over Hub, was de beslissing makkelijk. Na het eerste contact gaf Hub aan dat reparatie (zeer waarschijnlijk) geen probleem zou zijn, maar lang kon duren. Die opoffering heb ik dus maar gemaakt :slight_smile:

Vandaag uiteindelijk het horloge terug gekregen, binnen een voor mij zeer redelijke termijn (in elk geval een stuk sneller dan ik had verwacht). Horloge ziet er weer top uit, niets meer van te zien. De rekening was duidelijk en naar mijn mening ook zeer redelijk (130 euro), inclusief controle op waterdichtheid.

Ik kan iedereen dus aanraden om het geduld op te brengen, zowel qua service als kosten is het zeer de moeite waard. Hub is zonder enige twijfel (tu)

Mijn tissot had kroonproblemen. Door hub vakkundig opgelost en een zeer goed contact!
Zeer aan te raden!!!

Mvg,
Patrick.

Hier nog iemand met goede ervaringen met deze horlogemaker. Afgelopen vrijdag een oude Omega Memomatic met een losse rotor naar Hub gestuurd. Binnen een dag een mail ontvangen van Hub met foto’s en uitgebreid verslag van wat er mis is. Een kleine week later hangt het horloge weer aan m’n pols! Kortom, ik ben erg tevreden. Hub, bedankt en tot een volgende keer.

mvg,
Niels

Oja, de reparatiekosten vielen ook erg mee!