Help!

Ik ben in het bezit van enkele bijzondere horloges die ik hier graag wil laten zien, maar hoe plaats ik een foto bij het topic? groet, Corin

Reuze benieuwd nu :+1:

Hi Spoon…en vanaf desktop pc?

Als je op Reageer drukt, kun je in het venster op de Upload knop drukken, en dan de foto uploaden

Spannend…

11 likes

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Het betreft 3 horloges.

Piaget 18K wit goud dameshorloge met twee extra schakels. Gekocht in 1965 maar in nieuwstaat.
Zelden gedragen met certificaat. Graag jullie mening

2 likes

Het tweede horloge Patek Philippe ( 18K - 750 ) is afkomstig uit een erfenis en inmiddels weer een aantal jaren in mijn bezit.

2 likes

Het derde horloge is uit de jaren 60 en van het merk Corocraft. Verkeerd in prima staat.

Dat zijn zeker een paar kunststukjes!

Maarrrrr, wat is de waarde :wink:

2 likes

Vermeld de diameter van de kast even :slight_smile: zal erg belangrijk zijn voor de waardebepaling. Zijn in ieder geval erg serieuze horloges !

Die Patek vind ik aardig en draagbaar, de rest is leuk voor in de kast.

Die Piaget is anders ook wel erg leuk… Die zou ik best voor mijn vrouw willen geven…

afmetingen van de kast zijn: Piaget 23 mm, Patek Phillipe 40mm, De Corocraft 28 mm.

Ik ben geen kenner maar die Patek lijkt wel fake te zijn, heb je ook een foto van het mechanisme?

Ik kan moeilijk het horloge open schroeven Adam, maar waarom denk je dat het fake zou zijn?

Dat zijn wel afmetingen inclusief kroon denk ik…? 40 mm voor de PP lijkt me erg groot, dan zou de band ook enorm breed zijn. Over fake of niet durf ik me nog niet uit te spreken… Wijzerplaat lijkt me wel OK. Er mist wel een dekselschroefje volgens mij. Hoop voor je dat dit een universele maat is…

Als je de juiste maat schroevendraaier hebt, en een beetje zorgvuldig kunt werken; kun je gewoon overwegen 'm te openen. Of je moet er even mee langs een horlogemaker.

Dat laatste lijkt me een goed idee. De batterij heb ik onlangs laten vervangen bij een juwelier en die keek er wel van op omdat hij deze uitvoering niet kende. Hij heeft men zowel uiterlijk en inwendig bekeken met een loupe en kwam tot de conclusie dat hij echt is. De band is overigens 22 mm breed en er ontbreekt inderdaad 1 schroefje. Die had hij niet op voorraad.

De bezel is veel te dik/breed, stalen caseback bij een 18k horloge, en de manier waarop die verouderd is

1 like