Herstel horloge: hobbyist of ander betaalbaar alternatief ?

Wel, ik kan de drukknopjes induwen en die veren terug… Toen ik het horloge binnenbracht bij was er sparke van het zoeken naar een nieuwe horlogekast omdat die drukknopjes bij dit model niet vervangen konden worden dus was een nieuwe horlogekast nodig… ik weet niet of dat dus met de waterdichtheid te maken had…

Hoe dan ook, wat mij betreft drukken die knopjes nog steeds zo vlot als vroeger… er gebeurt alleen niets meer omdat het horloge is vastgelopen en ondertussen de batterij wellicht ook leeg is.

Het probleem is dat een horlogemaker ook weer flink gaat doorrekenen daarvoor en dan wordt het in totaal toch weer een dure operatie vrees ik… En wie weet bestel ik dat klokje dan en is er toch meer aan de hand en dan dikt het toch weer hard aan…

Een zeer terechte vraag… de waarde van dit horloge is wellicht niet zo hoog… het horloge heeft eerder een emotionele waarde… + het feit dat ik minstens 500 euro zou moeten gaan neertellen voor een horloge dat ik even mooi vind, en dat ben ik nog niet tegengekomen (het horloge ziet er veel mooier/verfijnder uit als op foto). De goedkope horloges vind ik doorgaans niet zo mooi en dus leek het tot leven wekken van dit horloge geen raar idee.