Zowel arabisch als romeins zijn in productie.
@Tudor13 en @Master_Fan vinden jullie de maat goed? Ik vind hem wat klein vallen? En die uitstekende buttons vind ik minder mooi
Zowel arabisch als romeins zijn in productie.
@Tudor13 en @Master_Fan vinden jullie de maat goed? Ik vind hem wat klein vallen? En die uitstekende buttons vind ik minder mooi
Ik vind hem voor jouw pols zo mooi staan. De proporties op de wijzerplaat zullen bij een grotere diameter mooier uitkomen. Maar ik ben bang dat de luggs dan oversteken…
Groter zeker niet! Deze kan je net hebben, maar groter wordt echt een vreemd gezicht. Door het ontbreken van een bezel oogt een horloge meteen een stuk groter.
Persoonlijk ga ik voor de NOMOS, maar dat komt omdat ik zoiets (Tangente Doctors without Borders ipv Tangomat) al tijden op mijn verlanglijstje heb staan. Die Longines vind ik maar een druk geval eigenlijk.
De ‘juiste maat’ van een horloge, overhang, etc., hebben we hier al meerdere malen besproken. Een wrist shot is erg vertekenend. Een horloge lijkt zeker 20% groter. Dit heeft te maken met de lens die zich heel dicht bij het horloge bevindt en het daarom groter maakt; uit verhouding trekt, zeg maar. Dus waarschijnlijk valt die Longines in het echt kleiner en ervaart @Kenleaf hem als niet heel groot vallend. Ga vooral af op wat jij in het echt waarneemt en niet hoe ie er op zo’n close-up uitziet. Om een reëel beeld te krijgen van hoe een horloge écht valt, moet je een foto van jezelf in de spiegel nemen. Je zult zien dat hetzelfde horloge dan een stuk kleiner toont.
Nog even m.b.t. hoe een wrist shot vertekent en een horloge heel anders kan tonen dan irl.
Ik heb vandaag m’n Seiko SKX007 om. Met 42 mm en korte lugs niet echt een joekel van een horloge, dus. Nu heb ik zojuist drie foto’s genomen (sorry voor de matige kwaliteit).
Hier een typische wrist shot, zoals je ze veel ziet. Lens heel dichtbij het horloge; resultaat: horloge lijkt wel 52mm.
Hier met de lens iets verder van het horloge. Geeft al een iets natuurlijk beeld, als het gaat om de maat.
En hier een foto in de spiegel, die het horloge toont zoals het er dus in het echt uitziet op mijn arm. Verschil is toch wel heel duidelijk.
Op Watchuseek staat hierover een goed item. Is hier op HF ook al eeder gepost. Maar heb even geen link. Zie verder ook dit topic.
http://www.horlogeforum.nl/t/hoe-staat-mij-dit-horloge-de-zin-en-onzin-van-wrist-shots/18466/5
Op de laatste foto zit het horloge een stuk ‘hoger’ op de arm dan bij de eerdere foto’s. Daarnaast kun je op de foto’s van Kenleaf al wel zien dat de lug tot lug vrijwel de gehele breedte van zijn pols beslaat. Het is geen vertekenende wristshot wat dat betreft.
Thanks voor de link en foto’s.
Ik ben net langs de dealer geweest en heb het nog een keer gepast. En verrekt ik vind hem toch niet zo klein als de eerste keer. Die uitstekende buttons vind ik ook meevallen. Wat wel opvalt dat die hoger op mijn pols draagt. Over een week weer passen
Hiermee heb ik mijn keuze nog niet gemaakt. De Nomos moet ik ook nog passen.
Nomos! Nu maar hopen dat ik vannacht geen nachtmerries ga krijgen van die Longines .
Iedere wrist shot vertekent.
Om e.e.a. nog iets duidelijker te maken (zeg maar voor de mensen die ook niet geloven dat de mens op de maan is geweest, wat trouwens betekent dat Omega ook jarenlang de boel heeft lopen belazeren )
Hier nogmaals een wrist shot en daaronder een foto van hetzelfde horloge in de spiegel. Ik heb het horloge niet aangeraakt; zit dus op exact dezelfde positie op mijn pols. Enige wat ik gedaan heb is me omgedraaid van de muur richting het raam, in dezelfde ruimte. Je kunt ook zien dat er ongeveer 12 seconden tussen de twee shots zit. Maar het verschil is hier echt overduidelijk.
O.k., genoeg weer. Ik ga weer even wat zinnigs doen.
Wel een interessant onderzoekje.
Deze is wel heel makkelijk! De Nomos natuurlijk!
Nou. Als ik het goed heb komt hij uit de Saint-Imier collectie uit 2012.️
In het zwart dan!
En de Tissot… De reden denk ik dat de Longines mij aantrekt in deze uitvoering.,
De Nomos, geen twijfel, heerlijk rustig en tijdloos
Ik krijg altijd wat jeuk als ik de lugs zie van de Nomos
Mijn keus zou zeker de Nomos zijn. Over de opmerking om proef te draaien met een Rodina. Kastvorm is goed vergelijkbaar, maar de uitstraling is wel totaal anders. De Nomos is, maar lijkt ook, een veel duurder horloge. De Longines, hoewel een sympathiek merk, doet me denken aan een Watch2Day aanbieding. Beetje als een Graf von Pumpenstein of zo, Chinees dus. Kan het niet helpen
De oplossing kan zijn om het horloge te dragen i.p.v. naar te kijken. Ze komen, ondanks de scherpe hoeken, niet op de pols
NOmos vind ik wel iets hebben. Ik denk aan tangomat met datum en gang reserve of de metro met datum en gangreserve. Hoewel ik voor ongeveer hetzelfde bedrag een longines met meer complicaties kan krijgen.
Beide horloges hebben ze sterke en zwakke punten. Soms heb ik het gevoel dat longines een “wannabee” merk uitstraling probeert te creeren. Wat ik niet zo fijn vind.
Welke merk zal beter zijn waarde vasthouden en heeft een grotere tweede handse markt?
Denk dat de Longines markt groter, maar dat Nomos IMHO beter zijn waarde zal behouden.
Het kan ook aan mij liggen, maar ik zie zelden een nomos te koop staan?
Sowieso de Nomos voor mij, prachtig ding.
edit: op chrono staan er een heel deel te koop, nevermind