Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Je moet @Blauwbeer wel echt persoonlijk hebben hè?

Ik heb overigens ontzettend genoten van je bericht (en de andere berichten hier), maar mijn likes zijn op. :innocent:

4 likes

Is inderdaad hipster geleuter, net als al dat gedoe met “wat is je EDC blabla” https://everydaycarry.com/

Als ik op vakantie ga dan pak ik gewoon een horloge uit mijn verzameling, ik hoef er niet speciaal ééntje voor te kopen.

5 likes

Het is dus maar net wat je er zelf onder verstaat :wink:
Ik vind het wel allemaal leuke reacties.
Zelf ben ik het @MartijnV eens

en dan het liefst de meest foute die erbij zit :joy::joy:

2 likes

Niet mee eens. De strekking wel, maar wat is er mis met een horloge uit je collectie bestempelen als vakantiehorloge? Waarom zou je collectie überhaupt beperkt zijn tot horloges van 10k? Volgens mij zijn er legio Hf-ers die horloges hebben in de prijswijdte €50 tot een paar honderd of duizend euro.

In mijn collectie zit gewoon een aantal horloges wat ik mee durf te nemen op vakantie. Simpelere horloges? Hoeft niet eens, als ze maar minder sentimentelere waarde hebben. Mijn auto gaat ook mee, die pikken ze misschien wel net zo makkelijk of makkelijker tegenwoordig en is waardetechnisch veel meer waard.

Nerd talk.

Heb jij nog nooit “lullen” in je mond genomen?

That’s it, waar is mijn vlag?

Ik heb dat woord nooit in de mond genomen op het forum.

Edit: omdat ik e.e.a. heb geclusterd staat W.E’s reactie erboven in plaats van eronder. Verwarring alom.

Oh dear.
Dit topic roept meer vragen op dan het beantwoordt.

Verder: volledig eens.

Dat is heel wat wat je daar beweert.

:joy::+1:

1 like

Ach, ik hobbel nou al een week door diverse delen van Griekenland, en ik heb nog niks gedaan wat ik met de grand Seiko of grootvaders horloge ook niet had kunnen doen. De mensen om mij heen zijn arm maar komen op mij eerlijk over, wat ik doe is heel erg geen extreme sports.

Wat die tweede tijdzone betreft: ik denk niet aan thuis of werk, ik ben op vakantie. :grin: Dan nog ben ik niet seniel, dat ene uurtje onthouden we gewoon.

Kortom, ik blijf bij wat ik in 2018 zei,bij nader inzien. :thinking:

1 like

Dat klopt, maar ik zeg niet dat iedereen 100 horloges heeft. :slight_smile:

Iemand met 2 horloges van 70 euro valt hier ook in, maar ook iemand met een aantal rolex-en of iemand met een breitling, een omega en een seiko. En in elke collectie zal toch wel een horloge zitten wat niet zo’n pijn doet als hij stuk gaat of kwijt raakt?

Toe aan vakantie? :wink:

1 like

Gewoon dòen !
Ik denk dat 2 aan elke pols wel max is trouwens…
Heb t even geprobeerd, ik persoonlijk vind t niks eigenlijk.

Hebben de pushers als bijvoorbeeld op een Rolex Daytona een specifieke naam?

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat houdt co-axial in? Omega adverteert er veel mee.

Hier staat het een en ander uitgelegd over het co-axiale uurwerk.

2 likes

Even een domme vraag van mijn kant. Heb deze horloge gekocht zonder band. Zou er graag een 18mm metalen bandje op willen zetten. Passen alle / de meeste bandjes van 18mm op zo’n horloge? Of moet ik echt een speciaal soort bandje vinden? En eventuele ‘endlinks’, zijn die nodig? Alvast bedankt!



1 like

Ja.

Nee.

Ik zou wel wat dunnere pushpinnen kopen :ok_hand:t2:

Edit: Ik lees nu pas dat je er een metalen band op wil. Als je er eentje neemt met rechte end links is het geen probleem.

Fixoflex erop?

3d4200fff23e9e3274d6150e64832679-image

2 likes

Nee. De ruimte tussen de lugs is veel te krap. Zo te zien gaan de meeste leren banden niet passen. Dunne stalen band kan maar ligt ook aan de endlinks, dikte etc

1 like

Toch wel.

I beg to differ. Ik denk dat bijna alle leren banden wel gaan passen met normale 18mm pushpinnen.

1 like