Dat klopt, maar ik zeg niet dat iedereen 100 horloges heeft.
Iemand met 2 horloges van 70 euro valt hier ook in, maar ook iemand met een aantal rolex-en of iemand met een breitling, een omega en een seiko. En in elke collectie zal toch wel een horloge zitten wat niet zo’n pijn doet als hij stuk gaat of kwijt raakt?
Even een domme vraag van mijn kant. Heb deze horloge gekocht zonder band. Zou er graag een 18mm metalen bandje op willen zetten. Passen alle / de meeste bandjes van 18mm op zo’n horloge? Of moet ik echt een speciaal soort bandje vinden? En eventuele ‘endlinks’, zijn die nodig? Alvast bedankt!
Nee. De ruimte tussen de lugs is veel te krap. Zo te zien gaan de meeste leren banden niet passen. Dunne stalen band kan maar ligt ook aan de endlinks, dikte etc
Ik heb mn fair share aan horloges gehad met lastige lugs waar een normale band niet paste. Deze lijkt me ook wel een lastig geval, maar meestal heb je met een stalen band minder problemen.
Bedankt! Ik ben eigenlijk op zoek naar een bandje die op de originele bandjes lijkt. Hieronder een voorbeeld, als iemand een bandje weet die er (precies) op lijkt zou ik erg blij worden! Groeten,
Ik weet dat het horloge van het Russische merk “Luch” is, verder heb ik er geen informatie over! Ee origineel bandje hoef ik niet te hebben, zolang het er maar zo veel mogelijk op lijkt!
Ik denk dat dit precies is wat je zoekt. Geen hoogstaande kwaliteit, maar nieuw, en volgens mij toch best authentiek. Het bandje vind ik sprekend lijken op het voorbeeld dat je geeft.
Duiker-gerelateerde vraag.
Hoe strak hoor je de schroefkroon aan te draaien wanneer je met je duiker of ander waterdicht horloge onder water gaat? Net tegen de weerstand aan, matige weerstand of tot de afdrukken in je vingertoppen staan?
Hehe… De test is de zwempartij. Die 200m ga ik niet halen (hoewel er 30 bar op het deksel staat). Te slap aandraaien van de kroon is uiteraard niet ok maar ik ben altijd een beetje bang om de pakking kapot te drukken of het schroefdraad te overbelasten dus daarom nooit “strak” aangedraaid in het dagelijks leven. Maar wellicht moet het wel “strak” als je gaat zwemmen of duiken, dat zou ik graag willen weten.
Strak is niet nodig. Echter er moet niet nog ruimte zijn om verder te draaien. 200 meter heeft overigens niets net die verwarrende WR aanduiding te maken. In een zwembad kun je een 10 bar horloge gewoon verkloten hoor als je een beetje leuk springt.
Ok, dus draiien tot ie op gevoel niet meer beweegt. Dat klinkt redelijk (voelt ook redelijk).
Ja, zwembewegingen verhogen de druk op de pakkingen al aanzienlijk…