Het grote kleine polsen topic!

Dat bedoel ik maar. Lug to Lug is voor mij eigenlijk belangrijker dan de diameter

Kijk, net nieuw op de markt speciaal voor de kleinere pols!

2 likes

Wordt door AP zelf als vrouwen model gepresenteerd😬
Rolex, Breitling en Omega hebben ook midsize duikers. Maar die zie ik op dit forum ook eigenlijk nooit voorbij komen. Zijn toch meer gericht op vrouwen.

Haha tegendraads ben je zeker.

Dat klopt, maar gelukkig hebben ze ook nog een midsize 36mm model! Die is jou waarschijnlijk op het lijf geschreven. Negeer de haters die bitchsize roepen, vroeger waren de meeste mannenhorloges <38mm.

Kijk anders hierhttps://www.horlogeforum.nl/t/show-je-midsize-duikers/220269? ter inspiratie.

Leuk topic.

Mijn polsen zijn rond de 16.5/17 qua omtrek. Ik begin steeds meer in te zien dat sommige horloges die ik heb te klein, te groot of precies goed zijn. Ik denk dat dat ook iets is waar je achter moet komen door te passen, maar vooral door te dragen. Het ene horloge is het andere horloge niet. Dit is ook de reden dat ik er over na denk om een aantal horloges te gaan verkopen of te ruilen om te zoeken naar het perfect formaat. Ik denk dat het voor mij 38/39 mm is qua breedte met een lug to lug van 47/48. Ik heb bijvoorbeeld ook een 34mm, maar dat vind ik dan wel weer heel erg klein. Daarnaast, vind ik persoonlijk, dat een horloge ook niet dikker dan 12mm moet zijn. Anders draagt het ‘lastiger’, bijvoorbeeld met overhemden.

2 likes

Ik vermoed dat bij elk merk een 34mm meer als vrouwenmodel gepresenteerd wordt, maar who cares? Er zijn omgekeerd ook genoeg vrouwen die met een 40mm omlopen. Zie op het net vaak foto’s van bekende vrouwen met 40mm Rolex Sub en Daytona.

Ja ik vind die 40mm voor vrouwen persoonlijk echt niet mooi.
Dacht dat 34mm vaak als unisex gepresenteerd werd (vind dit soms al te groot voor een vrouwen pols)

De “vrouwen” Oriënt Bambino is 36mm en zou die elke dag verkiezen boven de mannen van 42mm… Een dress watch is voor mij 38mm en kleiner.

Ik ben ook ‘gezegend’ met kleine polsen :roll_eyes: . Wil al jaren een Panerai, maar met mijn 15,5 cm lijkt zelfs een 40 mm Panerai gigantisch. Had onlangs eentje gepast en zelfs de rubberen band was te groot…

1 like

Ik heb een polsomtrek van 16.5 cm (vlakke pols) en horloges van 36-40 mm. Ik sluit me aan bij de opmerking dat met name de lug to lug maat en de vorm van de lugs meespelen, plus de vorm van je pols, grootte van je handen. Ofwel: passen!
Junior van 2.5 jaar oud controleert met regelmaat of hij al iets past, helaas voor hem nog niet…

1 like

Is dat een dames horloge ?

2 likes

Ik heb absoluut geen kleine polsen maar ik denk oprecht dat ik veel meer vintage zou dragen als ik dat wel had.
Doe er je voordeel mee :upside_down_face:

1 like

ja, ook hier kleine polsen. Waarom maakt alleen Rolex RVS no date horloges in 36? Discriminisme!

Hier ook kleine polsen, 16 cm.
Moderne horloges zijn inderdaad geen feest; bijna alles is boven de 40 mm. Ik draag dus veel vintage, en dan is het soms weer een voordeel. Als je boomstammen van polsen hebt is 32 mm geen porum; ik kom er prima mee weg: :sunglasses:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/2/2/3/2231c6d6ea184c900b1ecb6c9abdf807ac02900c.jpg

Maar af en toe trek ik me er gewoon even niks van aan en gooi 45 mm om de pols :sunglasses:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/4/0/3/403a4ca70847617bb465503a712af749e61c36d6.jpg

Waarbij overigens geldt: geen korte mouwen bij een groot horloge; bij lange mouwen valt het veel minder op. :sunglasses:

5 likes

Kleine pols voor 47 mm panerai. Laat maar lekker liggen.

Gewoon 50 mm Geen probleem.

1 like


38mm op krappe 17cm pols, Sinn 556 is met 38,5mm ook goed te doen

6 likes

Hier nog een… 17 cm polsen

Omega Aqua Terra ga ik passen morgen. Of de 38 Of de 41… Ben benieuwd!

En de Omega Speedmaster Hesalite, hopelijk prima voor mijn polsen.