Show je midsize duikers!

Hoi allen,

Vandaag wilde ik even aandacht schenken aan de midsize duiker. Veelal zie ik duikers voorbij komen van 42mm etc. Gezien ik een duiker niet gebruik om te duiken, vind ik dat nogal groot. Ze zijn wat dikker vaak en een wat chunky kastvorm.

Veelal zie ik Seiko SKX’en 007 en 009 op het forum en een enkele keer de kleinere 031 (40mm). Ik heb zelf gekozen voor een Seiko SKX023j van 37mm. Voor mij, maar ook niet echt hele brede polsen, een perfecte size!

Wat denken jullie van de size en show je midsize duikers!!!

P.s. de mooie plaatjes wil ik jullie niet onthouden:

29 likes

Die missize kom ik ook niet veel tegen. Goed dat je het aankaart! Ik ben zelf heel erg bekend met 40mm en groter, die kom ik bijna alleen maar tegen wanneer ik op zoek ga.

1 like

Nooit een midsize pro diver gehad?

1 like

Nee! Ik zou best eens willen proberen. Wanneer ik het internet afstruin dan kom ik dit formaat zelden zelf tegen. Ja ik ben bekend met de filmpjes en foto’s van Rolex, Seiko’s, etc in dit formaat.

Voorheen zowel de full- als midsize versies gehad van verschillende modellen. Wat mij opviel is dat de midsize een stuk kleiner is, maar dat de dikte van het horloge gelijk is als de fullsize. Dat is bv bij de SKX007-SKX013 het geval. Dat is dan weer jammer. :man_shrugging:t2:

De Marathon Tsar Medium…
36mm, top duiker voor de smallere pols!

17 likes

Daar is die weer de Precista met 39mm.

15 likes

Check, die mini TSAR is een fijne beater in een mooi maatje, de 41mm is iets te topzwaar, deze heeft betere verhoudingen en draagt een stuk groter dan 36mm

12 likes

Kleinere 013 (37mm) bedoel je denk ik?

5 likes

Nee hoor :slight_smile:

2 likes

Inderdaad een mooie maat voor een duiker.

1 like

Leuk, een topic met wat love voor de mid-size diver!:+1::heart:
Hier mijn 36mm TAG Heuer 1500, naast m’n 40,5mm Aquaracer en 43mm Formula 1 chrono.

12 likes

Kijk! Zo leer ik ook iets! :ok_hand:

1 like

Ja ik ben er ook van. Zeer geschikt voor op kantoor.

image

13 likes

Je hebt ze in twee maten, de SKX031 is de fullsize versie

1 like

Nee hoor. :slight_smile:

De Christopher Ward C60 is er in 38, 40 en 42 mm.

Zit er al jaren naar te kijken, maar nog nooit de trekker overgehaald. :thinking:

6 likes

Vind van dit model de urenwijzer wel 'n verbetering t.o.v. die (in mijn ogen lelijke) ‘uivormige’ wijzer. Maar de plaatsing van het logo moet ik erg aan wennen.

2 likes

Ik vind de wijzers dan eigenlijk weer een stapje terug; niet slecht, maar wat aan de saaie kant. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. :rofl:

2 likes

Die 013 is nóg kleiner zo te zien. Inderdaad een toffe ook! Lijkt weer meer op de 007 met de dial. Leuk!

1 like