Het grote "Omega Only" topic

Speedy met Mitsukoshi dial. Eigenlijk een gewone Speedy met n andere dial en wijzers…

1 like

Nieuwste aanwinst binnengekregen vandaag. Een Omega 166.070 met een betrouwbaar cal. 565 uurwerk. Uit 1967/1968, maar heeft jaren terug een servicebeurt gehad. Daarna niet meer gedragen tot vandaag. Het uurwerk loopt als een zonnetje. Origineel Omega bracelet inclusief logo. Twijfel nog of dit een blijvertje is. Wat vinden jullie ervan?

6 likes

Mijn Omega’s op matzwart leer.

Ko

40 likes

Mooie banden! waar komen die vandaan :smirk:

2 likes

Erg fraaie combinatie, vooral met die Speedy. Ik denk dat ik maar eens met je moet gaan overleggen voor iets moois voor de mijne.

Perfect!!!

Die heeft de 24 uur niet gehaald :wink:

1 like

Heel fraai, mooie chique uitstraling voor zo’n sportive klok, mede door de vouwsluiting, heeft bij mij (bijna) altijd een pre.

2 likes

Klopt. Hou toch meer van stoere duikers.

Mijn 3x Connie

12 likes

Iemand al ervaring met de nieuwe 39,5mm Planet Ocean?

Mooi formaat maar wat me opvalt bij Omega is dat er geen hoogtes meer worden vermeld.
Dat deden ze voorheen toch wel?

Sinds de 8500 en 9300 generatie uurwerken durven ze dat niet meer :wink:
Veel te dik vergeleken bij bv Rolex of JLC.
Wel mooi afgewerkt, dat weer wel

Deze is dunner dan de oude 42mm versie dus valt wel mee. Iets van 14.3mm dacht ik.

Dat scheelt al iets.
Ik had de PO 42mm 8500 versie; 15,6mm hoog denk ik mij te herinneren. Prachtige klok, maar ik vond 'm topzwaar.

Google is your friend…

http://forums.watchuseek.com/f102/2016-39-5mm-omega-seamaster-planet-ocean-3560794.html

Ik vind hem een beetje uit verhouding in 39.5 mm
Lijkt op het eerste oog een dames model.

Mika

1 like

Vind ik ook…

Mijn Speedy Saphire met een bandje van Ko.

10 likes

14 likes