SLOTJE, HF checklist om gerichter horloges te kiezen

Hé wat goed. Die had ik nog niet gezien.

1 like

Is maar 1 horloge wat aan je pve voeldoet.

Rolex submariner. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gelukkig kun je dan nog flipperen tussen enkele referenties. :rofl::ok_hand:

Succes en sterkte met de keuzes!

2 likes

Dit soort lijsten verklaren mijn inziens de verkoopadvertenties waar de verkoper geen klik met het horloge heeft. Voor mij is de aankoop een gevoelskwestie, je wordt verliefd of niet. De prijs is nog een overweging natuurlijk.

4 likes

Ik heb sinds ik hier lid ben (nog geen jaar) al bijna meer horloges gekocht dan ooit tevoren.

Wat ik bij mezelf merk is dat je hier gewoon zoveel voorbij ziet komen dat je interesse gaat verschuiven en je ook op andere zaken gaat letten. Nu wil ik geen flipperaar worden maar gewoon keuzes maken die blijven.
Of een dergelijk lijstje voor mij zal helpen weet ik niet. Wel heb ik door de horloges die ik heb kunnen ervaren ook weer geleerd wat me wel of niet past. Het is en blijft toch een zoektocht. Ik denk dat als je er beter over nadenkt niet aan 3 horloges per week komt die er in en weer uit gaan.

Maar voor zover heb ik mijn lijstje al wel redelijk op orde.
Maat 38/40 mm
Liefst handwinder maar automaat mag
Lugs het liefste 20mm omdat ik dan genoeg banden heb
Geen dag of datum
Dikte max 12mm
wr het liefste min 100m

En als dit klopt komt nog de kastvorm, wijzers, kleur plaat en indeling etc. Ik denk gans kansloos om dat in een lijstje te gieten. Maar wie weet zijn er mensen mee geholpen dus ik ben benieuwd hoe dit verder gaat en kan ik straks zo aanvinken welke het wordt.

1 like

wilde je niet in 2018 meer op quartz gaan focussen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Jazeker maar die gaan alweer in de etalage, het bleek toch geen voorkeur te zijn…:sunglasses:

3 likes

Dank je wel, dat had ik niet gezien en zoiets bedoelde ik idd.:+1:

Een lijst met alle denkbare variabelen waaruit iemand kan kiezen welke voor hem/haar belangrijk zijn om een keuze te vergemakkelijken.

Ik wacht nog even of er nog reacties komen en anders kan het wat mij betreft op slot. Dank voor de reacties tot nu toe.:+1:

2 likes

Dat is correct maar nadat mijn roze bril was afgevallen, ontdekte ik regelmatig teveel aspecten aan een horloge die me weer deden flipperen. Vandaar een soort eerste houvast zodat mijn basis wensen goed zijn ingevuld.

Tudor black bay…? Alleen geen datum en lug breedte 22mm…voor de rest voldoet hij aan de eisen…

1 like

Dat verliefd worden gaat van plaatjes en das niet altijd wat je in het echt gaat treffen…
Het is gewoon ajmmer dat veel van de horloges niet in het echt te bewonderen zijn bij de juwelier(s). Maar weten wat je zoekt scheelt al wel een hoop. Maar dan nog moet je je in veel gevallen baseren op plaatjes van het net.

1 like

De in-house is wel redelijk hoog hoor met zijn 14mm

1 like

Maar IMHO niet buitensporig. In de praktijk is het verschil tussen de ETA en de in-house bijna verwaarloosbaar. Het is een sport horloge, geen dresser. Ik heb ze allebei geprobeerd & ben zeer tevreden mij uiteindelijke keuze, de in-house. Heb soms een heel klein beetje het idee dat dit argument gehanteerd wordt door ETA bezitters om zich zelf te troosten :wink:

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf de in-house versie en vind het ook te doen. Ik kan me echter wel voorstellen dat als je een niet al te hoge kast zoekt het misschien toch wat hoog is :slight_smile:

Bij het lezen van de titel, moest ik ook gelijk denken aan het lijstje van MarnixMoed

:thumbsup:

2 likes

Brilliant minds think a like zullen we maar zeggen :joy:

Maar vul gerust dat ehbo lijstje aan. Wellicht komen hier nog goeie Ideen opduiken.

1 like

Het is zeker geen platte horloge!:crazy_face:… gewoon even passen! Ik heb beide om gehad en vond het verschil ook minimaal tussen de ETA en de in-house!

2 likes

Dat is ook mijn enige criterium, wel is het zo dat liefde die over het internet is ontstaan in de werkelijkheid tegen kan vallen :stuck_out_tongue:.

2 likes

Aangenaam kennismaken!:handshake::joy:

Ik had eerlijk gezegd niet gezocht of een dergelijk draadje al bestond maar ben vanmorgen gewoon spontaan begonnen…:blush:

Goed te lezen dat mensen jouw draadje van 2011 blijkbaar nog steeds kennen, dan is het dus zinvol geweest.:+1:

Beste mensen, verdere tips kunnen dus in dit eerste draadje en deze kan op slot, dank all!

1 like

Ja, en normaal zou ik waarschijnlijk eerder voor inhouse gaan. Maar in dit geval wou ik t juist niet.
Ik ken Tudor nl als het kleine broertje van Rolex. Soms zelf met onderdelen als kronen waar zelfs Rolex op staat. Een groot verschil Was dat Tudor Eta Uurwerken gebruikte en niet de inhouse movements van Rolex.

1 like

LOL komt mij bekend voor :sunglasses:

1 like