Vanaf nu is de derde stemronde geopend. Om goed te begrijpen hoe of wat, is het van belang om de onderstaande tekst zorgvuldig te lezen.
Grijs met oranje
Dat is de optie die uit de vorige ronde kwam rollen, en de optie waarmee we verder gaan. Zoals we al gehoopt (en verwacht) hadden, ontvingen we na de beslissing onmiddellijk enkele nieuwe inschrijvingen: er waren mensen die per sé een donkergrijze wijzerplaat wilden. We zijn de P1lot One nog niet voorbij, maar we komen in de buurt
Streepjes en bolletjes
In deze ronde gaan we stemmen over het ontwerp van de minutenmarkeringen op de wijzerplaat in combinatie met die op de interne draairing.
De uitgangspositie is daarbij minutensstreepjes op de plaat i.c.m. minutenbolletjes op de ring. Dat is Chip’s originele ontwerp en zo kunnen we ‘m houden. Dat is dan ook optie A.
Maar omdat de donkergrijze brushed wijzerplaat een wat chiquere uitstraling heeft, hebben we ook een ontwerp gemaakt zonder minutenmarkeringen op de plaat. Daardoor komt de bijzondere wijzerplaat beter tot z’n recht en heeft het geheel een wat rustiger uitstraling. Daarnaast voorzien we die plaat van een dubbele uurmarkering op 12 uur. Dat is optie B.
Die plaat is mogelijk in combinatie met Chip’s ‘bolletjesring’, maar we zouden ook een ‘streepjesring’ kunnen introduceren: minutenstreepjes in plaats van bolletjes. Dat is optie C.
Sommigen vragen zich wellicht af: “waarom geen dubbele index op de plaat met minutenmarkerkingen?” of “waarom geen combinatie van streepjes op de plaat en streepjes op de ring?”. Het antwoord is dat we in samenspraak met Chip hebben besloten dat die opties niet esthetisch of productietechnisch verantwoord zijn.
OK, now what?
Stemmen geblazen natuurlijk!
Bepaal welke je 3 opties de mooiste vindt, en welke je de tweede mooiste vindt.
Als je in de vorige ronde al gestemd hebt, heb je het e-mailadres om je stem op uit te brengen reeds ontvangen. Heb je je ná de vorige uitslag ingeschreven, of schrijf je je tijdens de ronde in, dan ontvang je z.s.m. een PB met dat e-mailadres.
Stuur uiterlijk zondag 7 augustus om 21:00 een e-mail naar dat adres waarin je duidelijk vermeldt: (1) je forumnaam, (2) je eerste voorkeur (A, of B, of C), en (3) je tweede voorkeur (A, of B, of C)
En dan?
Mogelijke onderwerpen voor de volgende rondes:
De draaibare ring heeft in Chip’s originele ontwerp, naast de 12-uursschaal, ook een terugtellende 60-minutenschaal (een ‘eierwekker’, zo je wilt). Het is mogelijk om daar een optellende 60-minutenschaal van te maken (een ‘echte’ duikring, als het ware).
In het geval van een ‘optellende’ duikring, is het een optie om op de eerste 15 of 20 minuten van de ring de bolletjes (of streepjes, afhankelijk van deze ronde) oranje te kleuren, zodat dat gedeelte duidelijker gemarkeerd is – een knipoog naar de zgn. Pepsi bezels.
Omdat er vrij uiteenlopende meningen zijn over de tekst op de wijzerplaat, willen we daar ook nog over stemmen.
Over de afbeelding op de tweede kroon stemmen we misschien, en over de achterkant in elk geval niet. Daarvoor leveren we gewoon een mooi ontwerp aan met tekst (o.a. movement model, het nummer van het gelimiteerde horloge, de tekst HFLE 2016 o.i.d.) rondom de gravure van de Balaur.
Sweet, I want in!
Inschrijven doe je direct bij de leverancier: maak €150 over via Paypal (watches@aevig.com) of per bank (NL18RABO0105932752 t.a.v. C.Y. Yuen Schiedam). Vermeld hierbij je forumnaam en HFLE2016. Zie voor de overige voorwaarden deze thread: Inschrijving HF LE 2016
De keuzemogelijkheden
Keuze A: plaat met minutenstreepjes & ring met bolletjes
Keuze B: plaat zonder minutenstreepjes maar met dubbele 12u index & ring met bolletjes
Keuze C: plaat zonder minutenstreepjes maar met dubbele 12u index & ring met streepjes
Na het lezen van de tekst was ik vrij zeker was dat ik optie C het mooist zou gaan vinden en het originele ontwerp (A) het minst. Na het zien van de foto’s is het echt compleet andersom… Ik vind A toch het mooist, en C het minst…
Gelukkig vind ik alledrie de opties goed te pruimen…
De draaibare ring heeft in Chip’s originele ontwerp, naast de 12-uursschaal, ook een terugtellende 60-minutenschaal (een ‘eierwekker’, zo je wilt). Het is mogelijk om daar een optellende 60-minutenschaal van te maken (een ‘echte’ duikring, als het ware).
In het geval van een ‘optellende’ duikring, is het een optie om op de eerste 15 of 20 minuten van de ring de bolletjes (of streepjes, afhankelijk van deze ronde) oranje te kleuren, zodat dat gedeelte duidelijker gemarkeerd is – een knipoog naar de zgn. Pepsi bezels.
Kijk nu praten we.
Hoe zit de lume momenteel?
De originele heeft keuze tussen Groene of blauwe afhankelijk van de WP
Ik wil jullie ook nog even wijzen op het volgende:
Dus ALS je een sterke voorkeur hebt voor een duikring schaal (wordt pas volgende ronde over gestemd) EN graag een soort Pepsi-bezel wilt (ook pas volgende ronde), kun je nu misschien vast rekening houden met of je liever gekleurde bolletjes of gekleurde streepjes ziet (als je liever die timer schaal hebt, en/of die gekleurde streepjes/bolletjes je maar niks lijken, kun je dit bericht negeren).
Ik heb gekozen voor A, bolletjes en streepjes. Je kunt dan namelijk in de volgende ronde de bolletjes tot de 20-marker oranje maken. Dat zijn er namelijk 16. Zie daar een subtiele verwijzing naar deze 2016-editie van de HFLE.
Euh…weet ik eigenlijk niet. Hebben we het wel over gehad tijdens de laatste meeting maar toen zat ik waarschijnlijk verliefd naar het prototype te staren. @vouwfietser? @ArjanV? @AEVIG-C?
Ik heb het wel voor subtiele Lume extra’s tov het origineel.
Als je de minuten streepjes (of de bolletjes) op de lunette zet kan je ze bv ook lumen ipv oranje maken. Dan is het wat subtieler maar wel leuk als de lume kickt.