HFLE 2016: laatste stemronde!

Aan alles komt een eind…de laatste HFLE stemronde is gearriveerd. LET OP: de periode waarin je kunt stemmen is deze keer wat korter!

Wat moet er eigenlijk nog besloten worden?
Ondanks de discussie die aan het einde van ronde 3 ontstond, was de uitslag in feite de meest eenduidige tot nu toe. We hebben daarmee een prachtig basisontwerp met nog slechts twee losse eindjes, namelijk:

1. de tekst op de wijzerplaat. We hebben allerlei varianten overwogen voor tekst onder het word ‘balaur’ (HFLE2016, HFLE, limited, limited edition), maar uiteindelijk waren we het erover eens dat er slechts 2 écht aantrekkelijke opties zijn: (1) limited edition in een klein en subtiel lettertype onderaan bij de 6 (waar bij andere merken wel eens ‘swiss made’ staat), of (2) geen limited edition tekst (dus identiek aan de tekst op de reguliere uitvoering van de Balaur).

2. De afbeelding op de tweede (bovenste) kroon. Op de onderste kroon komt sowieso het Aevig logo. Voor de bovenste kroon hebben we ook weer allerlei varianten overwogen (het logo van horlogeforum, de letters ‘HF’, het nummer van het horloge, een tweede Aevig logo) maar ook hier waren we het erover eens dat er slechts 2 echt mooie opties zijn: (1) een lege bovenste kroon, of (2) een bovenste kroon met een driehoek. Die driehoek is overigens wat de reguliere (productie) Balaur krijgt: het idee is dat de driehoek duidelijk maakt dat de bovenste kroon de interne bezel beweegt.

Bepaal welke TWEE opties de mooiste vindt.
Het voorgaande leidt tot 4 combinaties. Kies daaruit de twee mooiste. Als je in de vorige ronde(s) al gestemd hebt, heb je het e-mailadres om je stem op uit te brengen reeds ontvangen. Heb je je ná de vorige uitslag ingeschreven, of schrijf je je tijdens de ronde in, dan ontvang je z.s.m. een PB met dat e-mailadres.
Stuur uiterlijk zondag 4 september om 21:00 een e-mail naar dat adres waarin je duidelijk vermeldt: (1) je eerste voorkeur, en (2) je tweede voorkeur. Vergeet ook je forumnaam niet!

En daarna?
Daarna is het wachten geblazen! We hebben inmiddels al een aantrekkelijk ontwerp voor de tekst op de achterkant. Dat houden we nog wel even achetr de hand als verrassing. Overigens wordt het in elk geval geen zichtbodem, en zal de Balaur draak gravure erop staan (het gaat dus enkel om de tekst op de rand daaromheen). Er is nog geen duidelijkheid over de optionele lederen band optie: Chip is daarmee bezig. Levering van het horloge zal in December zijn.

Kan ik alsnog meedoen?
Ja, maar niet meer lang! We hebben besloten om het aantal horloges te ‘cappen’ op 50. Als mijn administratie juist is (en dat moet ik voor de zekerheid nog even double checken met die van Chip…) zitten we momenteel op 46 horloges. Dus als je er nog een wilt, moet je er snel bij zijn! Inschrijven doe je direct bij de leverancier: maak €150 over via Paypal (watches@aevig.com) of per bank (NL18RABO0105932752 t.a.v. C.Y. Yuen Schiedam). Vermeld hierbij je forumnaam en HFLE2016. Mocht je achter het net vissen, dan krijg je je aanbetaling uiteraard teruggestort. Zie voor de overige voorwaarden deze thread: Inschrijving HF LE 2016

De keuzemogelijkheden:

• Keuze A: blanco tweede kroon, geen ‘limited edition’ tekst
  • Keuze B: driehoek op tweede kroon, geen ‘limited edition’ tekst
  • Keuze C: blanco tweede kroon, ‘limited edition’ bij 6-uur-marker
  • Keuze D: driehoek op tweede kroon, ‘limited edition’ bij 6-uur-marker

De plaatjes:

Bedankt voor jullie aandacht en geduld, en succes met kiezen! :thumbsup:

4 likes

D uiteraard ;-). Mooie renders trouwens.

3 likes

Deze is gelukkig niet zo moeilijk als de eerdere stemrondes: voor mij ook D!

Lijkt mij een overbodige stemronde, dit kan niet anders of D worden.

Ook voor D !
(van Duidelijk…)

Gr.
Herman

D :+1:t2:

Edit: @dialstatic
Hoe ziet de caseback er uiteindelijk uit? Komt daar het nummer op te staan? En hoe worden deze nummers verdeeld?

D! Mooie combi en heel subtiel die LE aan de onderkant!

Zonder twijfel D is de mooiste optie .

Komt er nog iets van een vermelding op de zijkant van de kast ,bv het gekozen nummer of welk nummer van de totale oplage?

We hebben ook serieus overwogen om niet te stemmen. Maar dat voelde ergens niet goed. Enerzijds dachten we misschien toch dat er mensen kunnen zijn die een sterke voorkeur hebben voor ‘zo min mogelijk’ (lege kroon, geen extra tekst), en anderzijds hadden we al een stemronde beloofd. De ronde is ook iets korter nu (t/m a.s. zondag) zodat we het proces niet nodeloos ophouden.

Niet op de zijkant, maar wel op het achterdeksel. Het wordt dus XX/50. Het nummer mag je op een later moment kiezen, op volgorde van binnenkomst betaling bij Chip (en met dien verstande dat nr. 1 traditioneel naar de forumeigenaar gaat, en de teamleden voorrang krijgen voor al hun moeite :grin:).

3 likes

Doe mij ook maar D

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Easy. D. :punch:

Ik zat nog te twijfelen om mee te doen, niet vanwege het horloge, dat is gaaf, maar de kist is al overvol…
Maar het dreigement dat er maar 50 komen, gaf de doorslag om snel even aan te betalen. Gedaan dus @AEVIG-C

Ow en ik mag meedoen: D!

Groet, bor

5 likes

Gebackt en voorkeur ook voor D

1 like

D :slight_smile:

Ik ben ook ingestapt, geld is overgemaakt @AEVIG-C.

En D, natuurlijk.

Mvg. Bertjan

2 likes

Zo te lezen gaat de 50 wel gehaald worden :slight_smile:

2 likes

En is men toch overtuigd dat het een mooie LE is geworden. Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat, hulde aan het team.

4 likes

OK, die laatste paar zijn er snel uitgegaan….het inschrijven is bij deze gesloten.

Ik hoop dat iedereen die zich vandaag nog heeft ingeschreven ook aan de beurt komt. Het zal er om hangen: misschien moet er 1 iemand teleurgesteld worden. Ik weet dat nog niet 100% zeker: daarvoor moet ik mijn administratie even langs die van Chip leggen. Tijdstip van ontvangst van betaling bij Chip is daarvoor doorslaggevend, en dat kan ik niet inzien. Uiteraard krijg je je geld terug als je buiten boord valt. Maar fingers crossed!

3 likes

Ah dit maakt t extra spannend! Heb met paypal overgemaakt, geen idee of dit sneller is dan per bank?

Ik hoor t!

Edit: net bericht van Chip: ik zit erbij, YEAH!

4 likes