HFLE2016: vierde stemronde!

Je moet het aantal criticasters ook in perspectief plaatsen ten opzichte van het aantal stemmers.

1 like

Ik begrijp luddite wel. Ik vind proces ook een schoolvoorbeeld van verschlimmbesserung. Maar ieder zijn smaak! :wink:

Ik wil er wel even op wijzen dat nagenoeg exact het huidige ontwerp al 4 maanden geleden - dus ruim vóór alle stemrondes - geopperd werd in de brainstormthread, en daar toen op stevige bijval kon rekenen. Beetje vreemd dus dat het nu een ‘modaal ontwerp’ wordt genoemd dat een optelsom van toevallige design-variaties zou zijn waarop we via ‘polderen’ zouden zijn uitgekomen. Je mag het best lelijk vinden, maar dat klopt gewoon niet.

Daarnaast was in de stemrondes ook niet alles mogelijk. Er was nooit een mogelijkheid om voor een groene wijzerplaat te stemmen, bijvoorbeeld. We hebben na de brainstormthread als team met z’n allen bij elkaar gezeten om uit de door jullie geopperde ideeĂ«n die suggesties uit te kiezen die (1) haalbaar zijn, en (2) Chip interessant vond. Daarop hebben we de opties in de diverse stemrondes gebaseerd. En al die opties zijn steeds in samenspraak met Chip tot stand gekomen.

Niet een-op-een hetzelfde natuurlijk (Aevig logo is nu wit, bolletjes zijn streepjes geworden, vorm van de secondewijzer) maar je kunt me niet wijsmaken dat als je het bovenstaande plaatje mooi vond, je het huidige ontwerp niks vindt.

10 likes

Is niet mijn tekst hĂš :wink:

Klopt. Het was eigenlijk ook meer een reactie op een sentiment dat hier vaker geuit wordt. Ik heb de quote van jouw quote even verwijderd.

1 like

Daar heb je een punt. En omdat ik die eerste optie al niks vond in vergelijking met het origineel, ben ik niet ingestapt.

Het wordt vast een mooie HFLE, en ook bij democratie hoort commentaar.

1 like

Mee eens, is gewoon bijna hetzelfde. Men doet net of het ontwerp radicaal anders is, maar dat is niet en
 even mijn eigen citaat nogmaals aanhalen


Mooi ding trouwens :grinning:, trouwens volgende keer meer bling bling in de render. Dat geeft het al meer ‘shine’:sunglasses:

1 like

Deze vond ik toen al de mooiste en de streepjes, in plaats van de bolletjes, maken hem nog mooier :+1:Kan haast niet meer wachten tot het december is :sunglasses:

3 likes

Tja ik mis ook de streepjeâ˜č

Iedereen die wel tevreden is tot zover hoor je niet.

1 like

Bij dezen: ik ben tevreden en meer dan dat

4 likes

+1

2 likes

De meerderheid heeft voor deze optie gestemd. Dat zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen.

2 likes

+1

Ik heb ook het idee dat je het horloge moet zien op de stalen band ipv het grijze bandje als in dit topic. Ik vind hem dan sowieso veel mooier.

Is er al trouwens iemand die hem al te koop heeft gezet nog voordat hij af is?

Hoezo, spijt dat je niet ingestapt bent?

Dan moet 'ie er wel een korting opgooien, anders kan de potientiele koper net zo goed instappen.
Of kan dat niet meer?

Ik vind het bagatelliseren van de veranderingen die geleid hebben van voorstel 1 naar de situatie nu, niet zo gepast :wink: Enerzijds, omdat er door het team er achter hard gewerkt is en anderzijds omdat het hele bestaansrecht van mijn horlogehobby onderuit haalt :rage: Ik zeg thuis altijd, néé, het is niet een horloge zoals ik al heb, de verschillen zitten in de details!! En nu zeggen jullie, néé, die details zijn eigenlijk niet zo belangrijk. Pas op, want zo gooi je je eigen glazen in. U bent gewaarschuwd :confounded:.

1 like

Haha, Pol pot had ook visie, verstand van zaken en gevoel voor esthetiek. Maar doe mij maar een democratie.
Zonder gekheid, ik vind onze balaur mooier dan het origineel. Vooral omdat het eens wat anders is.

1 like

Hoop werkelijk dat dit schertsend bedoeld is, want het is natuurlijk niet een steekhoudende repliek, maar meer demagogie (en het getuigd ook niet van een groot ontwikkeld geschiedkundig inzicht :confused:). Zou het daarom meer open willen houden: Als Leonardo da Vinci met de meute had afgestemd, wat voor een glimlach de Mona Lisa zou moeten hebben, zou er dan een kunstwerk uitgerold zijn?

1 like