HFLE2016: vierde stemronde!

Vanaf nu is de vierde stemronde geopend. Excuses dat het zo lang duurde: hopelijk begrijpen jullie na het lezen van de onderstaande tekst een beetje beter waarom.

Waat gaat het over?
In deze ronde combineren we een aantal beslissingen, namelijk over:

  • Optellende vs. aftellende schaal op de interne bezel. Chip’s originele ontwerp loopt (met de klok mee) van 60 naar 0, en kun je dus een soort eierwekker noemen: zet het gewenste aantal minuten (bv. 10) gelijk met de minutenwijzer, en hij telt af naar nul. Maar voor onze Limited Edition kunnen we het ook andersom doen. Bij een (met de klok mee) van 0 naar 60 optellende schaal spreken we ook wel van een duikring: zet de driehoek gelijk met de minutenwijzer, en die laatste geeft vervolgens de verstreken tijd aan.
  • Oranje streepjes. We kunnen op de HFLE een deel van de streepjes op de interne bezel oranje maken. Op die manier is het een soort ‘ode’ aan de zogenaamde Pepsi bezel (op duikhorloges is dit een anders gekleurd gedeelte van de duikring waarmee je bv. zorgvuldig je opstijging kunt timen). Omdat dat in feite alleen ergens op slaat bij een duikring, bieden we de streepjes alleen aan i.c.m. een optellende (duik)schaal. De vraag is of je dat überhaupt wilt, en zo ja, of je dan liever 15 of 20 gekleurde minutenstreepjes ziet.
  • De kleur van de cijfers op de bezel. Die kunnen in oranje of wit, en in elke willekeurige volgorde. In Chip’s originele ontwerp zijn ze om-en-om wit en oranje gekleurd. Dat is voor de HFLE ook een optie, maar we bieden ook alternatieven aan (alles wit bijvoorbeeld).

Achter de schermen
Je kunt je voorstellen dat de 3 bovenstaande variabelen tot een zéér groot aantal mogelijke combinaties leidt. @ArjanV, @vouwfietser en ik zijn uitgegaan van ongeveer twintig ontwerpen die ergens op slaan (sommige combinaties lijken werkelijk nergens op). Professioneel ontwerper @AEVIG-C heeft dat vervolgens teruggebracht tot 6 stuks, waarbij we vonden dat er 3 met een optellende (duik) schaal en 3 met een aftellende (“eierwekker”) schaal moesten zijn. N.a.v. een discussie in de thread over ronde 3 voegen we daar te elfder ure nog een 7e optie aan toe (keuze G). Die zeven opties willen we nu aan jullie voorleggen.

Pick three…any three!

  • Bepaal welke DRIE opties de mooiste vindt.
  • Als je in de vorige ronde al gestemd hebt, heb je het e-mailadres om je stem op uit te brengen reeds ontvangen. Heb je je ná de vorige uitslag ingeschreven, of schrijf je je tijdens de ronde in, dan ontvang je z.s.m. een PB met dat e-mailadres.
  • Stuur uiterlijk zondag 21 augustus om 21:00 een e-mail naar dat adres waarin je duidelijk vermeldt: (1) je eerste voorkeur, (2) je tweede voorkeur, en (3) je derde voorkeur. Vergeet ook je forumnaam niet!

En daarna?
We naderen het einde van hert stemproces. Enkele opmerkingen over het vervolg:

  • Omdat er vrij uiteenlopende meningen zijn over de tekst op de wijzerplaat, willen we daar in de volgende ronde over stemmen. Eventueel ook nog over een afbeelding op de tweede kroon (is nog niet zeker).
  • In elk geval gaat er niet gestemd worden over de achterkant (daarvoor leveren we gewoon een mooi ontwerp), en ook niet over de band: standard zal het horoge op de stalen band geleverd worden (we overwegen nog steeds om als optie een lederen band aan te bieden, maar omdat die toch optioneel en tegen bijbetaling zou worden, is stemmen daarover onnodig).

Kan ik alsnog meedoen?
Natuurlijk! Hoe meer horloges, hoe meer vreugd. Inschrijven doe je direct bij de leverancier: maak €150 over via Paypal (watches@aevig.com) of per bank (NL18RABO0105932752 t.a.v. C.Y. Yuen Schiedam). Vermeld hierbij je forumnaam en HFLE2016. Zie voor de overige voorwaarden deze thread: Inschrijving HF LE 2016

De keuzemogelijkheden:

  • Keuze A: aftellende (eierwekker)schaal / witte streepjes / om-en-om oranje en witte cijfers
  • Keuze B: aftellende (eierwekker)schaal / witte streepjes / witte cijfers
  • Keuze C: aftellende (eierwekker)schaal / witte streepjes / witte cijfers maar met oranje “00”
  • Keuze D: optellende (duik)schaal / witte streepjes / om-en-om oranje en witte cijfers
  • Keuze E: optellende (duik)schaal / 15 oranje streepjes (rest wit) / oranje cijfers bij oranje streepjes & witte cijfers bij witte streepjes
  • Keuze F: optellende (duik)schaal / 20 oranje streepjes (rest wit) / witte cijfers bij oranje streepjes & de rest om-en-om wit en oranje.
  • Keuze G: optellende (duik)schaal / 20 oranje streepjes (rest wit) / witte cijfers bij oranje streepjes & de rest oranje.

5 likes

En voor het gemak nog even alles bij elkaar in één plaatje:

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

G, D, A zoals ik het nu zie.

1 like

Ik vind G ook het meest geslaagd.

1 like

G is idd het mooiste in balans.

1 like

Goed dat G is toegevoegd :sunglasses: over 2 en 3 moet ik nog even goed nadenken!

1 like

Coole ronde en duurt helemaal niet lang!
Ik ga voor C, B, A omdat ik wel een eierwekker kan gebruiken😜
Serieus: ik zou een countdown bezel vaker dagelijks gebruiken denk ik en de rest van de ontwerpen heeft te veel oranje in mijn ogen, maar wederom knappe ontwerpen! Bedankt voor al jullie tijd team om er wat moois en unieks van te maken!

Hans

4 likes

Ook mijn keus… denk ik :grinning:

1 like

Gebedeld om keuze G, dus dat is hem uiteraard geworden. Verder D en E, ben geen fan van eierwekkers. Het leuke van G is verder dat tot de 20 er 16 oranje streepjes staan en daarmee heb je meteen de subtiele verwijzing naar het bouwjaar van deze HFLE.

2 likes

Zo had ik het nog niet gezien :thumbsup:

1 like

(Met hele ruime afstand daarop gevolgd door E-D)

1 like

Met afstand G

En: bij G is de som van alle oranje getallen 280, wat dan weer het geboortejaar van Nicolaas van Myra (Sinterklaas) is.

3 likes

Wow, E ziet er GOED uit! Nog een beetje medestanders hier. En, even nieuwsgierig, op hoeveel deelnemers zitten we?

@dialstatic Tipje van de sluier over de leveringsdatum?:wink:

1 like

En dat is ook belangrijk voor een zuiderling zoals ik. Het vieren van den heilige.

Moeilijke deze…G zou initieel ook mijn eerste keuze zijn maar is wel best druk.
Even over nadenken nog :thinking:

1 like

D
E
G

:+1:t2: