Hier ben ik nou echt allergisch voor...

Ik vrees dat je ruim boven de 10K zit voor een Calatrava in een beetje hedendaagse maat, fatsoenlijke staat en origineel. Ruim erboven.

Ik vind ze geweldig, maar er zijn ook geweldige alternatieven:

8 likes

Mijn vrouw was dolblij toen ze de Gondolo kreeg.
Het is een buitenkansje geweest, eentje over te nemen van onverdachte bron.

Zelf ben ik allergisch voor iets achter lopende horloges, of die nu duur zijn of goedkoop.

Of andersom… :rofl:

2 likes

Grand Seiko is wel een paar klassen hoger dan Patek Philippe !! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar serieus: Ik heb best wat PP horloges bepoteld. De uurwerkafwerking is stukken mooier nog dan bij GS, maar de kastafwerking, polijstwerk en wijzerplaatafwerking (markers e.d.) is bij GS echt van topklasse. Daar doen ze voor geen enkel merk onder.

2 likes

Helemaal eens. Ik heb nog nooit een Patek gehad, maar wel een GS. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar ik vind het een horloge voor in de vitrinekast. Te fragiel en de band is zeer oncomfortabel in vergelijking met een oysterband b.v. Verder absoluut top.

1 like

@Chillekasper: was het maar zo dat de prijs de ontwikkelingskosten en het werk bepaalt wat een horloge moet kosten. Voor €900.000 spelen er denk ik een aantal zaken mee die niets met het horloge zelf van doen hebben. Naam, faam, hype, marktprijs en dergelijke vertroebelen naar mijn mening de aantrekkingskracht die een horloge heeft. Of liever: kan hebben. Ik kijk geeneens goed naar die Richard Mille: de prijs ervan doet me huiveren en ik kijk snel een deurtje verder. Toch jammer. Ook horloges die ik nooit zal kunnen betalen kunnen een lust voor het oog zijn.

1 like

Naja, achter lopen valt wat aan te doen. Gewoon een kwestie van de kroon even gebruiken waar hij voor is en de wijzers goed zetten. Als een horloge uit de pas gaat lopen dat je hem geregeld moet afstellen, dat vind ik een enorme ergernis.

Waar ik me ook aan kan ergeren, wat echt in mijn allergie zit, is die cijfers die panerai standaard gebruikt. Wat een lelijk font voor zo’n horloge.

Da’s misschien nog wel erger!

Jongetje, heb jij je vaders horloge omgedaan? :rofl:

1 like

:joy::joy:

1 like

Allergisch is misschien een groot woord, maar ik let voortaan toch verduiveld goed op bij het aankopen van een horloge van een microbrand. Een aantal jaren geleden heb ik een Portsea gekocht van Melbourne Watch Company en dit is wel een mooi horloge.

Het blijkt echter dat de lugs vrij stomp zijn en groot uitvallen en het horlogebandje is eveneens belachelijk kort. Nu heb ik veel reviews gelezen en video’s bekeken, maar dat was me nooit opgevallen totdat ik het horloge uitpakte. Op dat vlak zijn fysieke winkels nog altijd wel een duidelijke meerwaarde.

1 like

Chronograaf-wijzerplaten waarbij de subdials delen van de cijfers eraf happen.

1 like

Een ‘duikhorloge’ met 100m (of minder) waterdichtheid…

3 likes

Een patroon op een wijzerplaat die niet opgelijnd is met de lijnen die er op gedrukt zijn:

3 likes

Gewoon zeggen dat je hem uit zo een grijpmachine van de kermis hebt. Fun gegarandeerd…

:face_with_symbols_over_mouth: Damn bro…moet dat nu. :joy:

1 like

:joy: ja, ik heb er nog steeds nachtmerries van :confounded: :joy:

1 like

Fake plantjes kan ik echt niet tegen :rage:

2 likes

Einzeigers…

(en dat is voor mij he, niets ten nadele van alle users die Meistersingers of andere Einzeigers hebben. Ik vind het gewoon niet mooi, een horloge met maar 1 wijzer).

1 like