Hodinkee review Seiko 5

Misschien toch binnenkort maar even een Seiko 5 aanschaffen. :thinking:
Misstaat denk ik in geen enkele collectie.

5 likes

Je bent niet de eerste hier die zich laat inspireren door dit artikel. En ik overweeg om de SNKL43 toch maar eens aan te schaffen.

3 likes

Aan die zat ik ook te denken. Simply gorgeous!:heart_eyes:

Foto’s van het internet geleend:

7 likes

:+1:t2: Ik blijf onder de indruk van de prijs/kwaliteit verhouding en de afwerking als ik hem om heb. Can’t go wrong!

2 likes

Briljante horloges, betaalbaar en voor ieder wel wat wils. Leuke kleurtjes en wijzerplaatjes beschikbaar en een hoop hebben gewoon een zichtbodem. Ik zeg doen! Heb er zelf uiteraard ook eentje.

1 like

Blijft genieten!

3 likes

Heb dezelfde ook in mijn bezit was mijn eerste mechanische / automaat.

2 likes

@Number4 heeft hem zelfs gehad volgens mij

1 like

Weet je dat wel zeker?

1 like

Ik vind dit juist afbreuk doen aan de rest. Persoonlijk kijk ik liever tegen een simpele maar gladde caseback aan dan een uurwerk waar niks aan verfraaid is (dus vol met machinesporen etc).

1 like

Dus de keren dat je naar de achterkant van je horloge kijkt zie je liever niets, een glad stuk staal (denk nu even aan Rolex casebacks), dan het mechanische wonder (denk aan Seagull ST-19) dat de tijd aan de voorkant weergeeft?

Ach, ieder zijn ding. Eerlijk gezegd zijn 9 van de 10 gevallen dat ik het uurwerk van m’n horloges bekijk door de zichtbodem (afgezien van de GS, dus of een 7S26 of 6R15) van die momenten dat ik het aan anderen laat zien en zeg: “Kijk, het beweegt daarbinnen!!1!1”

Maar dat laatste vind ik dan wel weer altijd leuk om te doen.

Edit: oke een ST-19 heeft wel wat verfraaing, maar toch, punt blijft wat mij betreft hetzelfde. Zie liever een balanswiel heen en weer gaan.

2 likes

Ik wacht op het laatste onderdeel en dan wordt deze gemod. The most bang for buck, zo’n 5je.

4 likes

Absoluut leuk zo`n 5 voor dat geld.

1 like

De casus was een Seiko 5, waar geen ST19 in ligt. Een mechanische chrono is een ander verhaal natuurlijk met alle wieltjes etc. Zelf vind ik een caseback alleen leuk als er iets moois te zien is; Dit is bij een Seiko 5 meestal niet het geval.

Ik snap het punt van @Ayrin zeer goed: Zelfs een 7s26 uurwerkje heeft gewoon een vrolijk heen en weer slingerend balanswieltje, een rotor, een setje raderen. Dat het niet gedecoreerd is maakt het niet minder cool om het machientje z’n ding te zien doen. Altijd leuk. Maar ja, ik vind alle vormen van machinerie interessant. Ik kan ook gefascineerd kijken naar een transportband van een vulmachine voor flessen melk.

4 likes

Leuk ding die SNKL23, maar sinds ie op Hodinkee heeft gestaan wordt er gelijk het dubbele voor gevraagd. Wordt ook wel de ‘Hodinkee tax’ genoemd. Is the SNKL23 worth $150,-

Dat gezegd hebbende, een leuke Seiko 5 kun je nog steeds voor rond de 75 (€, $) krijgen en hoort eigenlijk in ieders verzameling.

2 likes

Welkom bij de club.

4 likes

Ik deel die fascinatie voor machinerie ook.

1 like

Ik chargeer dan ook natuurlijk (“mechanisch wonder”, een 7S26? Haha), maar het punt blijft staan.

of:

1 like

Yep heb deze ook gehad en is erg veel horloge voor je geld, zou wel de stalen band verwijderen en een mooie lederen band erop zetten, maakt het horloge wat exclusiever en oogt beter is mijn mening…

Succes ermee :+1:t2:

2 likes