NA: Seiko 5 SNKL23 J1 (met geluk!)

Hij is binnen! De tegenwoordig lastiger te verkrijgen SNKL23, made in Japan. Na veel bekendheid te hebben gekregen door het artikel op Hodinkee (A Seventy-Five Dollar Watch That Looks Like A Million Bucks) en goede reviews zoals deze, is het horloge zover ik weet uit de productie gehaald. Hoewel er genoeg soorten Seiko vijfjes zijn, kreeg ik het in mijn kop dat ik echt specifiek deze MOEST hebben.

Voor ik verder schrijf even een foto!

Na enige tijd zoeken kwam ik terecht op het Japanse versie van de site ā€˜Rakutenā€™, voor mij toen nog onbekend. Hij stond er te koop voor ca. ā‚¬90,- excl. verzendkosten, wat natuurlijk wat duurder is dan eerst, en de site (of beter gezegd de particuliere aanbieder binnen Rakuten) oogde niet geheel betrouwbaarā€¦ Toch het gokje gewaagd, betalen met Paypal. Heel netjes mailcontact, Japanners checken blijkbaar alles nog 1 of 2x bij je en steeds geven ze aan dat je nog kunt annuleren.

Na enkele dagen definitief verzonden, 5 dagen later in NL gearriveerd en ā€˜in customsā€™, volgende dag stond de postbezorger voor de deur en zonder BTW en inklaringskosten. Daar was ik vanuit gegaan, dus meevaller!

En wat issie mooi :slight_smile: Het is ā€˜maar een vijfjeā€™ wellicht, maar ik vind hem prachtig. Hieronder nog een paar fotoā€™s.



Voor de volledigheid op de originele band, waar ik hem snel vanaf heb gehaaldā€¦

Bedankt voor het lezen en kijken!

54 likes

Hoop uitstraling inderdaad voor weinig centjes!

3 likes

:+1: en veel plezier gewenst van je nieuwe aanwinst.

1 like

Fantastisch leuke Seiko dit! En wat een mooie prijs. Geniet ervan!

1 like

Je zegt;het is maar een vijfje,ik heb er ondertussen meerdere en ze zijn bijzonder goed afgewerkt en zeer accuraat.
Je zou het bijna vreemd vinden dat er nog andere horloges verkocht worden of beter;waarom de rest zo duur isšŸ˜

6 likes

Mooi apparaatje! Begin ze steeds leuker te vinden, die 5jes!

2 likes

ā€œHet is maar een 5jeā€ zei je. Ik vind het een prachtig horloge. Zeker voor die prijs. Staat heel chique op de lichtbruine leren band. Geniet er maar van. Bedankt overigens voor het delen van de website Rakuten. Ik ga daar vanavond even op kijken.
Groet. Richard.

3 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Een wervelende aanwinst!!
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Thnx! Ja je ziet hier de meest mooie, dure horloges voorbij komen dus een Seiko 5 zal niet direct de meeste indruk maken :wink: maar ik ben positief verrast door de afwerking en ben er trots op.

Overigens is Rakuten net zoiets als Ebay geloof ik, dus er zullen betere en mindere verkopers zijn. Ik heb hem via Eagleeyeshopping.

3 likes

Eerste horloge van mij waarbij de lume ook daadwerkelijk iets doet :grinning:

4 likes

Bijzonder mooie aanwinst en voor dat geld vind ik hem super :thumbsup:

1 like

Mooie klok hoor, top uitstralingšŸ˜Ž
Een hoge aanschafprijs is geen garantie voor meer beleving.
Van deze klok ga je genietenšŸ˜
En anders neem ik hem graag van je overšŸ™ƒ

3 likes

Supermooie Seiko5
Vooral die wijzers zijn mooi!
Geniet ervan!!

Heb zelf de 43.
Ook op leer, die standaard bijgeleverde band vond ik eigenlijk wel tegenvallen.

3 likes

Vijfjes. Canā€™t go wrong.
Ziet er top uit. Enjoy!

4 likes

Leuk verhaal, mooi horloge, geniet ervan en dank voor het delen!

1 like

Mooi klokje! Van harte gefeliciteerd!:slight_smile:

1 like

Dat is een mooie:+1:

1 like

Leuk! Poor manā€™s sarb033.

1 like

ā€œWie het kleine niet eert, is het grote niet weerdā€!

Je kunt dus net zo veel genieten van zulke horloges.

Fantastische aankoop, zeker voor nog geen ā‚¬100. Heel veel draagplezier ermee.

Gr. Hans

2 likes

Niks ā€˜maar een vijfjeā€™, prachtig klokkie hoor. Gaaf bandje. Goede match!

1 like