Ik ben behoorlijk beïnvloed door het forum. Ik ging van Diesel horloges naar Seiko, van Seiko naar Hamilton, van Hamilton naar Oris, van Oris naar Tudor en van Tudor naar Rolex. (En dan laat ik er veel tussenuit).
Alle horloges die ik kocht waren precies wat ik zocht en zouden nooit meer gaan, ze gingen echter allemaal. Mijn smaak en de samenstelling van collectie veranderd al jaren. Hoewel dat nu steeds minder is, ik weet nu beter wat ik wil.
Mijn laatste verandering, uiteindelijk ook getriggerd door het forum, is de drang niet langer groter dan 40mm te dragen.
Edit: ik vraag echter nooit om advies wat te kopen. Ik weet zelf wat ik wil. Maar laat me vooral beïnvloeden door mooie fotos en goede reviews e.d.
Beïnvloedbaar… in de zin van dat ik een veel bredere visie heb gekregen van wat er allemaal wel niet op de markt is.
Daardoor heb ik wel een Stowa gekocht, ik ben er nog steeds helemaal weg van. Maar voor dit forum zou het nooit in mij zijn opgekomen om een Duits merk aan te schaffen.
Ik merk zelf dat de prijs/kwaliteit verhouding vele malen beter is dan bij vele Zwitserse merken.
Maar ik zou nooit een horloge kopen als ik het niet mooi vind terwijl hier 90% zou zeggen dat het wel mooi is.
Ik stel weleens een vraag over horloges, maar laat me bij mijn aankopen niet beïnvloeden.
Mijn budget is - vanwege ándere uitgaven aan zaken die me meer waard zijn - trouwens ook niet zo ruim, dus dat scheelt ook wel…
Sinds januari '18 heb ik vijf nieuwe horloges gekocht, waarvan de duurste 339,-- en de goedkoopste 112,-- was… En misschien gaat er daarvan nog één (Seiko Prospex SUN049P1) de deur uit, mits ik er een reële prijs voor kan krijgen.
Een niet erg serieus te nemen horlogeverzamelaar dus, maar zoals geschreven, ik hecht wat meer aan andere zaken.
Ook negatief beïnvloed.
Ik dacht door al het gezeur om tag heuer dat het niks zou zijn, maar nu een paar toch een paar in de collectie vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding.
Ook dacht ik nooit een Breitling te hebben, maar toch overstag te gaan.
Nu sinds kort een longines na al het conquest geweld!
Ook tevreden mee maar kan zeker niet tippen aan de tag heuers en breitling.
Seiko was ik al fan van en dat is door het forum meer geworden alsmede vintage seiko
Dit forum heeft vooral mijn interesse opgewekt in vintage. Ik zou nooit een vintage Rolex Submariner of een vintage prepro Speedmaster hebben gedragen zonder het forum.
Mijn verzameling is door de jaren wel verandert. Veel uitzoeken, veel horloges zien, veel horloges flippen, het heeft allemaal invloed op mijn smaak gehad. Meningen van mensen op het forum doen mij vrij weinig, ik draag wat ik mooi vind.
20 jaar dagelijks mijn Breitling Transocean gedragen toen tot ik voor mijn 16e trouwdag voor mijn vrouw een Tag Heuer Aquaracer heb gekocht, en het de bedoeling was om voor mij de heren versie te kopen…die viel echter zwaar tegen…dus alleen met het dames horloge vertrokken,maar omdat ik toch een horloge erbij wilde kopen ter ere van de gelegenheid, bij toeval een Tudor Grantour tegen het lijf gelopen en meteen verliefd en dus gekocht! Toen ben ik gegrepen door het Tudor virus, zeker ook door dit forum waar ik de meest fantastische modellen en uitvoeringen voorbij zag komen.
Vorige week de upgrade naar mijn Tudor BB in s&g gedaan waarbij ik de Grantour heb ingeruild.
Hier op het HF valt het voor mij wel mee, maar via Instagram of in reallife kan ik toch wel
beïnvloedbaar zijn, zeker op het gebied van vintage Rolex. Dat is toch echt magisch als je top conditie in je handen hebt.
Wat een onzin, 5 in 1 jaar. Dan ben je een serieuze verzamelaar!
Maar durf je echt te beweren dat jij niet beïnvloedbaar bent? Dat al die marketingbudgetten voor niks zijn en dat je zelfs niet warm loopt voor advies van medeverzamelaars?
Beïnvloedbaar of gewoon nieuwe ervaringen opdoen…zou vreemd zijn als dat niet zou gebeuren want je weet immers niet wat je niet weet. Nog nooit van Grand Seiko gehoord en via dit forum geleerd wat een toppers het zijn bijvoorbeeld.