Hoe is dit Venus 188 uurwerk er aan toe?

Hallo,

Ik vraag jullie hulp als kenners. Bijgevoegd een foto van het Venus 188 uurwerk van een vintage chronograaf uit de jaren 50/60 waar ik mogelijk interesse in heb. Ik zie veel uurwerken ook uit die tijd glimmen. deze is echter dof en donker. Is dit een slecht teken? Is dit wel ok? Ik ben benieuwd naar jullie visie en advies.

Dank bij voorbaat!

Dat is zeker een slecht teken. Duidt op vocht en of heel lang geen onderhoudt.

Ofwel, laten lopen dus?

Nee ik zou hem eerst laten servicen voor hem te laten lopen :smile:

Maar kan ook aan de foto liggen. Misschien is het horloge verder wel heel interessant nog.

1 like

Misschien handig ter vergelijking, dit is mijn exemplaar:

4 likes

Ziet eruit alsof iemand hem opengewipt heeft en hem vervolgens 10 jaar als asbak gebruikt heeft. Allejezus.

‘I wouldn’t touch it with a ten foot pole!’

2 likes

:joy: Dat vermoeden had ik al…

De reset hebel is roestig, zeker een slecht teken.

Dit was mijn recente V188 vondst uit de vroege 60’s. Ik ben overigens geen kenner.

KLIK

Trek je vergelijking

Allemaal afhankelijk van prijs en wat je zelf wilt. 1 ding is duidelijk na aanschaf moet je nog wel wat euro’s investeren om hem goed te krijgen.
Wellicht 2 hele scherpe foto’s plaatsen/vragen van voor en achterkant? Lijkt of 1 pusher ook uit zijn verband staat.

Gr Men

Hierbij de foto’s. Prijs zal tegen de €500 liggen. Ik ben niet overtuigd gezien deze staat van het uurwerk. Misschien zien jullie het anders.

Ik zou er niet aan beginnen en zou opzoek gaan naar een beter exemplaar. Voor dat je deze in een goede staat hebt ben je een sloot geld verder.

M.

Dan weet ik nu genoeg denk ik. Dank jullie wel!

Voor €100 heb ik een compleet en werkend uurwerk voor je liggen mocht je het nodig hebben.

1 like