NA kringloopvondst: 1950's Livano Venus 188 chrono

Mijn beste,

Chapeau!!
“Een witte raaf”.
Fantastisch hoor!!
Ik wens je er veel draag-plezier mee.:watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Alleen het uurwerk is, mits compleet en geheel functioneel, al minstens 175 euro waard. Topvondst!

1 like

Ik zal nog even een fotootje van het werkje plaatsen, brb

1 like

WoW mooie vondst

1 like

Mooi, Venus chrono’s zijn toch wel de mooiere werkjes. :+1:
Goed, dat je hem weer in ere wil herstellen.

1 like

Hier de motor:

39 likes

Dat is nog eens een mooie vondst, geniet ervan!

1 like

Prachtige vondst zeg…van harte :+1:

1 like

Gaaf!

2 likes

whooh Super vonst!!

Zoiets hoop ik altijd nog een keer tegen te komen!

Hoop dat je hem weer compleet in ere kan laten herstellen!

1 like

Fraaie vondst zeg; Chapeau!

Nieuwe pushers kun je vinden bij Cousins UK:
https://www.cousinsuk.com/category/pushers-correctors
Je zult alleen eerst het type en maat van de huidige pushers moeten achterhalen, en daarvoor zul je ze er eerst uit moeten zien te krijgen. En die dingen kunnen nogal vast zitten…
Gereedschap daarvoor kun je ook vinden bij Cousins:
https://www.cousinsuk.com/category/watch-pusher-or-tube-removing-and-fitting-tools

Succes!:wink:

3 likes

Ik ben niet jaloers maar dat gun ik mezelf ook wel! Veel plezier ermee.

1 like

Mooie vondst! Die kom je niet elke dag tegen bij de kringloop

1 like

Morgen weer terug naar de leest, digitaal vintage.
Of nee, toch niet?

Toch-Niet-WANT

2 likes

Wauw, mooie vondst!!

1 like

Erg mooie vondst,geniet ervan!! :+1:

1 like

Cool :grinning:

1 like

Leuke vondst veel plezier ermee! straks komen we alleen nog maar collega HFérs bij de kringlopen tegen :wink:

1 like

Voor mij is dit een van de mechanische dress-watch aanwinsten, maar die draag ik erg weinig. Ondanks dat ik wel regelmatig dress draag, toch meestal stijlvol casual lcd vintage daaronder.
Ik hoop een dezer maanden het horloge weer compleet te hebben met mooie bijpassende band, en kijk nu al uit naar een post in het ‘welke vintage draag je vandaag draadje’ rond de tijd dat de temperaturen weer omhoog gaan. Rond die tijd zal deze Livano vast weer compleet zijn :ok_hand:

Bij kringloopwinkels hoef je tegenwoordig eigenlijk niet meer binnen te stappen voor dit soort zaken, of andere zaken die aantrekkelijk zijn vanwege hun ontwerp/merk/datering (als je als klant goede smaak en kennis hebt, en op zoekt bent voor eigen gebruik)
Dit horloge is echt een (fijne) uitzondering, waarschijnlijk omdat men geen idee had van het merk na wat Googlen, en geen zicht had op het werkje.
Kringloopzaken worden tegenwoordig overspoeld door Pipo- en Professionele handelaren die om 9 uur al voor de deur staan.
Dan heb je vervolgens de Pipo’s in de kringloopzaak zelf, die met de natte vinger lopen te Googlen en vervolgens artikelen absurd lopen te prijzen.
Kringloopwinkels zijn keiharde (tussen)handelaars geworden, ver weg van het oorspronkelijke opzet.
En geen fun meer, wat mij betreft. Ik kom daar dus ook bijna nooit meer.
Behalve bij dit zaakje :wink:

2 likes