Hommages of het echte werk?

Nou heb ik niets tegen hommages, maar om te beweren dat Steinhart, of een ander merk, hommages maakt uit diepe eerbied voor Rolex, is toch ietwat overdreven. :thinking:
Meer een hommage aan de centjes, denk ik. :tropical_drink:

3 likes

Eens en ik denk dat er weinig echte eerbetonen zijn, behalve misschien aan merken of modellen van vroeger die niet meer gemaakt worden. Ligt eraan of het een kopie wordt of meer een knipoog naar designelementen.

Zelf lijkt mijn mod niet echt op de Tudor BB58, maar is er wel door geïnspireerd en zie het dan ook als een eerbetoon aan dat horloge.

image0826ddf893046dcb5202b6bf79c2aac308346e7a_1_500x500

6 likes

Neem een extra pils vanavond, helpt altijd :+1:

1 like

Schaamteloze namaak Remco, kan echt niet! Tudor heeft jaren en jaren gewerkt aan het iconische design en jij denkt dat zomaar even voor je eigen gewin te kunnen gebruiken? Misselijkmakend is het.

1 like

Ik was het al van plan maar bedankt voor de tip!

1 like

:joy:

Nee. Ik heb het beter gemaakt.

3 likes

God dat zijn echt old school memes.

1 like

Hey, ho ‘s ff! :wink:

4 likes

90 % van de zgn. “hommages” zijn gewoon kopieën met een ander merkje erop…

1 like

Als het echte kopieën zijn, zou ik aan mijn hoofd gaan krabben over het prijsverschil.

1 like

:point_up:

1 like

Optisch, over de kwaliteit moeten we t in veel gevallen maar niet hebben…Al zijn luxehorloges natuurlijk Veblen-goederen met onzinnige prijzen, die losstaan van productiekosten.

1 like

Schitterende mod! :heart_eyes::+1:
Door Han gemaakt?

De zogeheten replica hommages :wink:

Definition by RLC

1 like

Zekers! Heb je die gemist?

1 like

Topic gemist. Wel een foto voorbij zien komen op de Instagram van Han. Wat een mooi en geslaagd project! Congrats :sunglasses::+1:
Denk wel een van de mooiste SKX mods die ik gezien heb!

P.S. Bewust voor een niet 3D Oyster gekozen voor een meer vintage feel? Ik zou de 3D Oyster prefereren boven de niet 3D Oyster, maar in dit geval heeft de niet 3D Oyster een meer vintage vibe, dus past mijns inziens perfect.

1 like

Toen ik nog niet zo bezig was met horloges stuitte ik op een Helson Skindiver. Ik vond hem echt prachtig. Toen ik online ging zoeken naar meer info bleek het een hommage te zijn aan de Blancpain FF. Was het een teleurstelling? Ja, maar heel kort. Het blijft een guilty pleasure.

Ook mooi :wink::wink:

2 likes

Zelfs ik zie het probleem :nerd_face:


Skmei 25 euro :rofl::rofl: