NA: HanDavinci's Bakelite Delight SKX mod ✈

Mijn eerste NA! En dan nog wel een mod van @HanDaVinci. Het wordt alleen niet zo’n uitgebreide NA als bijvoorbeeld @Dao kan maken dus ik laat de foto’s maar voor zich spreken. Ik heb er wel een passend playlistje bij kunnen vinden.

December vorig jaar kwam ik op Instagram een foto tegen waar ik niet omheen kon. Een Seiko mod geïnspireerd op de GMT Master met een bakelieten bezel ontwikkeld door Rolex voor de Pan Am piloten. De echte is een droom van een horloge en voor mij onbereikbaar.

@stph_dxtr maakt eigen wijzerplaten, wijzers en bakelieten inserts. Ik werd op slag verliefd op de bakelite 24-uurs GMT insert! Belachelijk om dat op je SKXje te zetten. Koop een Steinhart GMT en je hebt een echte GMT hommage of als je het kan betalen meteen maar the real deal. Nee, dat ging hem toch maar niet worden. Ik wou ook eigenlijk helemaal geen kopie/hommage maar wel iets met een knipoog naar het verleden. Dan toch maar zelf iets laten maken.

Ik had altijd al het plan om mijn SKX te modden maar Han liet af en toe duidelijk merken geen interesse te hebben in het maken nieuwe mods tenzij het iets speciaals zou zijn. Een PBtje met de link naar Instagram was voldoende. Je moest eens weten hoe snel hij hem wou maken. Hij kende de producten van Stephan natuurlijk al en wou er graag mee aan de slag.

Via WhatsApp wat zaken afgesproken over hoe hij dan moest worden maar niet nadat ik alle foto’s van zijn mods voorbij zag komen. Maal 3! :joy: Ook nog wat ideeën wat de toekomst kan brengen maar ik heb een NDA moeten tekenen dus helaas kids… Han is trots op zijn werk en terecht!

We waren er snel uit. Wijzerplaat, wijzers (geen Mercedes!), insert van Stephan. Bezel van de SKX behouden. Top hat saffier moest van Han dus vooruit maar. :man_shrugging: Blanke chapterring erbij. Geen Prospex op de plaat, leuke knipoog naar Comex maar te druk. Alleen date, de dag mag er afvallen. Ik heb nog even getwijfeld over no-date maar ik vind het toch wel handig. De keuze was snel gemaakt dus bestellen die hap voordat ik ging twijfelen want is wel een behoorlijke belachelijke uitgave voor een SKXje!

Wachten, wachten, wachten… Han nog eens een berichtje gestuurd. Verdomd, er was wat fout gegaan met de zending en het pakketje ging terug. En dan ook nog eens Chinees nieuwjaar! :sob: Maar ik had inmiddels ook de 12-uurs insert gezien en die zou beter passen bij de SKX. Die 24-uurs slaat natuurlijk als een tiet in de vla. :thinking: Helaas, Stephan heeft problemen met zijn Bakelitemachine en kan de 12-uurs nu niet leveren dus dat komt nog wel een keer of Seiko moet met een GMT uurwerkje voor de SKX komen. Dus het pakketje ging weer op weg naar Han die hem daarna retesnel in elkaar heeft gezet. Bummer! :weary: Er bleken toch nog wat probleempjes met de passing de insert op de top Hat te zijn. Dus weer terug naar Indonesië en wachten …

Maar, hij is er!!!

Sommigen hebben hem op Instagram al voorbij zien komen.

En nu in levende lijve op HF. :wink:

Foto’s van Han ©

En wat eigen foto’s:

Han’s voorkeur ging uit naar onderstaande versie met de faded SKX bezel. Ook mooi maar ik blijf voorlopig even bij mijn eerste liefde. Misschien later nog eens een MilSub insert.

Het is toch weer een heel verhaal geworden. Bedankt voor jullie geduld en Han, bedankt voor je hulp! :kissing_heart:

:v: :kissing_heart:

Ik heb nog een stock SKX007K2 in stickers. Eens kijken hoe lang ik daar vanaf kan blijven? :wink:

154 likes

Hele toffe bezel insert! geniet ervan.

1 like

@Chlorophyl versie is ook de mooiste, sorry han.
Gefeliciteerd met een hele gave mod :+1:

2 likes

Geweldig!!!

1 like

Hele gave uitvoering. Ik vind zo’n bakelieten uitvoering super gaaf.

1 like

Erg gaaf

1 like

Prachtig.

1 like

Ik vind hem leuk. Niet met die Pepsi bezel, maar die andere.

1 like

Heel mooi !!

1 like

Cool hoor!.

Ik volg het skx modden al een poos niet meer, maar wat een mooie ontwikkelingen zie ik de laatste tijd voorbijkomen.

3 likes

Mijn beste,

Een plausibel verhaal, mooie foto’s en een schitterend horloge!!
Goed gedaan!!
Ik wens je er een grootse tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi om je te zien dat je er blij mee bent Nils! Het was gezellig vanmiddag en bedankt voor het bier :beers:

Het leukste van de insert ben je nog vergeten:

17 likes

Nou je hebt een beste poging gedaan! :joy:
En terecht. Prachtig ding en ook weer goed gedaan @HanDavinci

2 likes

Prachtig! Ik vermoed dat de dag nooit zal komen, maar als je ooit overweegt hem in het blauwe gedeelte te gooien, let me know :wink:.

1 like

Wauw, ik vind de Pepsi insert echt heel gaaf staan. Denk dat de combinatie met een solide jubilee dit horloge helemaal af zou maken. Geniet ervan. :+1:t3:

2 likes

Fantastich! Echt heel mooi gelukt!
Veel draag plezier!

1 like

Mooi gedaan! Ziet eruit als één geheel, wat niet altijd het geval is bij mods. Gefeliciteerd en geniet ervan. :+1:

1 like

Mooie Mod! @stph_dxtr maakt mooi spullen, en met een creatieveling als @HanDavinci komt het dan helemaal goed! Gefeliciteerd!

2 likes

Prachtig! Veel plezier ermee.

1 like

Bijzondere mod, veel plezier er van! Is er een reden dat je bent gegaan voor een 24 uurs bezel ipv een 12 uurs bezel bijvoorbeeld?

1 like