Horloge Hobby voornemens 2017

Eerst en vooral wil ik een paar stuks van de hand doen. Ik heb me voorgenomen geen enkel uurwerk meer te kopen vooraleer ik daarin geslaagd ben (ik vermijd zelfs het bekijken van de ā€˜angeboteā€™ op uhrforum) dus dat kan even duren, want de tweedehands markts sucks bigtime als je geen Rolex/Seiko/Omega verkoopt.

Daarna is het denk ik tijd voor iets nieuw van mā€™n wishlist te kopen:
(1) een mooie Grand Seiko (ik raak er niet over uit over welke ik dan wel zou willen)
(2) Seiko Limited Edition 60th birthday (liefst de witte)
(3) Oris John Coltrane (als die ergens opduikt)
(4) Rolex Explorer II als ik die aan een gunstige prijs kan kopen

Ik heb me ook voorgenomen geen enkel uurwerk nieuw te kopen, aan de officiĆ«le prijs. Zie mā€™n opmerking over de tweedehands markt.

5 likes

haha nee das nog way out of my leagueā€¦ alasā€¦ :slight_smile:

1 like

Zit met het idee om mijn Obris morgan explorer in te wisselen voor een fieldwatchā€¦

Eens zien of 2017 een nieuwe aanwinst brengtā€¦

1 like

Voornemen is: genieten van wat ik nu heb!

Als er wat bijkomt zal er ook wat wegmoeten.
Misschien ooit nog een Grand Seiko of Paneraiā€¦

3 likes

Eens even goed kijken of ik hier mijn brood mee zou kunnen verdienen, want niet zozeer alleen mijn baan, alswel onze hele afdeling staat op de tocht.

Eerst het ateliertje maar eens af - nog een goede week zou voldoende moeten zijn. :slight_smile:

Heel erg kleinā€¦ Maar het moet net gaan! Werkbank komt onder het raampje, kacheltje kan daar nog net naast. Kasten (worden binnenkort op maat besteld) komen aan de kant van de kachel, rechts van de stekkerdoos. Ter hoogte van de klus-box komt de hoogste kast.

Had eigenlijk ook ā€œvoorā€ - fotoā€™s moeten nemen. Je hebt geen idee wat een deprimerende zooi het was.

17 likes

Leuk topic. Altijd goed om eens rustig stil te staan bij dingen. Ook leuk om te kijken of je voorspellingen van vorig jaar uit zijn gekomen;

Mijn doelstellingen voor dit jaar had ik als volgt beschreven:

Mijn doelstellingen voor volgend jaar zijn minder impuls-aankopen doen op horloge gebied. Verder op zoek naar een mooie struisvogel-bandje. Tot slot wil ik komend jaar mijn horlogecollectie uitbreiden met een (vintage) chrono!

Struisvogel is binnen en zit om de BWC. :thumbsup:

De chrono is er nog niet, degene die ik wil is prijzig en de mooiste die ik tot nu toe zie, is in het bezit van een forumlid :wink:

Wel zijn er geen impulsaankopen geweest, enkel een Rolex DateJust.

Voor volgens jaar weet ik nog niet wat ik qua horloge zal gaan kopen. Denk eens kijken of een JLC Reverso mij past/staat. Daarnaast baal ik nog steeds van een Tudor Big Rose die ik niet gekocht heb :stuck_out_tongue: ā€¦ Dus als die langs komt, wellicht dat die er ook nog komt.

Maar goed, eerst dit jaar maar afronden :slight_smile:

1 like

:heart_eyes:

9 likes

Wow grote stap! Wat ga je precies doen? Servicen?

1 like

Yup - check het horlogemakers-ervaringen draadje maar. Ben nu in de garage al aan de slag. Vanavond een redelijk hopeloos waterdichtheids-geval nog maar 's te lijf gaan. Was al lek toen-ie ingeleverd werd; maar is natuurlijk mijn eer te naā€¦

4 likes

In 2017 wat minder impulsief kopen, dat zal al veel schelen!
Ik begin het jaar met de Grand Seiko en de Citizen Promaster, ik hoop dat dit vaste waardes blijven in de kleine collectie


Er is een customized Nite Alpha onderweg (rode secondewijzer) wellicht nog einde dit jaar, met mooie T100 tritium buisjes

en er komt weer een automaat bij van een andere microbrand, pre-order loopt, komt eind februari

eigenlijk zit ik dan wel aan het plafond van mijn maximaal gewenste omvang van de collectieā€¦

5 likes

Heel erg tof, hoop dat het een succes wordt!

2 likes

Die blauwe GS is zooooo mooi kwijl

2 likes

dank je, in real live is ie net wat minder fel, mooier, en in bepaald licht zels paarsig/violet, dan vind ik het op zijn mooistšŸ‘

1 like

Eerst mijn collectie grof uitdunnen.

Dan even financieel bijsparen i.v.m. opknapbeurt huis.

Daarna zou ik erg graag een Rolex Explorer I willen. Of een duiker met blauwe wijzerplaat, de Omega Seamaster ceramic of de Planet Ocean. Of een Grand Seiko met witte plaatā€¦

Youā€™ll get the point ā€¦ zucht

4 likes

Racing ā€¦ What else?

5 likes

Heb recent toch maar toegegeven dat de ā€œ3 Pieceā€ collection geen haalbare zaak is
Daar mijn ambitie voor 2017 ā€¦ Collectie bevriezen op 6

3 (Grand) Seikoā€™s & 3 Zenithā€™s
Deze Presage ā€œUrushiā€ naast de GS No Date & Diver


En deze Zenith ā€œPilotā€ naast de El Primero Tricolor & Ultra Thin

Misschien toch poging naar 4 door Diver en Ultra Thin te flipperen voor de twee nieuwe exemplaren
Ik denk dan wellicht de rust te kunnen vinden ā€¦

6 likes

Ik ben trouwens mijn belangrijkste voornemen vergeten. Veel minder te gaan flipperen :grin:

3 likes

Damn die nieuwe Magrette ziet er toch wel erg gaaf uit. Mischien had ik mijn pre-order niet moeten annuleren :sob: Nog maar eens over nadenkenā€¦

wake up :wink:

2 likes

Geen punt, de meeste noemen het al niet meer als voornemen.
Zijn we al ā€œvergetenā€ :joy:

2 likes