Horloge Hobby voornemens 2017

Nog een gevalletje valreep:

Wellicht nog in 2016 binnen, anders begin 2017

2 likes

Noel,
Ik ga in 2017 wellicht afscheid nemen van de enige duiker in de beprkte collectie
Weliswaar een dresser maar toch

1 like

Nooooooo!

1 like

Ide ā€¦ krijg de Zenith Pilot GMT niet uit mijn hoofd
Ga 'm straks passen en hoop dar 'ie tegenvalt :wink:

1 like

Koop dan die Steinhart Military :joy:

Nee even serieus. In deze prijsklasse is heel veel mooiers. Even verder speuren Arthur. :wink:

Ben benieuwd waar dit naartoe gaat :+1:t2: Succes vanmiddag !

Nee ā€¦ geen Steinhart voor mij :wink:
Hoewel ik de GTM hommage met de zilveren wijzerplaat wel mooi vind

De GS Diver in de doos doet me weinig
Aan de [pols is het een totaal ander verhaal

Dus alternatief is om de Ultra Thin te verkopen
Heeft hetzelfde uurwerk

2 likes

Op zich niet onlogisch met de Staudt ernaast :wink:

1 like

Geef eens wat ideeen Ide
Gaat overigens om occassion

1 like

Voor volgend jaar staan in elk geval Nomos, Meistersinger en Sinn op het lijstje. (De exacte modellen moet ik nog over nadenken)
Maar nog veel liever hoop ik opnieuw bijzondere, unieke en zeldzame horloges en ook zakhorloges op te kunnen pikken.
Vintage heb ik geen verstand van maar enkele mint exemplaren zou ik graag aanschaffen.
Verder hoop ik bij mā€™n verhuizing in mei mā€™n eerste twee horloges terug te vinden: Mā€™n Pontiac, gekregen toen ik 8 werd en een vroege LCD Seiko, die ik kreeg toen ik een jaar of 17 was. Weg zijn ze niet, maar ik heb nog geen idee waar ze zijn.

En ik, ik gooi het roer radicaal om, ik word gek van mijn eigen gedraai, getwijfel, en gedraal.

Het is wel pijnlijk duidelijk dat er iets moet veranderen, de grote vraag is natuurlijk hoe we dit gaan bereiken.

Mijn vrouw opperde al het idee van een stroomhalsband, zodat als ik bij de juwelier sta te kwijlen, zij op de knop kan drukken en mijn aandacht geheel afgeleid is van de horloges. Helaas flap ik er dan nog wel eens krachttermen uit en dat is niet goed voor de kinderen. Of, nog erger, als ik er allah akhbar uitgooi, is het halve centrum in paniek en wordt de juwelier ontruimd. Resumerend, geen goed idee.

Ze heeft al eens het idee geopperd om de hele bups weg te doen, en 1 horloge terug te kopen, vond ik minder, want 1 is geen.

Na lang onderhandelen aan de keukentafel, met het mes op tafel zijn we overeengekomen dat a, ik een waardeloze echtgenoot ben, maar dat wist ik natuurlijk al, ik vind het forum interessanter dan het gebrabbel van haar ongemakkenā€¦
En b, ik twee horloges mag hebben, een toolwatch, lees niet te duur, en een grail.

De deal is bijna rond, ik moet alleen nog " ja" zeggen. Heb ik 16 jaar geleden ook gedaan, en toen zat ik er aan vast, dus ik ben wat voorzichtiger met mijn uitspraken geworden.

Ik heb harde onderhandelingen moeten voeren, vooral mijn eisen, alle schoenen van haar eruit op twee paar na, en het klapstuk, toen ze dreigde met verbanning naar de bank, heb ik geantwoord, dat het een lastige keuze zou zijn tussen 3 weken op de bank en geen seks en dan wel een nieuw horloge of andersomā€¦

U zult begrijpen, lieve lezers, toen de huilbuien over waren, er vanuit haar kant een openbaring kwam en ik twee horloges mocht houden.

De eisen:
1 toolwatch, ABC, niet te groot, radiocontrolled. Wat neerkomt op de Casio Protrek 3000t. Of een robuuste duiker in de vorm van de skx007/Orca titanium welke ik beiden al heb

En de 2e, denk ik aan een omega seamaster.

24 likes

Als je met de maat kunt levenā€¦prachtig! Die Zenith UT ook lekker houden. Mooie combi. Laat @anon50762135EV maar kletsen.

1 like

Hoi Tom
Heb gisteren jouw/de SBGR099 eindelijk kunnen ophalen
Moest een halve voor een hele schakel gewisseld worden
Heb het maar aan de edelsmid overgelaten
zal strakd een plaatje schieten

1 like

Ook zoƫen. Voor mij net te groot, maar met een iets grotere pols echt prachtig! Ben benieuwd naar de plaatjes.

1 like

Heel graag een van deze: Twijfel nog ergā€¦ Suggesties?
Sinn 103 vs Sinn 104


3 likes

Beide versies in de handen gehad en de 103 is echt wel erg gaaf, maar ik heb al 2e hands exemplaren gezien waar al wel wat krassen op de pvd bezel zitten, en ook het plexi zal wel makkelijker krassen, moet je tegen kunnen als je em koopt.

De 104 heb ik besteld voor een buurvrouw van me samen met een Heuerville rally band. En ik heb het horloge 5 dagen in huis gehad voordat deze opgehaald werd en ik weet zeker dat ik ook een 104 koop in 2017.

Groeten,

Noel.

1 like

12 likes

Prachtig! 42mm?

Yip

Ik ben jaloers op jouw polsomvang :wink:
Die van mij (16,5 a 17,0) kan deze GS niet aan