Horloge onder €1000

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een horloge van maximaal €1000. Graag wil ik een ‘everyday watch’ die je ook onder bv. een pak kan dragen. Na een tijdje gekeken te hebben op het internet heb ik de ‘Longines Conquest 39mm’ gevonden en dit vond ik een mooi horloge, maar zijn er betere misschien ‘mooiere(subjectief weet ik)’ horloges in dit prijssegment?

Mijn pols is vrij dun zo’n 6’5inch of 16,5cm.

Hieronder foto’s van de Conquest die ik uit heb geprobeerd in de Bijenkorf. (Horloge zat een beetje scheef, waardoor het lijkt dat de bovenkant uitsteekt, maar dat is niet zo.)

4 likes

Daar kom ik weer:
40mm
ETA uurwerk
Safier glas
Prachtige sunburst dial
Heerlijk op staal en de ultieme bandenswapper voor de zomer.
Steek die andere 450,- lekker in je zak of je koopt er een zooi banden en een tweede horloge voor.
Staat er geloof ik zelfs ééntje in het “te koop” topic.




Edit: ik had precies hetzelfde dilemma toen ik me hier aanmeldde en wou ook een Longines duiker kopen. Geen moment spijt van gehad dat ik dat niet heb gedaan.

6 likes

Rechtsboven vind je een vergrootglas, wat je naar de zoekfunctie van dit forum brengt. Hier zijn al minstens een stuk of vijf recente topics met een vergelijkbare vraag. Ik zeg de skx als advies :smile:.

https://www.watchgecko.com/wp/wp-content/uploads/2018/02/Seiko-Sarb-033.jpg

Seiko SARB033. Ruim onder de €1000 en het is de Rolex Explorer van een lager segment, kan altijd en overal.

6 likes


Of deze phoibos reef master blue automatic.
Dan houd je zelfs 800,= euri in je zak en hij is nog mooier ook. :joy:

2 likes

Longines is super. Wel helpt een andere kleur wijzerplaat om het horloge iets chiquer te maken.

:+1:

De Sinn 556i :sunglasses:

13 likes

Seiko SPB051 of SPB077

6 likes

€525 voor een nieuw exemplaar, ik had een beetje rondgekeken op de reddit en ik zag dat dit niet waard was, wellicht tweede hands?

Ik zie dat inmiddels een aantal alternatieven wordt aangedragen, maar hebben die ook het klassieke karakter van een Longines?

:thinking:

Wat mij betreft is de keuze duidelijk. De Conquest is een schot in de roos!

De Longines is erg fraai. Vind alleen de wijzerplaat nogal paars van kleur. Doet me denken aan goedkope ‘blurple’ blauwe Chinese horloges. Is dat enkel de foto of ook in het echt? Dan zou ik eerder voor zwart gaan bijvoorbeeld.

Gezien je polsomtrek zou ik wel een horloge gaan passen met 36-38mm diameter. Vind de Longines nog redelijk groot ogen, al vertekent zo’n foto altijd wel een beetje. Moet het op staal? Suggestie van een horloge met 36mm kast is de Archimede Klassik 36. Ook op een stalen band te koop maar niet een met dichte lugs.

1_1

Longines is super. Wel helpt een andere kleur wijzerplaat om het horloge iets chiquer te maken.

Welke kleur raad jij aan? Persoonlijk vind ik de ingelegde indexes mooier op de blauwe/grijze/witte plaat dan op de zwarte.

De Longines is erg fraai. Vind alleen de wijzerplaat nogal paars van kleur. Doet me denken aan goedkope ‘blurple’ blauwe Chinese horloges. Is dat enkel de foto of ook in het echt? Dan zou ik eerder voor zwart gaan bijvoorbeeld.

Kwam door de foto & binnenlicht van de winkel.

Deze foto komt van het internet:

2 likes

Zijn er winkels in NL waar je dit horloge kan om kan proberen?

In Nederland niet dacht ik. Dan moet je op zoek naar een Duitse juwelier of naar Sinn zelf in Frankfurt :+1:t2:

Ik weet niet of je 100 euro boven budget erg vind.

Maar dit is zeker een goede keus. Erg veelzijdig als dagelijks horloge omdat erg veel straps en metalen banden er goed op staan.

Ik heb zelf een witte 104.

Groeten,

Noel.

1 like

41mm is iets te groot voor mij denk ik :frowning:

1 like

Draagt vrij klein voor een 41mm hoor. Eerder als een kleine 40mm, lug to lug afstand is ook vrij kort.

De bezel steekt net ietsje uit, daarom 41mm.

Groeten,

Noel.

1 like

:+1:

1 like

Heb je al vaker horloges gedragen of wordt dit je eerste? Ik zou anders eerst een poosje hier rondkijken wat er allemaal te halen valt. Vaak verandert je smaak in het begin erg vaak omdat je niet weet wat er allemaal op de markt is en die 1000,- kun je maar 1x uitgeven. Ben je het horloge na een maand zat moet je rekenen op 30 - 40% afschrijving.
Als je het “incoming” en “wat dragen we vandaag” topic een weekje in de gaten houdt dan zul je verbaast zijn wat er allemaal op de markt is en voor wat voor bedragen.

2 likes