Horloge(s) van generatie op generatie

Hallo allemaal,

Post hier je horloge(s) die je hebt geërfd of hebt gekregen van je ouders of grootouders.Met andere woorden horloge(s) die van generatie op generatie zijn gegaan in jouw familie.
Oftewel: ‘The watch you do not actually own but preserve for the next generation’

Ik trap af met de Eterna Sonic Electronic ESA9162 die mijn vader van mijn overleden opa heeft geërfd en aan mij heeft doorgegeven. En als tweede de Omega Seamaster 600 136.011/136.012 die ik vandaag van mijn opa heb gekregen.

MvG Ralph

Eterna Sonic Electronic ESA9162:

Omega Seamaster 600 136.011/136.012:

14 likes

Ik heb deze Pulsar geërfd van mijn opa. Deze draag ik alleen op speciale gelegenheden. :slightly_smiling_face:

4 likes

Deze heeft mijn vader van mijn opa geërfd en vervolgens (veel later) aan mij gegeven:

7 likes

Ook schitterend!

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/van-opa-op-vader-op-zoon/174886

1 like

Deze Certina van mijn opa georven. Hij gaat hierna naar mijn zoontje. Heb deze 2 weken geleden gekregen en wil m binnenkort laten opknappen en servicen.

Sorry voor de beroerde foto

6 likes

Als kind heb ik de Pontiac van mijn vader gekregen. Helaas besefte ik toen de waarde nog niet, en ben ik hem kwijtgeraakt :frowning:

3 likes

Deze is van mijn opa geweest, ik heb hem nooit gekend maar het horloge lag in de lade van mijn vader niks te doen. (samen met nog een prisma) het is een automaat dus ik bewoog hem meerdere keren en hij liep weer als een zonnetje. Ik draag 'm regelmatig omdat ik nu een lichte voorkeur heb voor vintage horloges heb en dit de enige is die ik heb. (dit veranderd overigens ook om de zoveel tijd)

4 likes

Mijn broer heeft nog een Junghans liggen van m’n grootvader van vader’s kant. Ik heb 'm meerdere malen aangeboden om die te laten servicen en opknappen, maar hij vindt het zondegeld omdat ie 'm niet draagt. Deze Junghans ligt in een vitrinekast, en m’n handen jeuken altijd als ik 'm zie.

De Aristocrat die ik van hem kreeg bij m’n vorige verjaardag was van m’n grootvader van moeder’s kant. Mijn broer identificeert zich meer met vader, ik met moeder’s familie, dus dat komt eigenlijk heel goed uit.

Deze foto is hier al regelmatig voorbij gekomen, maar hierbij een crosspost om het verhaal compleet te maken:

3 likes

Het Pierce zakhorloge van mijn vader.

3 likes

Van opa van moeders kant heb ik deze Zheut met obscuur penanker uurwerkje. Het liep niet, maar ik heb het kunnen repareren met wat onderdelen van een ander uurwerkje.

En van opa van vaders kant heb ik zijn oude Timex gekregen. Ook een penankertje. Dus bij ons geen Omega’s of andere kwaliteits horloges.

4 likes

Kom maar door met die Pateks!

Toen mijn vader 18 was zag hij bij een juwelier een grote glazen pot vol water in de etalage staan. Met daarin een polshorloge. Om te bewijzen dat hij waterdicht was. Dat was in 1948 een nieuwigheid en mijn vader moest dat horloge hebben! En hij wou per se het exemplaar uit de etalage. De Timecraft links.
Jaren gedragen, eerst op fixoflex en later op perlon.
Ik heb zelf ooit de wijzers gerelumed. Met gewone verf.

Later had hij nog een Roamer rotodate die verloren is gegaan.
Daarna de Prisma midden op de foto.
De gouden certina kreeg hij na 40 jaar dienstverband. Zit nog op perlon vol met zijn DNA. :grinning:
En hij had nog een Seiko die mijn zus nu dageliks altijd draagt. Op een Ko band natuurlijk.

Heb ze jaren niet in handen gehad maar voor dit topic even opgezocht. De Timecraft en Prisma begonnen direct te lopen.

4 likes

Dit handwindertje droeg mijn vader tot ik ongeveer 10 jaar oud was, toen belandde het horloge in een rommellaadje tot ik het vorig jaar van m’n vader mocht meenemen. Nu staat het te glimmen in m’n vitrine en draag ik het een enkele keer.

2 likes

Mijn opa had een 25 jarig jubileum horloge van zijn werkgever, geen idee wat dat precies voor ding was. In elk geval goudkleurig. Maar of het een echt merkhorloge was, geen idee.

Die is bij zijn overlijden naar mijn oudste neef gegaan, die hem in no-time had verpatst.

Mijn vader heeft een klatser van de Aldi. Dus komt uiteindelijk allemaal goed.
:roll_eyes:

2 likes

Eterna Sonic Electronic ESA9162 en Omega Seamaster 600 136.011 van mijn beide opa’s geweest.

1 like