Van opa op vader op zoon

Zoonlief van 17 is met zijn vriendinnetje uit. Wilde graag een horloge van me om. Heb hem vanavond de Longines Conquest meegegeven die van weer van mijn vader is geweest. Toch een mooi momentje.

Benieuwd of er nog meer van opa op kleinzoon- of -dochter ervaringen zijn.

55 likes

Zeker een mooi momentje, dat hij hem met trots mag dragen :+1:

1 like

Mooi moment inderdaad

Maarre…

Mijn vader had mij, toen ik 17 was, op zeker een Gshock meegegeven als ik met een meisje weg zou gaan :rofl:

19 likes

InderdaadāŒšļøšŸ‘Œ

Juist. Met dit horloge om moet hij zich wel rustig houden :joy:

3 likes

Prachtig horloge. Ik zeer goede staat! Mocht ik ook een zoon krijgen, dan zal een 36mm datejust op hem wachten. Heb het horloge al jaren en ga het nooit weg doen. Komt uit geboortejaar.

1 like

Toen mijn grootvader overleed kreeg mijn vader van mijn oma een horloge van hem van vroeger dat het al enige tijd niet meer deed. Aangezien mijn vader niets met horloges heeft en het toch niet ging dragen heeft hij het aan mij gegeven en de opknap/revisie kosten betaald. Deze Eterna Sonic Electronic ESA9162 met stemvork uurwerk heeft een bijzonder plekje in mijn horlogedoos en zal deze dan ook nooit verlaten…

Tot slot nog eentje om de pols.

17 likes

Kado van mijn opa aan mijn vader. Ik heb hem al gekregen. Dit is waarschijnlijkst het goedkoopste horloge uit mijn collectie maar hij is onbetaalbaar.

10 likes

Leuke anekdote

1 like

Je mag mij adopteren! Denk dat de Rolex me best zal staan.

5 likes

Haha. Denk dat er voldoende potentiƫle stiefzonen op dit forum rondzwerven!

Toen ik 12 was kreeg ik de Pontiac van mijn vader. Op m’n 57e gaf ik ā€˜m door aan m’n zoon van 29!

Alleen dat fixoflexbandje gewisseld met een nato!

7 likes

Ik heb deze via mijn vader van mijn opa. ā€œHet gouden horloge van opaā€.
@Inca heeft deze helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt en opnieuw afgeregeld.

7 likes

Zo’n zes decennia geleden nieuw door mijn opa aangeschaft, paar jaar geleden via mijn vader bij mij terechtgekomen.

Paar weken geleden is de toekomst van dit erfstuk zekergesteld…

:couple: + :baby: --> :family_man_woman_boy:

19 likes

Van harte! :baby_bottle::tada:

1 like

Thanks! :smile:

Nu nog zorgen dat, behalve het erfstuk, ook het virus doorgegeven wordt… :crazy_face:

En natuurlijk zelf nog wat erfstukken introduceren, naast het reeds aanwezige lage- en middenklasse-spul.
Grand Seikootje staat hoog op de verlanglijst, maar in hoeverre dat voorlopig budgettair verantwoord is, laten we even in het midden… :scream:

2 likes

Voorlopig investeren in luiers en billendoekjes :joy:

1 like

lol, ook dat wordt doorgegeven van vader op zoon/dochter…

Horloge van andere opa gekregen. Omega Seamaster 600 136.011

3 likes