Horloge verzekeren ? Zoja waar?

Beste , ik ben nieuw hier en heb het forum al beetje afgelopen maar kan zijn dat hier reeds een topic van bestond? Mijn vraag is verzekeren jullie jullie horloge of niet? Zoja waar kan ik dit doen.

Heb zelf de volgende gevonden, iemand ervaringen mee?
https://www.horlogeverzekering.be/
Alvast bedankt
Christophe

volgens de eerste berekening betaal ik daar 220€ voor mijn Rolex sub date van 9900€

1 like

Goedemorgen, kijk hier maar eens.

3 likes

Ik ken de horlogemaker, heeft voor mij al vintage Rolex onderhoud gegeven en zeer tevreden over.
Ik weet het wel zo niet met verzekeringen, ben er in ieder geval zelf niet voor. Voor diefstal kan ik er nog inkomen maar schade door ongeval of zo weet ik niet of ze je Rolex zomaar zullen opsturen naar Rolex.
Volgens mij zal Roberto hem herstellen, en bij een moderne Rolex lijkt me dit niet optimaal.
Bij vintage misschien weer wel, in ieder geval heeft hij wel de skills en geraakt hij aan originele onderdelen.

2 likes

Bedankt voor de links @Henk. Heb de verschillende fora gelezen. Meningen zijn hierover verdeeld blijkbaar. Sommige zeggen kluis nemen, dit hangt er natuurlijk vanaf hoeveel horloges je hebt. Nederland-Belgie ook ruim verschil blijkbaar. Dan onderlinge verzekeringen, bij sommige valt het onder juwelen , bij andere apart verzekeren. Dan bij sommige maar tot 2500€.

Bij de verzekeringen maken ze er ook een zootje van qua transparantie :joy:

Deze topic mag gewoon dicht / weg / gesloten worden
Had niet de bedoeling hier nog extra topic over te beginnen / Vond de vorige gewoon niet terug

1 like

Geen probleem. Succes verder.

1 like

@jur

2 likes