Horloge voor de vrouw

Tankje doen. Mijn vrouw krijgt er 1 van me als ze haar post-academische opleiding af heeft.

Maar die heb ik wel gecheckt met dr.

2 likes

Klopt, Nomos is retecool voor hem en haar. En vaak allebei tegelijk. Anders is trouwens Stowa ook nog wel een leuke kandidaat. Tikje te groot met 35,5mm, maar ik zou zelf deze graag voor m’n vrouw kopen. Om hem zelf te dragen uiteraard, want zij doet niks met mechanisch:

Kiek 'm goan dan, met een roze/zalm/rosé sunburst wijzerplaat, KS complicatie, no-date en romeinse cijfers… Pffff.

1 like

Mijn vrouw had ook DW. Heb haar een (quartz) Tissot gegeven. Herkenbare bauhaus stijl maar kwaliteit en historie.

1 like

Cartier Tank!
Klassieke elegantie. En mocht dat niet genoeg zijn, vertel haar dan dat Maxima er ook een draagt. Verkocht!
Geen gedoe met op tijd zetten, gewoon lekker quartz.
Veel makkelijker, grab&go zouden we hier op het forum zeggen…
Heb mijn lief er ook een kado gedaan, viel erg in de smaak!

2 likes

Longines en Frederique Constant maken geloof ik een hoop horloges die aan je eisen voldoen!

1 like

Zoals boven gezegd wordt, iets dat zíj mooi vindt!!!
Wil ze iets speciaals, 30mm, van eigen bodem…

1 like

Tips hier lijken me ook heel handig om met suggesties te komen.

Persoonlijk zou ik haar bij het proces betrekken. Want wat jij/wij leuk/mooi denken te vinden, hoeft helemaal niet haar ding te zijn.

En als je haar een bepaalde richting op wilt krijgen, bedenk dat hoe je haar het beste kunt ‘verleiden’ tot een keuze. Wat de dingen zijn die haar het horloge zouden doen waarderen.

Zet een dikke brombak voor een man, vertel em hoeveel PK erin zit en laat de motor 2x brommen en hij is om. Doe dat bij menig vrouw en ze haalt haar neus op.

Vertel over dezelfde bak dat ie de hoogste sterren aan veiligheid heeft, hoe zuinig ie wel niet is, hoe ontzettend veel boodschappen er in de achterbak kunnen, welke celebrity er ook in rijdt, en ze voelt zich er als een koniningin in.

3 likes

Te lang.

En ondanks mijn helaas beperkte know-how qua vrouwen - ze willen geen van allen een mechanisch horloge. Dat weet ik dan weer uit mijn horloge-retail tijd. Kwarts zal het moeten worden, tenzij ze een aantoonbare en uitgesproken horloge-tic heeft.

2 likes

Dude. WTF. Dat is inderdaad erg speciaal. Pfff. Hoe dik is dat ding wel niet? En waarom zien die markeringen er uit alsof ze met een sleutel in de wijzerplaat gekrast zijn?

Ik weet dat smaken verschillen, maar de mijne zou 'm naar m’n hoofd keilen.

4 likes

Als je het echt speciaal wilt maken: een horloge set. You & her.
Al dan niet voor de speciale gelegenheden.

In dat laatste geval zou ik voor handopwinders gaan. Maar dat is persoonlijk.

1 like

Wat dacht je van een mooie Oris. Mijn vrouw heeft er verschillende en is er dol mee; ik ook trouwens.

https://www.oris.ch/en/watch/oris-artelier-date-diamonds/01-561-7724-4951-07-8-17-79 :ok_hand:

1 like

Wellicht dit…? ; Leuke online aanbieding gezien ergens? Meld het hier *Part II*

2 likes

Dit is wellicht de beste optie tot nu toe :point_up_2:t3:. Ze draagt normaal een DW, dus dit is al een upgrade voor haar. Daarnaast ‘bespaar’ je €1875 waarmee je genoeg andere leuke dingen kunt doen/kopen. :man_shrugging:t2:

2 likes

Dankjewel voor de tips! Die ga ik zeker meenemen in het verhaal :slight_smile:

Dat is inderdaad een hele goede optie!:slightly_smiling_face:

1 like

Ik wou rondom kerst een mooie Tissot voor mijn vrouw kopen bij een lokale juwelier. Ze droeg geen horloges en kon haar toch overtuigen om er een te passen en wellicht te kopen. Voordat ze de Tissot had gepast zag ze een horloge van het merk ‘Cluse’. Gepast en gekocht… De Cluse was iets van 6 tientjes maar het ging haar meer om het uiterlijk etc. Misschien beter om de keus bij haar te laten? Zoek een juwelier of plek waar ze veel verschillende horloges hebben. Outlet in Roermond bv. Dan kan ze zelf lekker passen en kiezen. :+1:t3:

2 likes

Weet de smaak niet, maar voor iets higher ends is misschien credor ook leuk.
28mm

32mm

1 like

of iets klassiekers: eterna quartz (vind namelijk de opmerkingen hierboven over vrouwen en mechanisch wel kloppen over het algemeen…)

2 likes

Haar bij het gebeuren te betrekken is misschien ook handig om te weten of ze uberhaupt wel een gebruikt horloge wilt.

2 likes

Deze twee heeft mijn vrouw ook de Pequignet draagt zij al 20 jaar met alles. Zwemmen op strand douchen. Werk enz. Is nog altijd mooi en is heel sterk goede kwaliteit! De Tank draagt zij af en toe is niet waterdicht! Maar blijft mooi !
410-18187

1 like