Horloge voor een 68-jarige meid mét luis om dood te drukken.

Ik heb echt nul verstand van smartwatches. Lijkt mij dat Apple natuurlijk weer 3 x zo duur is voor dingen die je toch niet gebruikt, zeker als dame van 68 die het rustig aan doet. Voor de rest, echt geen benul.

1 like

Ik ook niet, maar zit me er eens in te verdiepen.
Toch wel bijzonder wat zo’n ding allemaal kan.
Het stimuleert ook om meer te bewegen, wat haar ook zou kunnen helpen…
Ik vraag me wel af of het eenvoudig te bedienen is.
Ze heeft ooit een iPhone (ook op mijn aanraden :blush:) gehad maar daar kon ze niet aan wennen. Ze heeft wel een iPad, dat gaat redelijk goed.

Het belangrijkste is dat je niet mee kunt Whatsappen met zo’n smartwatch, ik krijg nu al berichten die bestaan uit een volstrekt willekeurige serie letters en leestekens aangevuld met (bijvoorbeeld) babyfoto’s die een vriendin haar ooit heeft toegestuurd…

1 like

Zonder iPhone kun je de applewatch niet gebruiken. Je moet een iPhone hebben om te koppelen.

1 like

Niet helemaal waar.

1 like

Ik vind een smartwatch een goed idee, en de meeste ouderen (de mijne-zaliger althans) kunnen (konden) goed met een Ipad overweg.

1 like

En die Apple Watch dagelijks opladen?

Zal snel in de lade van de kast verdwijnen dunkt me.

3 likes

Is wel een dingetje ja maar ik denk dat de dame in kwestie hem 's nachts niet omheeft dus als je zo’n draadloze oplader op het nachtkastje legt komt dat ook wel goed.

En die iPad moet ook dagelijks worden opgeladen denk ik. Die oude mensjes zijn de hele dag Mahjong aan het spelen! Of is dat alleen mijn moeder?

2 likes

Dat zal inderdaad een dingetje zijn/worden.
Haar iPad en telefoon zijn nu ook meestal leeg…

Volgens mij heb je nog steeds een iPhone nodig voor de eerste keer dat je een watch gaat configureren. Kan het mis hebben. Ja oké de watch werkt ook zonder iPhone. Maar initiële koppeling en de meeste zaken heb je toch echt een gekoppelde iPhone nodig. Kan het ook mis hebben…

1 like

Dat denk ik ook.
Nu heb ik zelf een iPhone, dus een keer koppelen zal wel lukken. Maar ideaal lijkt me dat niet.
Of zou dat ook via haar iPad (Air2) kunnen?

Een ‘stand alone- smartwatch’ zal -als dat bestaat- handiger zijn. Of eentje die met Android werkt, ze heeft een Samsung telefoon.

1 like

Nou ja, die heb je genoeg natuurlijk. Ik heb nu ff gekeken, maar dat is ook niet normaal wat ze hebben :open_mouth: (nooit in verdiept, vandaar) :


image

Dit zijn toevallig allemaal Huawei. En allemaal smartwatches :thinking:
Niet echt wat voor je moeder uiteraard, maar wat een keuze tegenwoordig.
En zoiets kan natuurlijk misschien dan weer wel :


Dag, datum, staal, duidelijk afleesbaar. Maar je moet er wel van houden :rofl:

1 like

Dank je!

1 like

Toevallig kreeg ik n black Friday email van ze. Had destijds meegedaan aan hun kickstarter.

1 like

en dan een mesh band erop. Staat prachtig.

Er is vast wel een black friday deal te vinden voor een Apple watch 4.

1 like

1 like

Lijkt me moeilijker afleesbaar, metaal kleurige wijzers op n lichte wijzerplaat. Zou juist zoveel mogelijk contrast zoeken.
Deden ze in het leger ook voor de tijd v lume.

1 like