Horloge voor mijn vriendin

Deze valt tot nu toe erg in de smaak. Tof ding!

Misschien beetje rondstruinen op de website van monsterwatches (als je dat niet al gedaan hebt) ? Niet om daar dan ook te bestellen, maar om ideeën op te doen…

1 like

Ja, ik had deze al eens eerder gezien voor mijn eigen liefje. Parelmoer is meestal heel erg geliefd bij vrouwen. Verder is het ook een degelijk ding. :slight_smile:
Het enige waar vrouwen misschien niks mee hebben is zo’n blauw bandje. De mijne zou die met liefde inruilen voor een bandje in crème kleur, wat natuurlijk ook weer goed past bij zo’n wijzerplaat. Daar is natuurlijk niks mis mee.

Die van mij vindt idd de lichtere wijzerplaat vaak mooier, maar qua bezel, band en wijzers mag er best wat kleur in zitten. Lekker zomers en kleurrijk is prima dus:slight_smile:

Ik ben zelf ook zoek naar een klokje voor m’n vrouw, iemand toevallig ervaring met het volgende klokje/ uurwerk?

Tissot powermatic 80 lady

Bron; tissot officiële website

2 likes

Prima Zwitsers uurwerk. Wat in de basis 1 of andere ETA uurwerk gebruikt die Tissot heeft aangepast.

Mijn vader heeft een horloge met dit uurwerk als ik mij niet vergis. Meen dat net als Swatch in sommige varianten er gebruikt worden gemaakt van plastic onderdelen. Natuurlijk niks mis mee. Net als bij Swatch, is het gewoon degelijk en goed voor jaren plezier.

1 like

Speedy kan prima op een dames pols. En dit zijn kleine polsen.

5 likes

Er zijn heel veel dingen gezegd in dit topic waar ik niet op ga reageren. Dat is niets persoonlijks, ik denk alleen dat de humor niet gewaardeerd gaat worden in geschreven vorm. :slight_smile: Hoe dan ook, het was bijzonder leuk, dit topic. Ik ga er even een nachtje over slapen. Toedels. :kissing:

1 like

Dat is “sexyness”? Het is maar net wat je er van vindt, klasse, stijlvol of smaakvol is het in ieder geval niet.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change, als vrouw vind ik die blauwe Citizen wel mooi en een Longines hydroconquest 36mm kan me ook wel bekoren, persoonlijk vind ik alles boven de 36mm nogal groot voor een dame alhoewel een dresswatch van 38mm nog kan, maar op staal echt niet.

Mijn duit in het zakje: 39mm, Automaat, klein beetje boven budget maar vind het wel een zeer geschikte plaat voor een vrouw. Moet ze wel van iets aparts houden. Zolang Steinhart an sich je niet tegenstaat is dit ook een optie lijkt mij.

2 likes

Voldoet deze überhaupt aan een van zijn eisen? :joy:

Seiko Automatic Diver’s 200M SKX013
een echt stoere duiker en maar 38mm

Dank je wel. Ik ben blij dat ik niet gek ben, dus enige bevestiging van een daadwerkelijke vrouw anders dan mijn partner wordt hogelijk gewaardeerd.

Dat is stoer, maar waarschijnlijk niet op de manier die TS bedoelde. :slight_smile:

Zou ik absoluut niet doen. Ik heb het geprobeerd met een 36mm Seiko automaat. Voor dames, nota bene. Mijn vrouw vindt het verschrikkelijk irritant dat de hoogte van het horloge er voor zorgt dat ie schuift op de pols. Als, dan op staal om het gewicht rond de pols te verdelen, maar dan moet ze van staal houden.

Ik blijf er bij: 32-36mm is de goldilocks-zone voor dames. En dat ze dan het liefste quartz hebben, want grab and go zonder gezeik. En dat hij dan maar plat moge zijn, want netjes dicht op de pols passen zonder glijden.

Dat is mijn ervaring met dames die zelf geen horlogehobbyisten zijn.

Wat @Kaat al zei, de Conquest, is bijzonder tof. Wel 150-200 Ekkies boven het budget, maar boven het budget vindt je veel leukere dingen, @Klokjebruier.

De Longines Conquest l3.377.4.96.6 in blauw bijvoorbeeld. 300m WR (!), gebouwd als een tank, 34mm groot, ETA quartz er in en gaan met die banaan:

Hamilton’s Jazzmaster Lady is er ook in coole kleuren.




Dan zit je niet eens zo erg boven budget. OK, het is geen duiker met 200m WR, maar ik vind het een mooie sportieve dresser.

Vindt je dat allemaal te saai?

Pak dan de bi-color TISSOT PR 100 chrono met parelmoeren plaat:

100m WR, quartz, 38mm groot, ik zou 'm zelf goddomme dragen.

De rest blijft maar spammen met herenhorloges. Man man man man man. Als jullie nou eens naar de website van een horlogeboer toe gingen, en je drukte eens op het knopje “Ladies watches”, “Women’s watches”, “Women’s” of “Dames”, dan ging er een wereld voor je open, AANGEZIEN JE VOOR DAMES BEZIG BENT.

Man man man man man. Dat je je niet in je publiek kunt verplaatsen is één ding, maar dat je het überhaupt niet probeert is toch een beetje droevig.

giphy

4 likes

43AE2657-1E87-4BEC-8F11-B0464C31B922d385acc7b99f66e5191e9f740289a8852ab88723_1_666x500

Je doet het expres. Goeie morgen.

Dan probeer ik het nog een keer met een dameshorloge. STGF335. Als GS limited uitgebracht samen met een GS cocktail voor heren. De mooiste implementatie van diamanten die ik ooit heb gezien op een horloge.

Het horloge rechts dus.

Dat. FWIW, in het kader van gender benden zou ik dit zelf ook dragen. Wat een ding.

Tikje boven budget, maar dat vind ik nou een stoer dameshorloge. Goed opletten, @taconew. Deze horloges spot je niet op die lauwe-wijn-blondines die je aansleepte.

3 likes

Nu ga ik de pols maat van mijn vriendin hier niet eens noemen voordat zij aangemerkt wordt met anorexia. Of ik beschuldigd wordt van hele andere dingen :upside_down_face:
Maar dit zijn maten die zij in ieder geval echt niet zou passen, nog niet eens misschien :joy:

3 likes

Een 33mm Tissot powermatic lady wel, misschien?

1 like

Was toen “hip”.
Horloge is ook zelden gedragen dat zegt misschien wel genoeg over het formaat :wink:

Bedankt iedereen! Wat tot nu toe in de smaak valt is iets boven budget, maar misschien maar een iets groter cadeau van maken dan :stuck_out_tongue: Het heeft in ieder geval een leuke discussie teweeg gebracht!

1 like