Horloge wel of niet verzekeren?

Loop al een tijdje rond om een kostbaarheden buitenshuisverzekering af te sluiten voor mijn horloge. Ik weet dat als er in huis ingebroken wordt dit gedekt wordt door de inboedelverzekering en op vakantie heb ik een (doorlopende) reisverzekering maar toch. Horloge kost toch zo’n 3,5K en mocht ik deze verliezen… dan ben ik er goed ziek van. Wat is jullie ervaring? doen of niet.

Ligt eraan…als je nieuw gekocht en factuur hebt zal ik het doen voor die paar euro p/m.
Heb je geen factuur…dan moet je laten taxeren en als je met enige regelmaat flipt is dit niet te doen.

Ik verzeker alleen risico’s die ik zelf niet kan dragen of die verplicht zijn. Daar valt een horloge niet onder :wink:

9 likes

Ik sluit me persoonlijk aan bij Belsat. Ik ken echter ook een verzekeringsagent die zegt geen verzekeringen te verkopen, maar comfort. Als je je er dus comfortabel bij voelt om het horloge te verzekeren, moet je dat zeker doen.

De inboedelverzekeringen dekken meestal tot maximaal 5000 Euro voor sieraden.
En dan nog zullen ze minder betalen dan de waarde tenzij je taxaties hebt.

Mijn mening: wanneer de collectie flink meer waard is dan 5000 Euro dan is extra verzekeren zeker de moeite waard.

1 like

Die vraag komt regelmatig terug op het forum.

De consensus lijkt dat je een verzekering kunt overwegen als je het gevoel van veiligheid vindt opwegen tegen de maandelijkse kosten. Een goede safe/alarmsysteem of een kluisje bij de bank is een alternatief voor je verzameling thuis. Buitenshuis is er geen alternatief voor verzekeren.

Wel even goed de voorwaarden doorlezen en als je regelmatig flipt, of als je tweedehands koopt, wordt het nogal lastig qua taxaties.

Mijn insteek: If you’re gonna run with the big dogs, you can’t pee like a puppy. Horloges zijn voor mij een luxeartikel dus per definitie iets wat je kunt missen en waarvan je de kosten kunt dragen in geval van beschadiging of verlies.

3 likes

Daarnaast is de dekking v n reisverzekering ook beperkt is. Bij mij slechts n paar honderd euro. Moeder daarom gaat er op vakantie praktisch altijd n casio mee.

Ik heb een inboedel/woonverzekering bij de ING met verzekering van sieraden tot 15000 euro. En voor zover ik weet valt een overval op straat met geweld gewoon onder de dekking. Overvallen zonder geweld volgens mij niet. Mocht ik zonder geweld overvallen worden (een pistool op me gericht of zo) dan loop ik daarna wel heel hard tegen een deur aan met m’n hoofd of zo.

Allen dank voor de reactie👍🏻

1 like

Handig zo een bekenning vooraf. Big Brother is watching :wink:

En ook wel handig zo een verzekering. Mag ik vragen wat dat kost en of iedereen die kan nemen (of is het bijvoorbeeld alleen icm een hypotheek bij de ING ofzo)? Mag ook per PB.

Hoe doen jullie dat op vakantie dan? Mijn reisverzekering van ing dekt 250 Euro van horloges. Maar die van mij kost wel even wat meer. En om nou een horloge met gmt functie thuis te laten op vakantie…?

Bij mij gaat er steevast n casio mee. Kost vaak wat meer dan m’n dekking, maar n gshock kan weel wat hebben en ze munten t vaak niet op casio.

Maar ben ook benieuwd hoe anderen t doen.

Ik heb hier niet bij nagedacht en heb inderdaad gewoon mijn Tudor meegenomen naar Italië. Zie nu pas dat er 175,00 - 1.200 EUR gedekt is… oeps…

Had ik ook altijd mee gehad, maar ik heb nu een GMT klok gekocht…

Vorige keer had je ook een vergelijkbare reactie toen ik vertelde dat ik een horloge in een pak cornflakes stopte :smile: Dit zijn slechts voorbeelden natuurlijk.

Ik heb een inboedel/kostbaarheden/aansprakelijkheids verzekering bij de ING afgesloten, iedereen kan dat afsluiten. Ik betaal rond de 30 euro per maand meen ik.

Hangt er imho ook af vd bestemming af. Als t er relatief onveilig kan zijn, dan laat ik m liever bij de bank liggen.

Zou het naar n relatief veilig land/stad/plaats zijn, dan misschien wel. Of voor n hele lange rondreis misschien n wat goedkopere gmt.

Nee joh, dat was vast marnix.moed. Dit is marnixmoed :wink:

Bij ING hebben ze alleen een kostbaarhedenverzekering a 130 Euro per jaar met buitenlanddekking. Aanvullend verzekeren binnen de reisverzekering kan niet. Maar ik vind het ook weer onzinnig om 130 Euro kwijt te zijn om een horloge mee te nemen op vakantie. Wordt dus onverzekerd, of toch maar de casio mee.

Ik vind het wel stom om een Exp 2 met GMT te kopen en hem dan niet mee te nemen naar het buitenland. :frowning:

Reden van mij om 2 relatief goedkope GMT’s te hebben. Hoewel de Explorer 2 me wel de gaafste dure gmt zou zijn. Helemaal de vintage die Kevin costner omhad in 3 days to kill.

Toch is er uiteindelijk telkens n casio mee op reis geweest.
Ook n beetje stom heh :blush:

Vraag me wel af of je niet een te duur horloge hebt voor je doen als je er eigenlijk liever niet onverzekerd mee op reis wil?

1 like