Horloge wordt 's avonds moe

Hij is wel tof genoeg om te laten maken vind ik…

Juist. En dan het liefst ‘om niet’. Want het mag weinig kosten hè. :yum:

Wat ben je weer lastig. Ik heb het hierboven Chlorophyl al uitgelegd.

1 like

Nou, verschoon me dan maar voor de tweede keer vandaag. Ik heb niet het hele topic doorgelezen.

1 like

Het ging mij niet om het ‘om niet’ maar er is altijd wel iemand die vindt dat dit soort horloges een Xde leven verdienen bij iemand die dat kan waarderen. Met mijn oude Kever ga ik ook altijd naar iemand die het mooi vindt dat mensen dat soort oude barrels op de weg houden. Zijn tarieven zijn dan ook eerlijk en ik betaal hem graag.

Dat was eigenlijk de insteek.

2 likes

Hmmm …ik betwijfel het.

3 likes
4 likes

Dit soort uitspraken is natuurlijk ook voer voor discussie :sunglasses:

2 likes

Fak ja, ik bedoel natuurlijk ‘netjes’! :grimacing:

2 likes

Als je het een leuk horloge vindt, waarom niet laten servicen? Een service zal een vintage altijd goed doen en kan je hem weer jaren gewoon dragen. En factureer je als jurist niet meer dan 100 euro per uur? Uurtje werken :innocent:

1 like

Hij is geen vintage gewend…
Ik heb geregeld dat de servicekosten de aanschaf overstijgen, maar het eindresultaat is bijna altijd zeer bevredigend.

2 likes

Ik denk dat bij deze dat niet eens het geval zal zijn.

2 likes

Het is een mooi horloge.

2 likes

Klopt. Maar als 't uurwerk uit elkaar moet zal je toch moeten gaan betalen. Horlogemakers moeten ook eten.

De mechanische horloges die je vandaag koopt zijn vroeg of laat ook aan de beurt…

1 like

Ik ben rijksambtenaar, ik factureer niet.

Ik denk dat ik mijn vintage verzameling beperk tot mijn vaders Constellation, die Seiko Jumbo die ik van jou heb gekocht en de Ricoh. De laatste loopt dusdanig veel voor dat die ook een keer een service nodig heeft denk ik.

Jawel, als dit mijn enige vintage was dan liet ik hem servicen.

Ik heb inmiddels geïnformeerd. Reparatie zal naar schatting de helft van de waarde kosten. Ik ga er over nadenken met alle overwegingen die ik hierboven schreef in mijn hoofd.

2 likes

Dit lijkt mij toch niet mogelijk? De urenwijzer en minutenwijzer zitten middels het wisselrad met elkaar verbonden, dus die draaien beide wel of beide niet, tenzij het wisselrad wat tanden mist. :thinking:

Denk overigens ook dat de minuutpijp slipt, zal een kneepje nodig hebben.

1 like

Succes met je besluit - en uiteindelijk voor velen een al te bekende overweging die ik zelf altijd omzet naar een yes als een ander project of aanschaf juist weer meevalt…:dash:

PS is toch ook geen dertien in een dozijn Seiko modelletje :grin:

1 like