Horlogeforum tot nu toe

Voortzetting van de discussie Vintage Citizen:

In Oktober 2013 was mijn eerste bericht op dit forum een bericht over een vintage Citizen horloge. Nu een paar jaar later is er toch wel het een en ander veranderd. Dit had als oorzaak het aanmelden op dit forum :stuck_out_tongue: .

Op dit moment bestaat de collectie uit:

  • een Esprit quartz horloge (verjaardagscadeau geweest);
  • een Christopher Ward C9 Automatic (mezelf cadeau gedaan als afstudeercadeau);
  • een Gruen Soviet CCCP (eerste aankoop op dit forum);
  • een CWC G10 (horloge uit geboortejaar);
  • een Citizen NY2300-09LB (automaat, vakantiehorloge Mexico);
  • een G-Shock GW-M5610-BC-1ER (het klus- /verhuishorloge);
  • en de vintage Butex (impulsaankoop).

Zoals je kunt zien zijn de zakhorloges vertrokken. Tussentijds enkele andere horloges gehad, maar zeer snel weer weggedaan. Eigenlijk waren het allemaal horloges met lichte wijzerplaat :neutral_face: .

Hierbij een groepsfotootje:

Zoals je op de foto kunt zien, ligt de vintage Citizen er ook tussen. Het verhaal heb ik reeds een keer eerder op dit forum beschreven. Het betreft een horloge die mijn vader vroeger een keer op de camping had gevonden. Het horloge is toen netjes ingeleverd bij de balie. Echter na afloop van de vakantie heeft niemand het horloge opgehaald en zodoende is het horloge in het bezit gekomen van mijn vader.

Toen mijn interesse voor horloges gegroeid was, zag het horloge er als volgt uit:

Niet moeders mooiste. Het origineel moet er als volgt uit zien:

*Hiervan de middelste

De zoektocht naar een nieuw glas en bezel was begonnen. Zoeken naar onderdelen is zeer lastig voor een dergelijk model. Uiteindelijk een nieuw NOS-glas weten te bemachtigen. Verder een nieuwe bezel-insert aangeschaft. Toen moest natuurlijk de insert nog ergens in kunnen. Dus de zoektocht ging weer verder. Uiteindelijk na eenmaal een verkeerde donor-horloge te hebben aangeschaft, ook het laatste onderdeel weten te bemachtigen. Een smak geld verder, veel geduld en tijd, kon het horloge naar de horlogemaker!

Horloge is toen verzonden naar de heer Hannemann. Hij had aangegeven het zeer druk te hebben, maar door de vele goede ervaringen ervoor gekozen toch toe te zenden. Ondertussen hier op het forum veel tijd besteed en sporadisch een horloge aangeschaft. Uiteindelijk heeft het zeer lang geduurd voordat het horloge weer retour was, maar het was het wachten waard.

Van lelijk eendje, naar knutselproject:

Met dit als resultaat:

Zeer blij met het resultaat van de heer Hannemann. Horloge gelijk om de pols gedaan om er even kort van te genieten, om hem vervolgens een paar dagen later met vaderdag weer terug te geven. Al met al een lang traject met een mooi resultaat. Want aan de afbeeldingen is niet te zien dat dit horloge uit 1973 stamt!

8 likes

Prachtig horloge en dito verhaal en mooi dat hij opgeknapt bij de eerlijke vinder terecht is gekomen.

1 like

Mijn vader is er ook superblij mee. Toch wel raar om dermate lang met een horloge ‘bezig’ te zijn, hem dan weer te ontvangen en zo snel weer weg te doen :smile:

Hij zal toch wel in de familie blijven?
Ik kan het me wel voorstellen hoor.

Hij blijft zeker in de familie. Ik beschouw het horloge nu ook als erfstuk :stuck_out_tongue_winking_eye: .

Fraaie klok :thumbsup:

1 like

Kijk eens aan! De eerste keer dat ik zo’n vintage '73 Citizen duiker mag aanschouwen.
Wat is dit een mooi horloge geworden na de opknapbeurt, mag er meer dan zijn :thumbsup:
Alvast veel draagplezier toegewenst!

1 like

Zo die is wel opgeknapt, mooi verhaal en dito horloge

1 like

Ik ben meestal voor Seiko, maar Citizen is ook een pracht van een horloge :heart_eyes:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Mooie duiker meteen geweldig verhaal. Nu is t wachten weer begonnen tot je m dis weer terugkrijgt. Maar met jou collectie kun je ddie pwriode wel overbbruggen zo te zien. :wink:

1 like

Hele mooie en bijzondere Citizen. Zeker met dit verhaal erachter. Mooi dat ie in ere is hersteld en weer terug is bij de “rechtmatige” eigenaar. Bedankt voor het delen.

1 like

Hoop dat dat nog wel even duurt. Hoop dat mijn vader nog lang van het horloge kan genieten :wink:

1 like