Horlogepraat buiten het forum.

Een collega kwam kort geleden op kantoor en was jarig geweest. Vol trots vertelde ze over haar cadeau van haar vriend gekregen. Een sport horloge die alles bij houdt (stappen teller, calorieën etc). Had ze al langer interesse in maar door het “hoge” bedrag was ze er nog niet aan toe om zelf te kopen. Heb haar voorzien van een mooi compliment, zo ben ik.

Kort geleden heb ik de Tissot Seastar mezelf cadeau gedaan en verder met geen collega gedeeld. Het viel niemand op want er is geen interesse. Ik vind het prima en geniet stilletjes de dag door van mijn aankoop :blush:

11 likes

Is hoogst uit den boze!

Ik heb daar mee om leren gaan, gewoon niet doen dus :grin:

2 likes

Ik draag elk horloge drie dagen, dan is de volgende aan de beurt. Het valt niemand op. Ik heb één collega met een Breitling. We hebben het nooit over horloges (wel over Ajax). Het lijkt wel of er op onze hobby een taboe rust.

1 like

Gister keek mijn vriendin overigens een film met Liam Neeson en kreeg ik deze foto op whatsapp. Ik zei meteen dat hij nep was, en ze zei dat ze het had opgezocht en meer mensen dat dachten.

Als je ze maar genoeg indoctrineer met filmpjes en verhalen werkt het blijkbaar toch. Zelfs als ‘ze’ slapen🤣

6 likes

Hier ook niemand in mijn directe omgeving met interesse in horloges, mijn vrouw accepteert mijn enthousiasme :thinking: mijn beste maatje draagt ze nooit omdat hij ooit zijn hand bijna kwijt was door een draaibank, maar inmiddels al ruim 10 jaar op kantoor zit…
Op werk is het of geen horloge of een smartwatch, 1 collega met een MLC en een vrouwelijke collega met een OP34 red grape :ok_hand:

Ook niemand hier eigenlijk. Daarom ook forumlid natuurlijk! Val mijn vriendin, tot vervelens aan toe, lastig met mijn horlogepraatjes.:joy:
Dring het de niet geinteresseerden overigens wel gewoon regelmatig op. Uit beleefdheid luisteren ze dan veelal naar mijn prietpraat.:rofl:

Dit herken ik!

Ik deel alles wat ik wil delen met mijn vriendin, als ze het niet wil horen zegt ze het wel.

Ik heb niet echt een uit-knop :black_square_button:.

Daarom hebben ze meetingen en GTG’s uitgevonden. Ik heb het er met vrienden niet echt over. Als je het graag wil organiseer je via HF toch een meeting in je omgeving? Animo genoeg denk ik!

7 likes

In mijn directe omgeving alleen mijn vader, is ook wel fijn om af en toe een horloge naartoe door te schuiven. Daarnaast maatje Clim die hier ook actief is en vooral in de vintage en de techniek zit.

Inmiddels ook veel leuke contacten via het forum opgedaan met wie regelmatig contact is, zowel live als via de app.

1 like

Brr mensen vanaf het internet ontmoeten in het echt, Han dat is gevaarlijk.

lijkt me eigenlijk best wel leuk om ee. Keer te doen eigenlijk.

3 likes

Dat ken ik maar al te goed haha😂

2 likes

Vooral als je afspreekt in de lobby van een hotel en dat je geen idee hebt met wie je hebt afgesproken blijft heel apart. “Ik zit aan de derde tafel rechts met een rode trui” :sunglasses:

1 like

Niemand, maar dan ook echt niemand die het iets boeit.
Of waar ik mee kan praten :sweat:

Ik ga vaak midden op straat staan…

tenor

4 likes

Misschien moeten we een praatgroep oprichten

1 like

Helaas geen gelijkgestemde in mijn omgeving…
Ik zever meestal wat tegen m’n vriendin, die knikt dan of geeft af en toe haar ongezouten mening en laat me verder in mijn waarde. :sweat_smile:
Ik blij, zij blij, wij blij!

En? Wat heb je voor jezelf gekocht … :rofl:

Niemand in mijn omgeving die ook maar enig idee heeft. Ze vinden het vooral apart en een horloge van 600 euro vinden ze lachwekkend duur.
Het bevestigt wat ik ooit in een eerder topic zei:

Héél soms heb je een gesprek over horloges omdat je bij een collega een aardig horloge spot, zoals laatst een Speedmaster, maar het blijft dan bij een gesprekje over die Speedmaster.
Wel is het zo dat mijn zoon van 14 drie horloges heeft (hij had al een Swatch en met kerst kochten mijn ex en ik toevallig allebei een Casio voor hem) en, wellicht geïnspireerd door mij, het ook leuk vindt om die dagelijks af te wisselen.

2 likes

Wat doe je kattig tegen je vriendin. Gewoon zeggen dat je allergisch bent voor die beesten.

1 like

Hahahahaha what the fuck man. Een allergie verzinnen? Voel eens aan je hoofd :joy:

5 likes

Dat heeft de vriend van mijn ex gewoon gedaan. :smile: Mijn ex gelooft alles wat hij zegt dus geen kat. Maar nu mag hij geen hond. :grin:

3 likes

Gewoon een paar oude legerkeuringstrucjes toepassen: doorgesneden ui onder je oksels klemmen, met je vingers in je ogen wrijven, nadat je een Spaanse peper hebt gesneden, en om het helemaal af te maken, een stuk watermeloen tussen je bilspleet klemmen. Dan loop je naar je vriendin en zeg je dat je net in het asiel bent geweest om een kat voor haar uit te zoeken, maar dat je hebt ontdekt dat je allergisch bent. Dat van die watermeloen verzon ik net, maar je hebt op dat moment toch ergens verkoeling nodig.

11 likes